ورق استیل 321

1- ورق استیل 316 304

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم اطلاعهات جامعی درباره کاربرد ورق استیل 316 و معرفی این ورق استنلس استیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید. 

ورق استیل 316

ورق استیل همواره با آلیاژ های گوناگونی تولید و عرضه می گردند. ورق های استیل 316 در دسته ی پر مصرف ترین ها در آلیاژ های استنلس استیل قرار گرفته و این آلیاژ با توجه به مصارف زیادی که در صنایع پتروشیمی، صنایع دارویی، صنایع انرژی اتمی، صنایع آب شیرین کن های صنعتی دارد، در دسته ی ورق های پر مصرف استنلس استیل در جهان می باشد. پس می توان اینگونه برداشت نمود که نقش کاربرد ورق استیل 316 در صنایع مختلف، بسیار برجسته بوده و هست.

فرآیند تولید ورق استیل 316

ورق استیل 316 همچون دیگر ورق های استنلس استیل، در فرآیند نورد گرم فولادی تولید می گردند. این ورق ها از اسلب هایی با همین آلیاژ در فرآیند نورد گرم ( فرآیند نورد گرم در مقاله های دیگر شرکت مهزیار فولاد صنعت به تفسیر توضیح داده شده است ) تولید می گردند. آلیاژ ورق استیل 316 می بایست در بافت خود حدود :

  • 1 درصد وزنی منگنز
  • 17 درصد وزنی کروم
  • 12 درصد وزنی نیکل
  • 2.5 درصد وزنی مولیبدن
  • 0.4 درصد سیلیسیوم

در بافت خود دارد.

در استیل 316 می بایست در شرایط سازه ای خواص مکانیکی معادل 265MP از خود نشان دهند. از دیگر قابلیت های این ورق ها می توان به مقاومت بالای این آلیاژ در برابر حرارت اشاره نمود، به صورتی که ورق های استیل 316 می توانند مقاومتی معادل 650 درجه سانتی گراد را در شرایط سازه ای از خود نشان دهند. این موارد، می تواند بر کاربرد ورق استیل 316 در بسیاری از صنایع بیفزاید.

ورق های استیل 316 از ضخامت های 1 مبلی متر تا ضخامت های بیش از 100 میلی متر با توجه به نیاز و مصارف صنعت تولید و عرضه می گردند. ورق های استیل 316 در ابعاد های گوناگون به دست مشتریان رسیده و مشتریان گرامی می توانند ورق های استیل 316 را به صورت ابعاد های 1*2 ، 2.5*1.25 ، 3*1.5 ، 6*1.5 و 6*2 تهیه نمایند.

مصارف و کاربرد ورق استیل 316

  • از مصارف جامع ورق های 316 می توان به مصرف این ورق ها در صنعت پتروشیمی اشاره نمود. در صنعت پتروشیمی با توجه به وجود مواد شیمیایی که می توانند خورندگی زیادی در بسیاری از فلزات ایجاد کنند، از ورق های استیل 316 استفاده می گردد. ورق استیل 316 با توجه به دارا بودن عناصر کروم، مولیبدن و نیکل در بافت خود، در دسته فولاد های مقاوم در برابر مواد اسیدی و مواد شیمیایی قرار گرفته و این فولاد به صورت ورق و لوله در صنایع پتروشیمی کاربرد بسیاری دارد.
ورق 304 316

شرکت مهزیار فولاد

  • از د یگر مصارف ورق های 316 می توان به مصرف این ورق ها در صنایع دارویی اشاره نمود. همانطور که در بالا گفته شد، مواد شیمیایی می توانند بر روی بسیاری از فلزات خورندگی ایجاد کنند و مواد دارویی که برخی از آنها تشکیل شده از چندین ماده ی شیمیایی می باشد، می تواند در بافت فولاد ترک و تاثیرات مخرب ایجاد نماید. ورق استیل 316 از محبوب ترین آلیاژ ها جهت ساخت سازه های نگه داری مواد دارویی و مخازن دپو و نگه داری در صنایع دارو سازی بسیار پر مصرف و پر کاربرد می باشد.

کاربرد ورق استیل 316 در صنایع دارویی

  • از دیگر کاربرد ورق استیل 316 به کاربرد این ورق ها در ساخت تجهیزات انرژی اتمی می توان اشاره نمود. ورق های استیل 316 با توجه به خواص منحصر به فرد خود که در این مقاله به آن اشاره شد، می تواند گزینه ی مناسبی جهت ساخت بویلر ها و رکتور ها در صنایع انرژی اتمی باشد.
  • از دیگر مصارف ورق استیل 316 می توان به مصرف این ورق ها در ساخت آب شیرین کن های صنعتی صنعتی اشاره نمود. در کشور های منطقه ی خاور میانه، عدم وجود آب شیرین باعث شده که بسیاری از کشور ها روی به شیرین کردن آب اقیانوس ها آورده و در حقیقت آب دریاها و اقیانوس ها که بسیار اسیدی و شور می باشد، شیرین می نمایند. برای ساخت کلیه ی استراکچر های دستگاه های آب شیرین کن، در صنایع آب از ورق های 316L استفاده می شود، چرا که میزان نمک موجود در آب دریا می تواند خورندگی بسیار زیادی در بسیاری از فولاد ها ایجاد کرده و فولاد 316 بهترین گزینه جهت مقاومت در برابر آب شور دریا بوده در کلیه ی آب شیرین کن های صنعتی با ورق استیل 316 تولید می گردند.

کاربرد ورق استیل 316 در آب شیرین کن های صنعتی


جهت اطلاع از قیمت روزانه و و جهت اطلاع از موجود ی انواع ضخامت های ورق های استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ برشی، همین حالا با واحد بازرگانی و فروش شرکت مزهیار فولاد صنعت به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های برشی آلیاژی و استنلس استیل در ایران.

مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق استیل بوده و صورت های درخواستی مورد نیاز شما را در کوتاه ترین زمان ممکن تامین خواهد نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ورق های استیل در گرید های مختلف، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و تیم فروش شرکتم را از صورت های درخواستی خود آگاه نمایید. همچنین با ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 صورت های درخواستی خود را با اطلاع تیم فروش شرکت برسانید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را برای شما عزیزان ارسال نموده و در صورت تایید قیمت، مقاطع مورد نیاز شما را به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهند رساند. همچنین با نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت قیمت روز آهن آلات را مشاهده و از قیمت ها مطلع شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *