کاربرد های ورق ST52 در صنایع شهر سازی و راه سازی

نگاهی به کاربرد های ورق ST52 در صنایع شهر سازی و راه سازی

با سلام و درود بر کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله به کاربرد های ورق ST52 در صنایع شهر سازی و راه سازی خواهیم پرداخت. این ورق آهنی از کاربرد بسیار ویژه ای برخوردار است که در این مقاله به یک مورد از آن خواهیم پرداخت. 


جهت مشاهده خلاصه مطلب این صفحه، می توانید به ویدیو ذیل مراجعه نمایید


کاربرد های ورق ST52 در صنایع شهر سازی و راه سازی

ورق های ST52 با توجه به قابلیت های بسیار ویژه ای که در شرایط سازه ای از خود نشان می دهند، می تواند گزینه ی بسیار مناسبی جهت پل سازی و کلیه ی سازه های صنعت راه سازی و شهر سازی باشند. این ورق ها برای ساخت پل های رو گذر و پل های تقاطع در شهر ها استفاده می شود، به این صورت که ابتدا ورق های فولادی ST52 که به ابعاد های فابریک که معمولا در بازار فولاد ایران این ابعاد ها ابهاد 1.25*6 – 1.5*6 – 6*2 – 12*2 – 12*2.5 می باشد، وارد کارخانجات تولید ستون های ویژه و خاص صنعتی می گردد. این ورق های آلیاژی ST52 پس از برش کاری دقیق با توجه به نقشه های پیاده شده از سوی طراحان سازه ی فلزی پل، به شکل های ستون و شکل های دیگر برش خورده و اتصالات آنها با پیچ و مهره به هم مهار گشته و پل های فلزی شهری به این صورت با ورق ST52 به صورت پیش ساخته در کارخانجات ساخته شده و سپس در محل پروژه به وسیله ی پیچ و مهره به یکدیگر اسمبل می گردد.

کاربرد های ورق ST52 در صنایع شهر سازی و راه سازی

علاوه بر کاربرد های ورق ST52 در صنایع شهر سازی، از دیگر کاربرد های این ورق آلیاژی می توان در ساخت ستون های پل های جاده های بین شهری و ساخت پل های ریلی اشاره نمود. این پل ها نیز که ورق های ST52 می تواند در استراکچر ها و سازه های آنها نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند، از همین ورق های ST52 فولادی ساخته شده و در سازه های پل سازی برای پروژه های راه سازی، ورق ST52 که در حقیقت در ابتدا به شکل ورق ST52 می باشد، اما پس از ورود به کارخانجات ساخت سازه های فلزی راه سازی، این ورق ها به شکل های گوناگونی از جمله ستون های I شکل، ستون های H شکل، تیر ستون ها و ورق هایی با اشکال منحصر به فرد همانطور که در طراحی آن سازه ها طراحی گشته برش کاری شده، و سپس معمولا در محل پروژه با اتصالات پیچ و مهره به هم متصل و سازه یی نهایی آماده بهره برداری میگردد.

کاربرد ورق ST52 در صنایع شهر سازی و راه سازی

در حقیقت ورق ST52 در صنایع اعلام شده و مذکور می بایست دارای ضخامت های بالایی بوده، بدین صورت که ضخامت هایی که جهت ساخت پل های شهری و پل ها و سازه های جاده ای راه سازی استفاده می شود، معمولا ضخامت های 8 میلی متر به بالا می باشد. برای ساخت سازه های عظیم فلزی راه سازی نیز از ورق های ضخامت بسیار بالای ST52 ( سی الی چهل میل به بالا ) استفاده می شود. در کل ورق های ST52 همانطور که در مرجع جهانی فولاد مورد تایید قرار گرفته ، می بایست 355Mp مقاومت مکانیکی را تحمل نمایند و این مقاومت مکانیکی می تواند این ورق ها را گزینه ی بسیار مناسبی جهت استفاده در سازه های اینچنینی می سازد.


ورق ST52 در ضخامت های 2 میلی متر الی 250 میلی متر همینک در بازار ایران قابل دسترس می باشد، شما می توانید جهت تهیه ی کلیه ورق های ST52 در ضخامت ها و ابعاد گوناکون، با واحد بازرگانی شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. شرکت مهزیار فولاد صنعت خدمات خود را در این زمینه به بهترین شکل ممکن در اختیار خریداران و مشتریان خود قرار خواهد داد. کارشناسان تیم فروش شرکت مهزیار فولاد همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان می باشند. لطفا جهت اطلاع از قیمت ورق ST اعم از ST52 و ST37 و …. با واحد فروش شرکت تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید صورت های درخواستی خود را به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را ارسال نموده و در صورت تایید، در کمترین زمان ممکن مقاطع فولادی مورد نیاز شما عزیزان را ارسال خواهند نمود.

همچنین جهت کسب اطلاع از قیمت های کلیه مقاطع فولادی، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را نصب نموده و از قیمت کلیه مقاطع فولادی و آهن آلات به صورت زنده بهره مند شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *