کاربرد ورق فولادی ST52 در صنعت خودرو سازی

کاربرد ورق فولادی ST52 در صنایع مختلف

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت .

در این مقاله قصد داریم نگاهی به کاربرد ورق فولادی ST52 داشته و موارد استفاده این نوع ورق های آلیاژی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا به کاربرد ورق ST52 در صنایع مختلف بپردازیم.


کاربرد ورق فولادی ST52

ورق ST52 از ورق سیاه بدست می آید و در صنعت کاربرد بسیاری دارد. عناصر تشکیل دهنده آن سیلیسیم، کربن، فسفر، گوگرد و منگنز است و قابلیت ارتجاعی دارد. منگنز در این ورق باعث استحکام بیشتر آن می شود و سیلیسیم هم باعث سختی ورق ST52 می شود. آنچه که ورق ST52 را از مصالح دیگر جدا می کند، وجود سیلیسیم در آن است که باعث می شود این ورق قابلیت تحمل وزن زیاد را داشته باشد. ورق T52 جزو ورق های ساختاری و پایه است، زیرا کاربرد آن در صنایع پیشرفته و پایه بسیار بالا است.

ورق های ST52 بخاطر مقاومت بالایی که دارند بسیار مورد توجه هستند و در صنایع مختلف مصارف گوناگونی دارند. یکی از کاربرد ورق فولادی ST52 استفاده در ساخت شاسی کشی ماشین آلات است. دلیل این کاربرد هم قابلیت تحمل وزن بالایی است که این ورق دارد. کاربرد دیگر آ« در ساخت ریل و پل ها است که باز هم دلیل این کاربرد، قابلیت تحمل وزن بالای این ورق است. در ساخت دیواره قطعات صنعتی هم از ورق ST52 استفاده می شود. همچنین از این ورق فولادی در جوشکاری هم استفاده می کنند، چراکه این ورق در برابر حرارت ایجاد شده مقاومت بالایی دارد.

از دیگر کاربرد ورق فولادی ST52 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده در صنایع پتروشیمی
  • استفاده در صنایع خودرو سازی و ساخت قطعات ماشین آلات
  • استفاده در صنایع ساختمان سازی
  • استفاده در سازه های دریایی
  • استفاده در ساخت تجهیزات بالابر
  • لوله کشی یا ساخت لوله ی انتقال
  • استفاده در قرآیند های سازه ای و صنایع سد سازی
  • در ساخت سوله ها
  • در ساخت توربین های بادی
  • ساخت مخازن پرفشار
  • در ساخت تانکر ( تانکر سازی )
  • کاربرد ورق فولادی ST52 در تجهیزات موبایل

همچنین کاربرد ورق فولادی ST52 در سازه های مقاوم مثل جرثقیل ها و سازه هایی بلند نیز برجسته است. استفاده از سیلیسیم در این فولاد باعث می شود که این ورق فولاد نسبت به سایش هم مقاوم باشد، هر چقدر اندازه و میزان سیلیسیم در ورق فولادی افزایش یابد، انرژی ضربه پذیری و شکل پذیری هم کاهش می یابد.

این ورق از ورق های زیربنایی در صنعت است، زیرا بصورت بسیار گسترده در صنایع مادر و بالا دستی مصرف دارد. همیشه به منظور رسیدن به مقاومت بیشتر با استفاده از حجم کمتر و پایین از ورق ST52 استفاده می کنند. استفاده از این فولاد باعث می شود در پروژه از حجم کمتری استفاده شود و باعث کاهش هزینه و کاهش سطح مقطع سازه می شود. همچنین عملیات جوشکاری که حرارت بالایی ایجاد می شود، این ورق ها مقاومت بالایی دارند.

کاربرد ورق فولادی ST52 در صنعت خودرو سازی و فواید آن

با فولاد بسیار راحت تر می شود کار کرد، همچنین پنل های فولادی را با پرس به آسانی می توان شکل داد و حتی می توان تا نمود. ضمن اینکه تولید فولاد خطر کمتری برای محیط زیست دارد و همچنین فولاد قدیمی 10 الی 15 ساله که در خودرو استفاده شده، می توان به راحتی بازیافت کرد. بطور کل فولاد ارزانترین فلز است که از آن در ساخت خودرو و قطعات خودرو می توان از آن استفاده نمود. همچنین تعمیر آن هم هزینه ی زیادی ندارد.

یکی دیگر از کاربرد ورق فولادی ST52 در سینی ماله پروانه ای است. چرا سینی ماله پروانه ای از ورق ST52 ساخته می شود؟ حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

ورق ST52 در صنعت خودرو سازی

کاربرد کاربرد ورق فولادی ST52 درسینی ماله پروانه ای

شاید سینی پروانه ای از نظر خیلی ها یک محصول ساده یا یک آهن ساده باشد که ترکیباتی به آن اضافه شده که در برابر سایش مقاوم شده است. سینی ماله پروانه ای یکی از قطعاتی است که از ورق ST52ساخته می شود. این سینی فلزی است به شکل پروانه دایره با انحنایی بسیار کم که آن را در زیر ماله پروانه ای می بندند و برای یکدست کردن و صاف کردن، سطح بتن از آن استفاده می شود. چون ورق ST52 مقاومت سایشی خوبی دارد و همچنین جوش پذیری بالایی دارد و از آن در ساخت سینی ماله پروانه ای استفاده می شود. از این ورق بخاطر قابلیت ارتجاعی بالایی دارد و همچنین داشتن سیلیسیم و منگنز برای کارهایی نظیر ماله کشی استفاده می شود.

کاربرد ورق st52 در سینه ماله پروانه ای

کاربرد ورق st52 در سینه ماله پروانه ای


ورق ST52 نام های دیگری هم دارد، به آن ( ورق سیاه ) ( فولاد کم کربن، فولاد منگنز، ( فولاد منگنز کم کربن ) نیز می گویند. در ورق ST عدد پس از ST نشان دهنده ی استحکام و کشش نهایی فولاد است.

در این مقاله سعی شد عمده کاربرد ورق فولادی ST52 تشریح شود.


مهزیار فولاد صنعت تامین کننده انواع ورق های فولادی و آلیاژی در ابعاد و ضخامت های مختلف است. تیم فروش مهزیار فولاد صنعت با تجربه ی بیش از 10 سال در خدمت شما عزیزان است تا شما مشتریان عزیز را در زمینه انتخاب نوع ورق آلیاژی با توجه به نوع کاربرد و استفاده یاری نموده و راهنمایی نماید. لظفا جهت اطلاع از قیمت ورق های فولادی و آلیاژی، همچنین انواع لوله های آلیاژی با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. همچنین از طریق ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره  09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش شرکت را از صورت های درخواستی خود آگاه نمایید. ما در کمترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را ارسال نموده و در صورت تایید، مقاطع فولادی درخواستی شما عزیزان را به سراسر کشور ارسال و دستتان خواهیم رساند.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *