آهن آلات فولاد استنلس استیل ورق میلگرد نبشی ناودانی لوله ورق آلیاژی ورق کربن استیل

کاهش نرخ تعرفه واردات ورق فولادی

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده در وزارتخانه و برای ایجاد تعادل در بازار داخلی ورق فولادی نرخ تعرفه ورق‌های فولادی از ۲۰ درصد فعلی به ۱۰۰ درصد کاهش خواهد یافت.

فروش ورق اکسین , ورق اکسین , ورق گالوانیزه

به گزارش ماین نیوز، کلید دور تازه اعتراض به فولاد مبارکه درباره انحصارگری این مجتمع بزرگ که تولیدات خود را به جای عرضه در داخل با قیمت‌های پایین به کشورهای اروپایی صادر می‌کند را رییس سندیکای صنعت برق در اتاق تهران زد. لوله درزدار , آهن صنعتی

او خبر داد که ۲۰ تشکل صنایع پایین دستی فولاد و مس و روی و پتروشیمی قصد دارند بیانیه‌ای صادر و از این وضع گلایه رسمی کنند. این تشکل‌ها در یک نامه رسمی به رییس‌جمهور خواستار رسیدگی به رفتار انحصارگرانه پتروشیمی‌ها و فولاد مبارکه شدند.

فولاد صنعتی , ورق مبارکه

این بحث هنوز ادامه داشت که روز یکشنبه و در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران آقایان قدیر قیافه از انجمن سنگ آهن و امیرحسین کاوه دبیر سندیکای کارخانه‌های لوله و پروفیل در سخنان پیش از دستور هیات نمایندگان اتاق ایران سخنرانی کرده و اعتراض‌های قبلی را تکرار کردند. دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی برای چندمین بار اعتراض کرد که فولاد مبارکه با این رفتارش بیت‌المال را حراج می‌کند و یارانه دریافتی از برق و گاز را با قیمت‌های ارزان در بازارهای اروپایی به فروش می‌رساند. خرید ورق گالوانیزه , قوطی آهنی

قدیر قیافه نیز یادآور شد به جای اینکه مسایل پیچیده شود و تشکل‌ها به دیوان عدالت اداری مراجعه و رای بگیرند، بهتر است در همین اتاق مسایل بین انحصارگران و صنایع پایین‌دستی برطرف شود.

این دو عضو ارشد دو نهاد مدنی در حالی انتقاد از رفتار واحدهای بزرگ دولتی را طرح می‌کردند که جعفر سرقینی معاون معدنی وزارت صنعت،‌ معدن و اطلاعات در نشست حاضر بود و با ابویی دیگر معاون وزارتخانه درباره همین مسایل صحبت می‌کرد.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده در وزارتخانه و برای ایجاد تعادل در بازار داخلی ورق فولادی نرخ تعرفه ورق‌های فولادی از ۲۰ درصد فعلی به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

سرقینی گفت: بر خلاف آنچه که در رسانه‌ها از قول برخی مدیران گفته می‌شود فولاد مبارکه رقم بسیار کمتری یارانه می‌گیرد و برای اینکه دخل و خرجش متعادل شود باید صادرات شود.

وی گفت: از طرف دیگر میزان عرضه ورق فولادی در داخل به اندازه‌ای است که فاصله‌اش با کل مصرف داخلی رقم هنگفتی نیست و با کمی واردات می‌توان بازار را تنظیم کرد. تصمیم بر کاهش تعرفه واردات پس از تصویب در مراکز تصمیم‌گیری مثل وزارتخانه، کمیسیون ماده یک قانون واردات و صادرات و دولت ابلاغ خواهد شد.

به گفته سرقینی پارسال ۲.۵ میلیون تن انواع ورق فولادی وارد شده است و امسال به نظر می‌رسد با واردات ۷۰۰ هزار تن بازار به تعادل میرسد.

منبع: ماین نیوز

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *