کاربرد ورق ST37در مخازن نگهدارنده آب

کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب

با سلام و درود بر کابران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله به ورق تشریح ورق ST37 پرداخته و قصد داریم کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب را برای شما عزیزان تشریح نماییم. با ما همراه باشید.

ورق های سیاه فولادی در دنیای امروز با گرید ها و آلیاژ های گوناگونی تولید و عرضه می گردند. ورق سیاه ST37 در دسته ورق آلیاژی کم آلیاژ قرار می گیرد که مورد کاربرد صنایع گوناگونی نیز می باشد که یکی از موارد از کاربرد آن ، کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب بوده که در پایین تر به توضیح کامل تر آن خواهیم پرداخت. ورق های سیاه ST37 در حقیقت در گرید های فولادی ساخت سازه ابتدایی ترین گرید فولادی مصرفی صنعتگران گرامی در سراسر دنیا می باشد. آلیاژ ST37 برابر با استاندارد کشور آلمان DIN آلمان در جهان شناخته می شود. این آلیاژ در برابر با استاندارد های دیگر دنیا، نام های دیگری نیز دارد که در بازار ایران با توجه به اینکه با نام ورق آهن ST37 شناخته می شود، با همین نام در این مقاله به آن اشاره می کنیم.

درقسمت بعدی قصد داریم به کاربرد های ورق آهنی ST37 ( از جمله کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب ) اشاره نماییم. با ما همراه باشید.


جهت مشاهده ی خلاصه مطلب این صفحه، می توانید به ویدیو ذیل مراجعه نمایید. ویدیو ذیل درباره کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب است.


کاربرد های ورق های ST37 آهنی

ورق های ST37 در صنایع گوناگونی مورد کاربرد قرار می گیرد. از اصلی ترین کاربرد های این ورق ها به ساخت سازه های فلزی در سازه های ساختمانی می توان اشاره نمود. در کل به صورت سنتی در و پنجره سازی سنتی و آهنگری سنتی، کلیه ی ورق هایی که در آن به کار نی رود، ورق ST37 فولادی می باشد. این ورق ها به جز کاربرد هایی که در ساختمان سازی و در آهنگری دارد، کاربرد های بسیار زیادی در صنایع نیز دارد. از این ورق ها جهت ساخت تیر های ستون، جهت سوله سازی نیز استفاده می شود. بدین صورت که ورق های ST37 پس از برش کاری به صورت تیر ها و هاش های سازه های سوله ای به هم جوش داده شده و اتصالات آنها با پیچ و مهره بهم  متصل می گردد. یکی از اصلی ترین کاربرد های مصالح ورق های ST37 آهنی، ساخت انواع سوله می باشد. از دیگر مصارف این ورق ها، می توان به ورق های ST37برش خورده جهت استفاده از پلیت ها و صفحه ستون های ساختمانی، پلیت های و صفحه ستون های نگهدارنده اشاره نمود.

ورق های ST37 بسیار کاربرد های بی شماری داشته، بدین گونه که در این مقاله نمی توان به اجماع به همه ی کاربرد های آن اشاره نمود، در این مقاله به کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب اشاره می نماییم.

کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب

ورق ST37 جهت ساخت مخازن نگهدارنده آب بکار گرفته می شوند. این ورق ها پس از عبور از میان غلطک های دستگاه رولینگ سرد، به شکل مخروطی شکل درآمده و درز های آنها جوش داده شده، به این صورت که مخروط به دست آمده در حقیقت سازه ی نهایی منبع انبار آب ما می باشد. از ورق ها ST37 برای دپو کردن آب در منبع سازی استفاده بسیار می شود. پس می توان به برجستگی کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب بطور کامل پی برد.

ورق ST37 ورقی است که طی فرآیند نورد گرم انجام می شود، ورق های فولادی بطور کلی به دو شکل نورد گرم و نورد سرد انجام می شود، اگر می خواهید درباره ی نورد سرد اطلاعات بیشتری کسب نمایید، پیشنهاد می کنیم مقاله نورد سرد چیست را حتما مطالعه نمایید.

از دیگر مصارف بسار بسیار پر کاربرد ورق های ST37 می توان به ساخت قطعات صنعتی اشاره نمود. مثلا در صنایع خودرو سازی، بسیاری از قطعات ساخته شده در بدنه یا سیستم موتوری خودر، برای ساخت آن از ورق های فولادی ST37 استفاده می شود. ورق ST37 می تواند با توجه به مقاومت سازه ای به میزان 235Mp که از خود تحمل می نماید، می تواند در بسیاری از قطعات صنعتی مورد کاربرد قرار گیرد. علاوه بر کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب، از دیگر مصارف ورق های ST37 می توان به ساخت کابین های واگن های قطار و کلا ساخت صنعت ریلی اشاره نمود. در مقاله های آینده علاوه بر کاربرد ورق ST37 در مخازن نگهدارنده آب، به صورت مفصل تر به کاربر های دیگر ورق های ST37 در صنعت و ساختمان اشاره خواهیم نمود.

ورق ST37 پرکاربرد ترین کربن استیل در جهان بوده و این ورق در لیست فذوش محصولات فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت موجود می باشد.


شما می توانید جهت تهیه ی ورق سیاه ST37 از ضخامت 2 میلی متر الی 250 میلی متر در ابعاد گوناگون، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. مهزیار فولاد صنعت عرضه کننده ورق فولادی ( آهنی ) تولید کارخانجات داخلی و تولید کارخانجات خارجی در ایران می باشد. همچنین می توانید صورت های درخ واستی خود را به واتساپ مهزیار فولاد صنعت به شماره 09383940223 ارسال نمایید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 پاسخگوی شما عزیزان هستند. همچنین جهت دیدن قیمت روز آهن آلات، اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات را نصب نموده و از کلیه ی قیمت آهن آلات را به صورت زنده مشاهده نمایید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *