فولاد آلیاژی 4130

ازمون های انجام گرفته روی قوطی و پروفیل های صنعتی

پروفیل و مقاطع فولادی، پر مصرف ترین مصالح برای پروژه های ساخت و ساز هستند. تمام اسکلت های فلزی که در تأسیسات مختلف مشاهده می کنید از این متریال فولادی ساخته شده اند. حمل و نقل، جوشکاری، رنگ آمیزی، تمیزکاری سطوح و نصب و راه اندازی این سازه ها در تمام مراحل از استانداردهای خاص خود تبعیت می کند. رعایت استانداردها توسط افرادی که مجری پروژه هستند لازم و ضروری است اما یک قسمت از این کار به اجرای آزمون های کنترل کیفیت یا همان تست سازه یا پروفیل فولادی مربوط می شود.

آزمون های کنترل کیفیت نه تنها برای انواع پروفیل فولادی باید انجام شوند بلکه برای تمام صنایع، متناسب با نوع محصول تولیدی به کار می روند. انجام آزمون ها یا تست های کنترل کیفیت فولاد به دانش تخصصی نیاز دارد و توسط بازرسان فنی باید انجام شوند. آنچه با عنوان تست های مخرب و غیر مخرب در صنعت فولاد با آن مواجه هستیم در حقیقت، همین آزمون های کنترل کیفیت هستند که در مراحل مختلف بر روی انواع پروفیل فولادی یا سایر سطوح اجرا می شوند.


تست های مخرب و غیر مخرب که بر روی پروفیل فولادی انجام می شوند چه معنایی دارند؟

تست های مخرب و غیر مخرب که بر روی پروفیل های فولادی و سطوح فلزی انجام می شوند برای ارزیابی خواص مکانیکی و فیزیکی آن ها طراحی شده اند. تست های مخرب که با علامت اختصاری DPA نمایش داده می شود، قطعات تولید شده را از نظر خواص مکانیکی مورد ارزیابی قرار می دهد؛ در این نوع آزمون، پروفیل یا قطعه فولادی که مورد تست قرار می گیرد، تخریب می شود و قابل استفاده مجدد نیست. آزمون های خمش، کشش، مقاومت به ضربه و تست های تعیین سختی پروفیل فولادی، مهم ترین آزمون های مخرب هستند.

تست های غیر مخرب پروفیل فولادی یا NDT، آزمون هایی هستند که هیچ آسیبی به فولاد یا سطح مورد نظر وارد نمی کنند. این تست ها معمولاً با عنوان بازرسی فولاد شناخته می شوند؛ به این مفهوم که کارشناس بازرسی با استفاده از دستگاه های خاص که آسیبی به فولاد وارد نمی کنند، برای ارزیابی آن ها اقدام می کند.

در تست های غیر مخرب پروفیل فولادی، مواردی از جمله بررسی تخلخل بافت فولاد، مطالعه خوردگی داخلی سازه، رشد ترک، بررسی تنش، خستگی و … انجام می شوند. مهم ترین آزمون های غیر مخرب پروفیل ها و سازه های فولادی عبارتند از: بازرسی چشمی، دستگاه اولتراسونیک، بررسی با دستگاه امواج رادیویی، بررسی با ذرات مغناطیسی و آزمون با جریان گردابی. از این روش ها معمولاً برای بازرسی تأسیساتی که در حال فعالیت هستند استفاده می شوند.


خرید لوله و پروفیل برای نصب در پروژه های ساخت و ساز : 

قیمت لوله و پروفیل فولادی بر اساس طول، ابعاد، مدل و وزن پروفیل محاسبه می شود. خرید این نوع مصالح باید با نظر مهندسان انجام شود چرا که اعلام دقیق متریال به فروشنده اهمیت دارد.

مجموعه تخصصی مهزیار فولاد به عنوان یک مرکز معتبر در زمینه خرید و فروش انواع فولاد و ورق فولادی در کشور فعالیت دارد و آماده ارائه خدمات مشاوره به مشتریان عزیز می باشد. این مجموعه، کیفیت تمام محصولات خود را تضمین می کند.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *