لوله آلیاژی آتشخوار

اطلاعاتی جامع درباره لوله آتشخوار

با سلام و عرض ادب خدمت کاربران مهزیار فولاد صنعت ، با یکی دیگر از لوله های آلیاژی به نام لوله آلیاژی آتشخوار در خدمت شما عزیزان هستیم ، مهزیار فولاد صنعت ، در زمینه تامین و فروش انواع لوله مانیسمان دارای تجربه بالایی است ، جهت اطلاع از قیمت لوله آتشخوار ، با شماره واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس بگیرید ، کارشناسان ما تلاش خود را بکار می گیرند تا شما عزیزان با خیالی آسوده و مطمئن خرید خود را انجام دهید . 

در این صفحه ، قصد داریم بطور کلی مطالبی را درباره لوله آلیاژی آتشخوار به اختصار برای شما عزیزان قرار دهیم ، با ما همراه باشید .


لوله آلیاژی آتشخوار

در صنعت ، لوله های آلیاژی مختلفی به کار می رود که هر کدام از این لوله ها دارای شرایط خاصی بوده و بنا به شرایط و نوع استفاده ، آلیاژ های خاصی در آن بکار می رود ، آلیاژ های بکار رفته در این لوله ها ، همچنین ضخامت این لوله ها، تعیین کننده قیمت آنها نیز بوده ، لوله آلیاژی آتشخوار نیز یکی دیگر از لوله های آلیاژی بوده که به گونه ای زیر مجموعه لوله های مانیسمان است و لوله ای پر کاربرد در صنایع است . با ما همراه باشید تا به توضیحات این لوله بپردازیم .


لوله آلیاژی آتشخوار چیست ؟

لوله ای است که از تحمل حرارت و فشار بالایی جهت عبور سیالات و گاز های دارای حرارت بالا برخوردار بوده و این توانایی در این نوع لوله ، مستلزم دارا بودن جنس خاصی از آلیاژ ها است . بطور کلی ، این لوله تحمل حداقل حرارت 450 درجه سانتی گراد را دارد ، این لوله ، قادر است  فشاری که از مایعات درون آن می رسد ، که گاها 32 اتمسفر در قطر بالای 64 میلیمتر ، و در کمترین حالت 80 اتمسفر ، را تحمل نماید .


کاربرد لوله آلیاژی آتشخوار در صنایع مختلف

این لوله آلیاژی دارای کاربرد های مختلفی هستند که قصد داریم آن را برای شما عزیزان تشریح کنیم .

از لوله آلیاژی آتشخوار ، جهت ساخت دیگ های بخار ، صنایع لبنیات ، دیگ روغن ، انواع مبدل های حرارتی ، و در مجموع در جاهایی که فشار و حرارت بطور همزمان وجود داشته باد ، مورد استفاده قرار می گیرد .

اطلاعاتی درباره جوشکاری لوله آلیاژی آتشخوار

اگر جهت اتصال این لوله ها نیاز به جوشکاری داشته باشیم ، عمل جوشکاری می بایست در درجه حرارت 520 الی 600 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه انجام شود .

لوله آتشخوار در کدام کشور ها ساخته می شوند ؟

این لوله آلیاژی ، درر کشور های چین ، روس ، رومانی و اروپای شرقی ، طبق استاندارد های روز دنیا ساخته می شوند .

لازم به ذکر است که این لوله های آلیاژی ، از مراحل آزمایش دما و فشار بالا عبور کرده و در قطر و ضخامت های مختلف دارای گواهینامه تولید و آنالیز می باشند .

شایان ذکر است ، عزیزانی که قصد خرید این لوله را دارند ، می بایست به وزن هر متر و شاخه لوله دقت نمود ، زیرا لوله هایی که دارای کیفیت پایینی هستند ، دارای وزن کمی بوده و این نوع لوله ها در بازار موجود است ، و همین موضوع نیز باعث نداشتن مقاومت کافی بوده و در نهایت در فشار و حرارت بالا ، موجب ترکیدگی شده که این خود باعث حادثه های جانی و مالی می شود .


سایز های لوله آلیاژی آتشخوار

لوله های آتشخوار ، در سایز های مختلفی ارائه و در بازار عرضه می شود ، که عبارتند از :

25/4 – 31/8 – 38 – 44/5 – 50/8 – 57 – 60/3 – 63/3 – 76/1


لوله آلیاژی آتشخوار

لوله آلیاژی آتشخوار


لوله آتشخوار و انواع آن

لوله آلیاژی آتشخوار ، بر اساس استاندارد های جهانی ، به چند دسته تقسیم میشوند که عبارتند از :

  • لوله آتشخوار با استاندارد DIN17175  , ST35.8  دارای شماره مواد 1.0305
  • لوله آتشخوار با استاندارد DIN2448 ، DIN 17175 ، ST45.8 با شماره مواد 1.0405
  • لوله آتشخوار با استاندارد DIN17175 ، ASME SA ، با شماره مواد 1.0305
  • لوله آتشخوار با استاندارد ASTM A179 با شماره مواد 1.0305

لوله آلیاژی آتشخوار با استاندارد DIN17175  , ST35.8  دارای شماره مواد 1.0305

این آلیاژ دارای ترکیب 18 الی 19 صدم عنصر کربن است ، 55 الی 80 صدم درصد  منگنز ، همچنین دارای تحمل 585 درجه سانتی گراد حرارت غیر مستقیم است که همراه با عبور مایعات از داخل لوله ، و لازم به ذکر است این لوله تحمل فشار 25 بار را از روی سطح لوله دارد .

 

لوله آلیاژی آتشخوار با استاندارد DIN2448 ، DIN 17175 ، ST45.8 با شماره مواد 1.0405

این آلیاژ دارای ترکیب 20 الی 22 درصد عنصر کربن است ، 55 الی 65 صدم درصد عنصر منگنز است ، همچنین دارای تحمل 535 درجه سانتی گراد حرارت غیر مستقیم است ، که همراه با عبور مایعات از داخل لوله ، و شایان ذکر است این لوله تحمل فشار 30 بار را از روی سطح لوله دارد .

 

لوله آلیاژی آتشخوار با استاندارد DIN17175 ، ASME SA ، با شماره مواد 1.0305

دارای ترکیب 18 الی 20 صدم درصد کربن و 45 الی 70 صدم درصد منگنز است ، همچنین این آلیاژ با استاندارد ذکر شده ، دارای خاصیت تبادل حرارت و تحمل 550 درجه ( حرارت غیر مستقیم ) است ، که همراه با عبور مایعات از داخل لوله و شایان ذکر است این لوله تحمل فشار 27 بار را از روی سطح لوله دارد .

لوله آلیاژی آتشخوار با اساندارد Boiler Tube ، ASTM A179 با شماره مواد 1.0305

دارای ترکیبات 16 الی 18 صدم درصد کربن ، 50 الی 70 صدم درصد منگنز ، و لازم به ذکر است که در مبدل های حرارتی بیشترین کاربرد را دارد .

این لوله با این استاندارد ، دارای خاصیت تبادل حرارت مایعات ، با تحمل 530 درجه سانتی گراد در حین عبور از داخل لوله را دارد ، همراه با فشار 15 بار .

لازم به ذکر است که در این لوله آلیاژی آتشخوار ، امکان خمیدگی تا 180درجه سانتی گراد در دهانه های بیشتر از 10 سانتی متر را داشته ، و قابلیت نرمش در برش ، را صرفا به دلیل داشتن کربن با درصد پایین نیز دارد .


خریدار  و فروشنده لوله های مانیسمان آتشخوار ST35.8  آتشخوار مبدل های حرارتی

خریدار  و فروشنده لوله های مانیسمان آتشخوار ST35.8  آتشخوار مبدل های حرارتی
لوله های آتشخوار جهت مصارف صنعتی ، ساخت مبدل های حرارتی از سایز های لوله های ریز بار تا ضخامتهای بالا  تولید کمپانی های معتبر دنیا و دارای شناسنامه و تست های مربوطه همینک در مهزیار فولاد .


مهزیار فولاد صنعت ف با کادر مجرب خود ، شما عزیزان را در انتخاب نوع لوله آلیاژی آتشخوار یاری نموده و ، این لوله را با کیفیت و قیمتی مناسب و مقرون به صرفه در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد ، لطفا جهت اطلاع از قیمت لوله آتشخوار و همچنین خرید این لوله ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) در پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود . ما در زمینه فروش انواع مختلف لوله صنعتی پیش رو بوده و تمام نیاز های صنعتی شما عزیزان را در زمینه مقاطع فولادی و آهن آلات تامین خواهیم نمود .

شما میتوانید از طریق ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 و همچنین در صورت امکان از طریق ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com  ما را از صورت های خرید خود آگاه سازید .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام


مقاله ی میلگرد آهن و میلگرد فولادی را نیز بخوانید
مقاله ی میلگرد ساده و خدمات برش لیزر را نیز بخوانید
مقاله ی خدمات برش cnc 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *