فولاد Mo40

فولاد Mo40 و خرید ورق Mo40

با سلام و درود خدمت شما صنعتگران خریداران محترم . مهزیار فولاد صنعت ، با هدف توسعه خدمات خود در زمینه تامین و فروش مقاطع فولادی آلیاژی و کلیه آهن آلات ، درصدد است فولاد mo40 را با بهترین کیفیت در اختیار شما خریداران محترم قرار دهد . قیمت ورق mo40 در مهزیار فولاد صنعت ، باتوجه به کیفیت مطلوبی که دارد ، بیار مقرون به صرفه میباشد . تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با تجربه و تخصصی که در زمینه انواع فولاد های آلیاژی دارد ، پاسخگوی بسیاری از سوالات شما عزیزان بوده و از مرحله مشاوره تا مرحله خرید همراه شما خواهند بود . جهت خرید ورق فولاد mo40 ، با شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل فرمایید .


فولاد Mo40 یا به عبارت یک استاندارد دیگر، فولاد AISI 4140 ، نوعی فولاد آلیاژی با کیفیت بسیار بالا است. از این فولاد برای ساخت قطعات بسیار مقاوم و ضربه پذیر استفاده می شود. قطعات فولادی که در صنایع و ماشین آلات سنگین مشاهده می کنید، همه از این نوع فولاد آلیاژی ساخته شده اند. ورق Mo40 ، یک فولاد کروم – مولیبدن است که خواص مکانیکی و حرارتی برجسته ای دارد.

فولاد AISI 4140 نیز مانند فولاد AISI 4130، یک فولاد کروم – مولیبدن است که نسبت بیشتری کربن در ساختار خود دارد؛ کربن بیشتر در این نوع فولاد، قدرت کششی بالاتر و رفتار مکانیکی بهتری را در فولاد به وجود می آورد. ویژگی های جوش پذیری بهتر، نمونه ای از این قابلیت ها است. رفتار حرارتی فولاد Mo40 در مقایسه با فولاد آلیاژی AISI/ASTM 4130 در جایگاه بهتری قرار دارد.

در حال حاضر، انواع فولاد Mo40 در ابعاد مختلف در صنایع تولید می شوند؛ قطر شمش های فولاد آلیاژی کروم – مولیبدن از حدود ۸ تا ۳۰۰۰ میلی متر متغیر است؛ صفحه های فولادی که با استفاده از فولاد Mo40 ساخته می شوند دارای ضخامت حدود ۱۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر بوده و عرض آن، ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی متر می باشد. جدول زیر، نام های متداول این فولاد آلیاژی در استانداردهای سایر کشورها را نمایش می دهد


انواع فولاد Mo40 برای ساخت چه قطعاتی به کار می روند؟

فولاد Mo40 برای ساخت تمام قطعاتی که در شرایط عملیاتی بسیار سخت، فشار بالا و ضربه باید به کار گرفته شوند، استفاده می شود؛ مهم ترین موارد کاربردی این ورق فولاد آلیاژی ، ساخت مته های حفاری، شفت های محور، پیچ و مهره، میل لنگ، کوپلینگ، بدنه های دوار، محور و شفت، میله های پیستون، شفت های هیدرولیک، چرخ دنده، قفسه دنده، زنجیر، ابزارها، نوار نقاله، قطعات فرز، شفت موتور و پمپ، برخی قالب های فولادی، قطعات ماشین آلات سنگین و … می باشند.

برای آشنایی بیشتر شما با انواع کاربردهای فولاد AISI 4140 ، در این قسمت قصد داریم این موارد را به صورت تصویری نمایش دهیم؛ مشاهده تصویر قطعاتی که با این فولاد آلیاژی مقاوم ساخته می شوند کمک می کند خواص ویژه این فولادها بهتر نمایان شوند:

۱-تولید انواع شفت

۲-تولید میل لنگ

۳-ساخت پیچ

۴-انواع قطعات ماشین آلات

۵-تولید انواع چرخ دنده ها

۶-تولید دوک مخصوص فرزکاری

۷-ساخت انواع مهره

۸-تولید پروفیل های اسلایدی

۹-تولید کولت

۱۰-ساخت تسمه و نوار نقاله های فولادی

۱۱-تولید کوپلینگ های فولادی

۱۲-ساخت مته

۱۳-ساخت نازل های فولادی

۱۴-تولید میله پیستون

۱۵-تولید ابزارهای کوبیدن فولادی


 

ورق Mo40 ، نوعی فولاد بسیار مقاوم و با ویژگی های کاربردی بسیار عالی است که برای ساخت آن دسته از تجهیزات صنعتی به کار می رود که تحت فشار یا ضربه و حرارت بالا قرار دارند. این نوع فولاد را جزو فولادهای آلیاژی با کیفیت بالا دسته بندی می کنند. در ترکیب شیمیایی اولیه تهیه این فولاد، عناصری مانند مولیبدن، کربن و کروم وجود دارد. جالب است بدانید فولاد Mo40 در استانداردهای مختلف با عناوین متفاوت شناخته می شود.

افزودن درصد معینی از عنصر مولیبدن به ترکیب اولیه ورق فولاد Mo40 ، سختی فولاد و خاصیت سختی پذیری آن را افزایش می دهد. همچنین میزان چقرمگی فولاد در این حالت نیز افزایش پیدا می کند. مولیبدن را معمولاً در کنار دو عنصر کروم و نیکل به کار می برند زیرا به طور همزمان قادرند برخی از خواص فولاد نظیر استحکام کششی، سختی و مقاومت به خوردگی را بهینه سازی کنند. فولاد Mo40 به طور ویژه برای کاربردهای صنعتی سنگین استفاده می شود


 

ورق Mo40 در استاندارد AISI با عنوان فولاد 4140 شناخته می شود

انواع فولادهای آلیاژی در استاندارد AISI با یک کد چهار رقمی شناخته می شوند. بر همین اساس، برخی از انواع فولادها بر حسب عناصر تشکیل دهنده آن ها در این استاندارد نامگذاری می شوند؛ این عناصر شامل بور، کربن، منگنز، مولیبدن، نیکل، سیلیس، کروم و وانادیوم می باشد.

فولاد AISI 4140 ، یک فولاد آلیاژی بر اساس عناصر کروم، منگنز و مولیبدن است.این فولاد جزو آلیاژهای کم کربن دسته بندی می گردد و دارای توان کششی و مقاومت به سختی بسیار بالایی می باشد. در جدول زیر، ترکیب شیمیایی فولاد Mo40 و درصد عناصر آن نشان داده شده است:

 

ترکیب شیمیایی (فولاد AISI 4140) :

عنصر Cr Mn C Si Mo S P Fe
درصد 0/80-1/10 0/75-1/0 0/380-0/430 0/15-0/30 0/15-0/25 0/040 0/035 متعادل

 

خواص فیزیکی Mo40 (فولاد AISI 4140) : 

خاصیت فیزیکی مقدار
دانسیته   7/85g/cm3
نقطه ذوب 1416 ˚C

 

خواص مکانیکی (فولاد AISI 4140) : 

خاصیت مکانیکی مقدار
توان کششی  655MPa
توان بازدهی  415MPa
ضریب توده  140GPa
ضریب برش  80GPa
ضریب الاستیک  190-210MPa
نسبت پویسون 0/27-0/30
کشیدگی تا شکست  25/70%
سختی، برینل 197
سختی، نوپ 219
سختی، راکوِل B 92
سختی، راکوِل C 13
سختی، ویکرز 207
قابلیت ماشینکاری 65

 

ورق فولاد Mo40 در سایر استانداردها با اعداد و نمادهای متفاوت دیگری نشان داده می شود؛ برای آشنایی با این نمادهای مختلف می توانید جدول زیر را مطالعه کنید.

33


خرید و فروش ورق Mo40 برای کاربردهای صنعتی : 

فولاد Mo40 به طرز بسیار مؤثری برای کاربردهای صنعتی، تولید ماشین آلات، محور خودروها، چرخ دنده های غول پیکر، سازه های سنگین و … به کار می رود. این فولاد به خوبی شکل می گیرد و قابلیت جوشکاری مناسبی دارد. دمای آهنگری این فولاد حدود 926 تا 1205 درجه سانتی گراد است. شرایط حرارتی برای این نوع فولاد در محدود دمایی 816 تا 1038 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

با توجه به خواص فوق العاده فولاد Mo40، مهزیار فولاد با دانش و آگاهی بر نیازهای صنایع، این متریال بسیار مهم را با کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مشتریان فراهم نموده است. برای خرید فولاد آلیاژی دارای مولیبدن می توانید با مجموعه تخصصی مهزیار فولاد تماس بگیرید.


خرید و فروش فولاد Mo40 و سایر لوله و پروفیل فولادی در حال حاضر در مجموعه تخصصی و صنعتی مهزیار فولاد انجام می شود. این متریال ارزشمند و پرکاربرد را می توانید از این مجموعه تهیه کنید. اگر برای انتخاب نوع فولاد آلیاژی به راهنمایی و مشاوره خرید نیاز داشتید می توانید با کارشناسان مهزیار فولاد صنعت گفتگو نمایید. کادر مجرب این شرکت آماده ارائه خدمات مشاوره، فروش فولاد Mo40 و پشتیبانی مشتریان عزیز می باشد. قیمت فولادهای آلیاژی بر اساس وزن فولاد، ضخامت، گرید تجاری و قیمت بازار فولاد تعیین می شود، بنابراین بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین قیمت های بازار، با این مجموعه تخصصی تماس بگیرید 44449101-021 . همچنین جهت خرید ورق mo40 ، میتواتید به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com  و یا با ارسال پیامک به شماره واتس اپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ پرسنل فروش شرکت را از صورت خریدتان آگاه سازید ، ما پس از دریافت سفارش شما پیش فاکتور صورت خرید مربوطه را ارسال نموده و پس از تایید شما عزیزان در کوتاه ترین زمان ممکن صورت خرید شما را تامین خواهیم کرد . ما به کیفیت اهمیت میدهیم ، چرا که کیفیت حق شماست .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *