فرآیند گالوانیزه کردن

گالوانیزه کردن با استفاده از پوشش محافظ روی

با سلام و درود بر شما عزیزان و کاربران مهزیار فولاد صنعت ، شرکت مهزیار فولاد صنعت ، در زمینه مقاطع فولادی از جمله ( ورق گالوانیزه ) و دیگر مقاطع آلیاژی ، تخصص ویژه ای دارد ، ما ورق گالوانیزه را در ضخامت های 0.4 الی2.5 شرکت ( هفت الماس ، تاراز ، شهرکرد ، کاشان ) در سراسر کشور ، برای صنایع مختلف تامین خواهیم کرد ، قیمت ورق گالوانیزه را از ما بخواهید ، جهت خرید ورق گالوانیزه در ابعاد و ضخامت های مختلف ، با شماره واحد فروش شرکت ، شماره تماس 44449101-021 تماس حاصل فرمایید . ما در این مطلب سعی داریم به شما صنعتگران ارجمند ، توضیحات مختصری درباره فرایند گالوانیزه کردن و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف ارائه دهیم . با مهزیار فولاد همراه باشید .

شرکت مهزیار فولاد صنعت ، پیشرو در فروش و تامین همه اقلام فولادی ، به شما صنعتگران پیشنهاد میکند خریدتان را مطمئن تر انجا دهید . پرسنل فروش و متخصصان مهزیار فولاد صنعت آماده اند تا هر گونه سوالات شما را درباره خرید ورق های فولادی و یا لوله های فولادی  پاسخ داده .، و شما را از مرحله مشاوره تا مرحله خرید راهنماییی خواهد نمود . با ما همراه باشید .


 

"<yoastmark

فرایند گالوانیزه کردن با استفاده از پوشش محافظ روی

آیا می دانستید که فرآیند  باعث جلوگیری از زنگ زدگی فولاد و آهن میشود ؟ شایع ترین روش در کارگاه های تولید ورق، فرآیند گالوانیزه کردن است.این فرآیند با غوطه ورکردن قطعات فلزی در یک وان از روی ذوب شده صورت می گیرد.این حفاظت به سه روش متفاوت انجام می شود ، با اعمال پوشش روی مانع از تماس عناصر دیگر به فولاد یا آهن می شوند.

 

این ماده به عنوان یک آتد انحصاری عمل می کند که جزء اصلی سیستم حفاظت کاتدیک گالوانیکی (CP) است که برای حفاظت از فلز و یا جلوگیری از خوردگی استفاده می شود.

این به این معنی است که اگر پوشش خراشیده شود فولاد باقی مانده در زیر پوشش روی محافظت خواهد شد. این جزء خصوصیات ذاتی فلز روی است که ضد خوردگی است

پس با استفاده از این پوشش بر روی آهن به بهترین عملکرد از این فلز میرسیم.


یکی دیگر از فرایند های گالوانیزه کردن ، الکتروگالوانیزه :

به روشی گفته میشود که جریان الکتریسیته در جذب روی در سطح فولاد دخالت دارد و باعث بافت بهتر گالوانیزه در سطح فولادی می گردد. بنابراین، کدام ورق های فلزی به این نوع فرآیند حفاظت نیاز دارند؟


لیستی از کاربردهای رایج  ورق گالوانیزه عبارتند از :

  • پروژه های ساختمانی:

به طور کلی، شایع ترین استفاده برای ورق گالوانیزه برای پروژه های ساخت و ساز تجاری است. با این حال، کاربردهای خاص ورق گالوانیزه در این پروژه ها عبارتند از:

  • سایبان بالکن ها

  • فریم های ساختمان

  • دودکش

  • نرده ها

  • راههای صنعتی

  • نردبان

  • پله ها

  • مبلمان خیابانی

  • لوله کشی:

لوله های گالوانیزه در ابتدای قرن بیستم جایگزین چدن و ​​سرب در لوله کشی آب سرد شدند. برای افزایش طول عمر، برخی از لوله های گالوانیزه با رزین اپوکسی پوشانده شده اند. به گونه ای که یک ماده مشتق شده از نفت است که به دلیل چسبندگی عالی، مقاومت شیمیایی و حرارت و خواص عایق شناخته شده است.

پس از جنگ جهانی دوم، لوله های گالوانیزه با لوله های مس و پلاستیکی برای خدمات آب آشامیدنی داخلی در خانه ها، مدارس و مکان های مشابه جایگزین شدند. با این حال، لوله های فولادی گالوانیزه هنوز برای برنامه های کاربردی در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به قدرت مکانیکی عالی فلز دارند، به ویژه در شرایط نامساعد هوا.

تجهیزات زمین بازی:

تجهیزات بازی کودکان مانند قفسه های دوچرخه، سالن های ورزشی جنگل ها، و چرخ های فلزی با فولاد گالوانیزه ساخته می شود زیرا مقاوم به زنگ است.

حمل و نقل:

اتومبیل و هواپیما مصرف کنندگان بزرگ فولاد گالوانیزه هستند. در قسمت های مختلف صنعت حمل و نقل مانند تجهیز کارگاه ها و ایستگاه های مسافربری و باری و … از این فلز استفاده بسیاری می شود.

سیم طناب(سیم بکسل):

از آنجا که طناب یک محصول با استرس بالا است، فرآیند پوشش روی داغ می تواند مقاومت فولاد را در مقیاس قابل توجهی به علت ضعف هیدروژن کاهش دهد. و اینکه با افزایش ورود هیدروژن به فلز، فولاد شکننده می شود.

برای حل این مشکل، فولاد ضد زنگ برای محصولاتی مانند کابل برق، مواد اتصال دهنده ساختمانی، قفل پنجره و غیره استفاده می شود.

به طور خلاصه، روی مقاوم در برابر خوردگی، رطوبت، زنگ زدگی و خراش است. این کار فلزات را در حین حمل و نقل، نصب، و خدمات محافظت می کند. به همین دلیل استفاده از فولاد و ورق گالوانیزه از لپ تاپ ها زمین های بازی و اتومبیل و هواپیما، و … بسیار پرکاربرد و مقرون به صرفه است.

جهت مشاهده ویدیویی از فرایند گالوانیزه کردن ورق و لوله ، اینجا را کیلک کنید .


 

شما خریداران عزیز میتوانید از طریق تماس با واحد فروش شرکت ، به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱ ، پرسنل شرکت مهزیار فولاد صنعت را از صورت درخواستی خود آگاه سازید ، پرسنل واحد فروش صورت خرید شما را در کمترین زمان ممکن تامین خواهند کرد . شما میتوانید صورت  خرید خود را به شماره واتس آپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ارسال نموده و ما را از صورت درخواستی خود آگاه سازید .

قابل توجه شما عزیزان که شرکت مهزیار فولاد صنعت، در زمینه فروش انواع ورق های فولادی مختلف فعالیت دارد ، که در ذیل قید شده :

از شما خریداران محترم تقاضا میشود  جهت خرید اقلام فولادی قید شده ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، و یا اینکه با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com صورت درخواستی خود را ارسال کرده ، پرسنل بخش فروش شرکت در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان درخواست شما را پیگیری کرده و پیش فاکتور مربوطه را برای شما ارسال خواهند کرد .


 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *