کاربرد ورق ST37

کاربرد ورق ST37 در صنایع مختلف

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته ما قصد داریم نگاهی اجمالی داشته باشیم به کاربرد ورق ST37 در صنایع مختلف. همانطور که می دانید، ورق های ST37 و در مجموع کلیه ورق های آلیاژی و فولادی در صنایع مختلف کاربرد های مختلفی را دارا هستند، اما وقتی بحث آلیاژ مطرح می شود، اهمیت آن در صنایع جندین برابر خواهد شد. چرا که بنا بر استفاده ی این ورق های آلیاژی در صنایع مختلف، می بایست چندین المان مد نظر قرار گیرد تا اینکه مشخص شود چه نوع ورق آلیاژی می بایست در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد، در بحث خرید ورق های آلیاژی، مشورت با فردی که دارای دانش الیاژی می باشد، بسیار مورد نیاز است. مجموعه ی مهزیار فولاد صنعت می تواند بعنوان بهترین راهنما برای شما مشتریان عزیز جهت خری ورق های آلیاژی باشد. شما می توانید با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. کارشناسان مهزیار فولاد صنعت شما عزیزان را جهت خرید درست و صحیح ورق های آلیاژی یاری خواهند نمود.


با ما همراه باشید تا به کاربرد ورق ST37 در صنایع مختلف بپردازیم.

ورق در رده ی اصلی ترین فولاد های غیر آلیاژی قرار دارد و در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. این ورق سیاه در صنعت و در بین مصرف نندگانبه عنوان فولاد نرم شناخته می شود. بعلت درصد کربن پایینی که ارد، از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. ورق ST37 بخاطر استحکام بسیار خوبی که دارد، در صنعت ساختمان سازی، پروفیل ساختمانی و پروفیل صنعتی و ساخت و ساز کاربرد وسیعی دارد.

این ورق به دلیل دارا بودن کربن پایین، خاصیت جوش پذیری خوبی دارد و با استفاده از جوشکاری خیلی راحت می توان در ورق آن  را به هم جوش داد، همین خاصیت عالی، یعنی خاصیت جوشکاری و قدرت عالی ورق بعد از عملیات جوشکاری باعث شده است که کاربرد ورق ST37 در صنایع مختلف از اهمیت زیادی برخوردار شود و مورد توجه بسیاری از مهندسان عمران قرار گیرد. ورق ST37 درمقاطع فولادی همچون: ناودانی، نبشی، تیر آهن، پروفیل، ورق و میلگرد نیز کاربرد دارد. همچنین به خاطر استحکام بالای آن در صنعت کشتی سازی و ساخت پل نیز استفاده می شود. از ورق ST37 به طور گسترده ای در ساخت شاسی و بدنه اتومبیل ها نیز استفاده می شود. این ورق در برابر سایش مقاومت و سختی کمی نیز دارد که دقیق این ورق در ایران ST37-2 است.


کاربرد ورق ST37

تمام قطعات پرکاربرد و معمول در صنعت مثل: میلگرد ها، تیر آهن، ورق، نبشی، ناودانی، بدنه خودرو، ساخت پروفیل، صفحاتستون ساختمانی، پانچ ورق و صفحات مشبک، ساخت دستگاه های صنعتی، لوازم خانگیمانند: یخچال و لباسشویی، قطعات و خمکاری و برشکاری و ……..

ST37 به چه معناست؟

با استفاده از حروف و اعداد، عناصر تشکیل دهنده، استحکام، و مرغوبیت فولاد را نشان می دهند. حروفی که فولاد های ساختمانی را می شناسند و معروف است، ST است، اگر قصد دارید ST اطلاعات کسب نمایید، بر روی , ورق های ST کلیک نمایید. استحکام کشش فولاد را به این صورت بدست می آورند: عددی که بعد از ST نوشته می شود را در 9.81 می کنند و عددی که بدست می آید، استحکام کشش فولاد را بر حسب نیوتون بر میلی متر مربع نشان می دهند. بعد از عدد هم خط تیره گذاشته می شود که در آ« هم درجه کیفیت معکوس فولاد را نشان می دهد.

ورق سیاه همان ورق ST37 است که با روش نورد گرم تولید می شود و این ورق هم در صنعت و هم در ساختمان سازی کاربرد های فراوانی دارد. ورق سیاه ( Hot rolled shseet ) بخاطر مقاوممت عالی و خواص مکانیکی بسیار خوب در صنایع جهانی جزو پرکاربرد ترین مقاطع است و چون سطح آن مات و یکنواخت است، به آن ورق سیاه می گویند. یکی از کاربرد ورق ST37  یا همان ورق سیاه، تولید ورق گالوانیزه است که این ورق نیز از استحکام کششی بالایی برخوردار است. گالوانیزه کردن بخاطر جلوگیری از زنگ زدگی ورق سیاه صورت می گیرد. گالوانیزاسیون یک عملیاتی است که برای گالوانیزه کردن انجام می شودو در این عملیات یک لایه روی را بر روی قسمت بیرونی ورق سیاه یا همان ST37 به عنوان یک پوشش خارجی می کشند.


کاربرد ورق ST37 در نبشیکاربرد ورق ST37 در نبشی

نبشی یکی از مهمترین پروفیل های ساختمانی است که از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده و به صورت منفرد یا مرکب یا ترکیبی در سازه های زیاد مورد استفاده دارد. از نبشی برای اتصال ستون ها به پل ها و اتصال ستون ها به صفحات در فوندانسیون استفاده می شود. در ساخت ستون و خرپا و اتصالات ساده در سازه ها، در دکل انتقال نیرو، مهار دیوارهای سفالی، اتصال ستون ها به صفحات پایه ستون، و در اتصالات ساده مثل اتصال نیم گردار، اتصال با نشبی نشینی، و اتصال نبشی جان استفاده می شود و در صنعت آسانسور سازی هم کاربرد دارد. جنس نبشی ها از ورق گالوانیزه شده ST37 است. پس همانطور که مشاهده می کنید، کاربرد ورق ST37 در صنایع مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


کاربرد ورق ST37 در بدنه خودروکاربرد ورق ST37 در بدنه خودرو

جنس بدنه ی خودرو از ورق های گالوانیزه ST37  است، این ورق بخاطر اینکه از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی برخوردار بوده و انعطاف پذیر است و همچنین رنگ پذیری بالایی دارد، و بخاطر صاف و یکدست بودنش در بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. ورق سیاه یا همان ورق ST37 که پایه و اساس ورق گالوانیزه است، تاثیر زیادی در قیمت خودرو دارد. خوشبختانه صنایع فولادی ایران در تولید این ورق خودکفا هستند. همچنین این ورق در شاسی، چرخ ها، ترمز، ستون و سقفخودرو، و در سیستم اگزوز و موتور نیز کاربرد دارد.


کاربرد ورق ST37در صفحه ستون ساختمانکاربرد این ورق در صفحه ستون ساختمان

همانطور که اشاره نمودیم، ورق sT37 در صفحه ستون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت ساختمان و ساخت و ساز عناصر فولادی نقش مهم و یابالایی دارند که صفحه ستون ساختمان یکی از عناصر مهم در ساخت و ساز است که کاربرد ورق ST37 در این مقطع برجسته است و چون بخاط افزایش طول عمر و استحکام ساختمان این صفحات، عضوی هستند که باعث متعادل سازی تنش و فشار های ساختمان هستند. صفحه ستون ساختمان که به آن بیس پلیت هم می گویند، در زمان طراحی آخرین قطعه ای است مکه طراحی می شود.

در این مقاله سعی بر آن بود که نگاهی اجمالی به کاربرد ورق ST37 در صنایع مختلف داشته باشیم و امیدواریم که این مقاله برای شما کاربران عزیز کاربردی باشد.


مهزیار فولاد صنعت، شرکت یازرگانی است که در زمینه تامین و فروش محصولات فولادی و آلیاژی اعم از ورق های آلیاژی مثل ST37 دارای تجربه ی بسیار بالایی است و قادر است کلیه صورت های شما را در این زمینه در زمانی کوتاه و با بهترین کیفیت برای شما عزیزان تامین نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ورق ST37 می توانید به صفحه مربوط به ورق ST37 در وب سایت مراجعه نموده و یا جهت اطلاع دقیق از قیمت با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021  تماس حاصل نموده و تیم فروش را از صورت های خورد آگاه نمایید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های تعطیل از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) در پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. همچنین می توانید با ارسال پیام به واتزاَپ شرکت به شماره 09383940223 صورت های درخواستی خود را ارسال نمایید. تیم فروش پس از ببرسی کامل، در کوتاه ترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را ارسال و پس از تایید، در کمترین زمان ممکن مقاطع فولادی مورد نیاز شما عزیزان را به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهند رساند. با ما در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *