کاربرد ورق a283

خرید ورق A283 A285

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در نظر داریم در این مقاله به تشریح کلی ورق A283 پرداخته و کاربرد ورق A283 در صنایع مختلف را برای شما عزیزان تشریح نماییم. لطفا با ما همراه باشید تا با این ورق آلیاژی بیشتر آشنا شوید.


در ابتدا پیشنهاد می شود ویدیو زیر را مشاهده نمایید. ویدیو ذیل اطلاعاتی از ورق های آلیاژی A283 را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. اطلاعاتی درباره کاربرد، مشخصات فنی، تست یوتی قرار می دهد. پیشنهاد می شود اگر وقت خواندن این مطلب را ندارید، ویدیو زیر خلاصه ای از مطلب این صفحه می باشد.


ورق A283

ورق فولادی آلیاژی A283 که در حقیقت با نام این آلیاز در استاندارد ASTM کشور ایالات متحده آمریکا شناخته می شود، نوعی ورق فولادی است که در شرایط نورد گرم تولید گشته و مصارف بسیاری در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز دارد. این ورق ها با توجه به شکل آلیاژ ریزی انجام شده می توانند تا 235MP مقاومت کششی را تحمل نمایند. همواره ورق های A283 در دسته ی ورق های محبوب مصرفی کاربردی در صنایع مختلف در جهان بوده و می باشد.

الزام به یو تی UT بودن ورق های A283

ورق های A283 با توجه به مورد مصرف قرار گرفتن در ساخت مخازن انبار نفت می بایست در شرایط تولید به گونه ای تولید گشته که بافت ورق ها انسجام خود را و یکپارچگی خود را در تمام طول ورق ها حفظ نماید، این فرآیند در روند تولید نورد گرم توسط غلتک های فولادی که به بافت ورق فشار وارد می کنند، بوجود می آید. الزام به تست های لمینیشن برای ورق های A283 بسیار ضروری بوده، چرا که این ورق ها اگر در بافت خود یا ایرادی در فرآیند تولید داشته باشند، پس از ساخت استراکچر های انبار نفت و بارگیری مخزن انبار نفت می تواند فاجعه بار بوده و امکان شکاف و ترک خوردن ورق مذکور از ناحیه ی ترک .و در نهایت پارگی استراکچر فولادی و تخریب مخزن انبار نفت بسیار بالا می باشد. پس همواره ورق های A283 را می بایست خریداران گرامی به شرط یوتی UT یا همان تست لمینیشن خریداری نمایند. و در نهایت می توان اینگونه برداشت کرد که کاربرد ورق A283 و مصارف آن در صنایع مختلف، یه UT یا همان تست لمینیشن بستگی دارد. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره تست یوتی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط با تست UT را مطالعه نمایید.

جوشکاری ورق های A283

ورق های A283 از آنجایی که در دسته ورق های کربن استیل Low alloy ( کم آلیاژ ) قرار می گیرند، کیفیت بالایی را در شرایط جوش به دیگر کربن استیل ها از خود نشان می دهند. ورق A283 در شرایط سازه ای بکار رفته معمولا می بایست بهم جوش داده شوند، این ورق ها خاصیت جوشکاری بالایی داشته و با کیفیت بسیار مناسبی بافتشان در شرایط جوش بهم پیوند می خورد و این کیفیت حاصله از شرایط جوش ورق های A283 می تواند همواره ورق های A283 را به گزینه ای محبوب برای ساخت سازه های فولادی ذخیره ی انبار نفت تبدیل نماید. پس ورق های A283 ورق های کربن استیل فولادی می باشند که خاصیت جوش پذیری بالایی داشته و به دیگر کربن استیل هایی که میزان منگنز و کربن آنها در محدوده ی آلیاژی ورق A283 باشد، به راحتی و به خوبی جوش می خورد. پس در نتیجه جوشکاری این ورق ها نکته ای است که در کاربرد ورق A283 در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت قرار می گیرد.

ورق A283

خمکاری ورق A283

ورق های A283 برای ساخت سازه های فلزی می بایست مورد خمکاری قرار گیرند. همانطور که در قبل تر در این مقاله به آن اشاره شد، این ورق ها الزاما می بایست در سازه های استفاده شده ورق های A283 مورد بازرسی UT یو تی قرار گرفته باشند. ورق های A283 که تست های مربوط به UT  و لمینیشن را پاس نمودند، می توانند در فرآیند خمکاری قرار گرفته و در صورت نورد سرد به صورت هلال درآمده و برای ساخت سازه های دیگر صنعتی خمکاری هایی با پرس های بریک Break روی ورق های A283 صورت می پذیرد. لازم به ذکر اسست پرس کاری به صورت پرس Break بر روی ورق a283 امکان پذیر است، اما این کار معمولا در ضخامت های کمتر از 6 میلی متر اتفاق می افتد. ورق های A283 می توانند شرایط همکاری را چه هم در نورد های سرد و هم در همکاری به صورت پرس های Break تحمل نمایند و قایلیت خمکاری بسیار خوبی را از خود نشان می دهند. ورق های A283 با توجه به شرایطی که در بالا از آنها گفته شد، همواره گزینه ی مناسبی جهت ساخت کلیه ی سازه های صنایع نفت بوده و از پر مصرف ترین های صنعت نفت در جهان می باشد. ورق A283 که در استاندارد امریکا با این نام شناخته می شود، در حقیقت آلیاژ مرجعی شده که در بسیاری از کشور های جهان نیز این آلیاژ با همین نام شناخته می شود.


شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های A283 در ضخامت های و ابعاد مختلف است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ورق A283 به صفحه مربوط به قیمت ورق A283 در وب سایت مراجعه نموده و یا با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید از طریق ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 تیم فروش شرکت را از صورت های خرید خود آگاه نمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن صورت های شما عزیزان را پیگیری نموده و پس از ارسال پیش فاکتور و پس از تایید شما عزیزان، مقاطع مورد نیاز شنا عزیزان را به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهند رساند. با ما در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *