گالوانیزه

ورق های فولادی گالوانیزه در تماس با فلزات دیگر

با سلام و درود بر شما صنعتگران و خریداران عزیز و ارجمند ، در این مطلب قصد داریم کمی درباره ورق های فولادی گالوانیزه صحبت کنیم و توضیحاتی درباره این ورق شرح دهیم . پس با ما همراه باشید .


ورق های فولادی گالوانیزه

ورق های فولادی گالوانیزه

توضیحاتی درباره ورق های فولادی گالوانیزه

در جایی که فلز روی با آهن دیگری تماس می‌گیرد، پتانسیل آن برای خوردگی از طریق یک زوج دوتایی وجود دارد. میزان خوردگی بستگی به موقعیت آهن دیگر نسبت به روی در سری ورق های فولادی گالوانیزه دارد. هر زمان که مونتاژ دوتایی شامل سیستم های فلزی است که در معرض خوردگی گالوانیکی قرار دارند، نسبت مساحت کاتد به آند باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. جریان خوردگی که بین کاتد و آند جریان دارد مستقل از مساحت است، اما میزان نفوذ در آند به جریان واحد بستگی دارد که به آن چگالی جریان میگویند. بنابراین، داشتن یک سطح بالای کاتد در تماس با یک سطح کوچک آند نامطلوب است. چون باعث افزایش میزان نفوذ ناشی از خوردگی به عنوان نسبت کاتد به  آند میشود.به عنوان مثال، هنگام استفاده از یک ورق فولادی ضد زنگ با ناخالصی روی، نسبت مساحت سطح کاتد به سطح آند بزرگ است و این ناخالصی به دلیل سرعت بالای خوردگی دچار شکست خواهد شد.

هنگامی که یک ورق روی با یک بست فولادی ضد زنگ ترکیب می‌شود ، نسبت مساحت بین کاتد و آند معکوس می‌شود و اگر چه سطح بالایی از آن تحت‌ تاثیر قرار می‌گیرد، عمق نفوذ کم است؛ و در نتیجه بست فولادی نباید به خاطرخوردگی شکست بخورد.

رفتار پوشش های گالوانیزه در تماس با فلزات مختلف به طورخلاصه در ادامه گفته شده است. اطلاعات ارائه شده به عنوان راهنما برای جلوگیری ازخوردگی سطوح گالوانیزه در تماس با دیگر فلزات است.  اطلاعات زیر جزئیات بیشتری را در مورد سایر فلزات مورد استفاده در ساخت‌وساز فراهم می‌کند که ممکن است با فولاد گالوانیزه شده تماس پیدا کنند.


مس و برنج

اگر در هنگام نصب نیاز به تماس بین مواد گالوانیزه و مس یا برنج در یک محیط مرطوب باشد، ممکن است خوردگی سریع روی رخ دهد. اگر استفاده از مس یا برنج در تماس با مواد گالوانیزه اجتناب‌ناپذیر است، باید احتیاط شود تا از تماس الکتریکی بین دو فلز جلوگیری شود. طراح باید تضمین کند که آب به چرخش در آمده و جریان آب از سطح گالوانیزه به سوی سطح مس یا برنج ونه برعکس جریان دارد.


آلومینیوم و فولاد ضد زنگ

تحت شرایط جوی با رطوبت متوسط ، تماس بین سطح گالوانیزه و آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ بعید است سبب افزایش خوردگی قابل توجهی شود. با این حال، در شرایط بسیار مرطوب، سطح گالوانیزه ممکن است نیاز به جداسازی الکتریکی از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ داشته باشد.


فولاد هوازدگی

وقتی لوله گالوانیزه در فولاد هوازدگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، روی در ابتدا واکنش نشان میدهد تایک لایه محافظ زنگ ‌زده در فولاد هوازدگی ایجاد شود . هنگامی که این لایه زنگ خورد، یک لایه عایق تشکیل می‌دهد که مانع واکنش بیشتر روی می‌شود.پوشش روی به اندازه کافی ضخیم است تا زمانی که لایه زنگ شکل می‌گیرد، که معمولا چند سال طول می‌کشد.


 از شما خریداران عزیز و ارجمند تقاضا داریم از طریق تماس با واحد فروش شرکت ، به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱ ، ما را از صورت درخواستی خود آگاه سازید ، پرسنل واحد فروش صورت خرید شما را در کمترین زمان ممکن پیگیری و تامین خواهند کرد . شما میتوانید صورت  خرید خود را به شماره واتس آپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ارسال نموده و ما را از صورت درخواستی خود آگاه سازید .

قابل توجه شما عزیزان که شرکت مهزیار فولاد صنعت، علاوه بر ورق های فولادی گالوانیزه ، در زمینه فروش انواع ورق های فولادی مختلف فعالیت دارد ، که در ذیل قید شده :

از شما خریداران محترم تقاضا میشود  جهت خرید اقلام فولادی قید شده ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، و یا اینکه با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com صورت درخواستی خود را ارسال کرده ، پرسنل بخش فروش شرکت در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان درخواست شما را پیگیری کرده و پیش فاکتور مربوطه را برای شما ارسال خواهند کرد .

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *