کاربرد ورق آلیاژی ST52

نگاهی جامع تر به کاربرد ورق آلیاژی ST52 در صنایع مختلف

با سلام و عرض ادب و احترام به کاربران ارجمند مهزیار فولاد صنعت. مهزیار فولاد صنعت با تجربه ی بیش از 10 سال در زمینه تامین و فروش ورق های ST52 خدمات خود را در این زمینه در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهد. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ورق ST52 و خرید این ورق آلیاژی با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و تیم فروش شرکت را از صورت های درخواستی خود آگاه نمایید. در این مقاله هدف معرفی ورق ST52 و بررسی کاربرد ورق ST52 بوده و قصد داریم این ورق فولادی پر مصرف که در صنایع مختلف مورد استفاده کاربران صنعت قرار می گیرد را تشریح نماییم. لطفا با ما همراه باشید.


در ابتدا، از شما عزیزان دعوت می کنیم تا خلاصه ای از مطالب این صفحه را در ویدیوی ذیل را مشاهده نمایید.


کاربرد ورق آلیاژی ST52

  • کاربرد ورق آلیاژی ST52 با توجه به مقاومت سازه ای بالایی که در شرایط استراکچر های خاص صنعتی از خود نشان می دهد، گزینه ی بسیار مناسبی جهت ساخت کلیه ی سازه های فلزی صنعتی می باشد. در این بخش از مقاله، به کاربرد ورق ST52 و موارد مصرفی موردی و تخصصی این ورق های فولادی در صنایع می پردازیم. ورق های ST52 همانطور که در مقاله های دیگر گفته شد، از نوع ورق های تولیدی به روش نورد گرم فولادی می باشد. این ورق ها با توجه به شرایط آلیاژ ریزی و شرایط تولید، می تواند گزینه ی بسیار مناسبی جهت ساخت سازه های خاص فلزی در صنایع باشد. برای مثال از ورق های ST52 در کارخانجات خودرو سازی جهت ساخت ساخت شاسی های خودرو سازی استفاده می شود، چرا که این ورق با توجه به مقاومت مناسبی که در شرایط تنش و کشش از خود نشان می دهد، می تواند گزینه ی مناسبی برای ساخت شاسی خودرو های سنگین باشد.

کاربرد ورق آلیاژی ST52 در شاسی خودرو

  • از دیگر مصارف و کاربرد ورق ST52 ساخت صفحه ستون های ساختمانی می باشدکه قرار است بار بسیار زیادی را تحمل نمایند، به این صورت که صفحه ستون های ساختمانی در ضخامت های بالای ST52 در سایز های مربع شکل تولید و در استراکچر نصب می گردد و کل استراکچر اسکلت ساختمان روی این ورق ها جوش داده شده و در حفیقت با توجه به مقاومت کششی و مقاومت تنشی بسیار بالای ورق ST52 کل سازه ی فلزی روی این ورق ها جوش داده می شود، پس از دیگر موارد تخصصی کاربرد ورق ST52 ، مصرف این ورق در پلیت های حمال ساختمان های اسکلت فللزی برای نصب روی استراکچر بتونی بکار گرفته می شود.

کاربرد ورق آلیاژی ST52 در صفحه ستون ساختمانی

 

  • از دیگر کاربرد ورق آلیاژی ST52 می توان به ساخت استراکچر ها و سازه های پالایشگاهی اشاره نمود. همانطور که می دانید در پالایشگاه ها مدار های لوله که بعضا بار های بسیار سنگینی از مواد نفتی را در خود جابه جا می کنند، توسط پایه ها و ستون هایی که به صورت حمال زیر مدار های پایپینگ قرار می گیرند، زیر این سازه ها ساخته می شوند. در حقیقت ورق های ST52 در نقشه کشی ساخت پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی، جهت ساخت استراکچر های فلزی پالایشگاهی بسیار کاربرد داشته و بر پایه ی نقشه های مهندسی پیاده شده، ورق های ST52 ابتدا توسط برش های CNC برش خورده، سپس ورق های ST52 را به همدیگر به صورت مقاطع H و I و L و T جوش می دهند و با توجه به نیاز در بخش های مختلف استراکچر، از این سازه ها و پروفایل هایی که در حقیقت با ورق های  ST52 ساخته می شوند، در این گونه سازه ها استفاده می شود.

ورق آلیاژی ST52 در استراکچر ها و سازه های نفت و گاز و پتروشیمی

روش های برش ورق ST52

ورق ST52 در حقیقت در دسته کربن استیل های آلیاژی قرار می گیرد. این ورق ها که در شرایط نورد گرم تولید می گردند، می بایست در فرآیند نورد گرم با کیفیت بالا تولید شده و بافت ورق انسجام و بهم پیوستگی خود را در فرآیند تولید حفظ نماید. اصطلاحا به این نوع ورق ها در صنعت فولاد، ورق ST52 یو تی UT می گویند. این ورق ها در حقیقت همان ورق هایی هستند که شرکت های بازرسی پس از تولید آنها را مورد تست های لمینیشن قرار می دهند که مطمئن شوند ورق های حاصل شده، بدون هیچ ترکی در بافت خود هستند، چرا که برخی از ورق های فولادی در فرآیند تولید در بافت خود ترک داشته و UT نمی باشند، این نوع ورق ها در فرآیند بازرسی تست های مربوطه به ورق های ST  را پاس می نمایند، اما در شرایط سازه با توجه به دارا بودن ترک در بافت خود بسیار خطرناک بوده و می تواند برای سازه های فلزی که در مکان های بسیار خاص و حساس همچون پالایشگاه ها و پتروشیمی ها بکار رود، خطر ساز باشد. به همین دلیل کیوسی های شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی ورق های ST52 را مورد تست لمینیشن قرار می دهند.


عناصر مهم ورق آلیاژی فولادی ST52

از عناصر مهم ورق های فولادی ST52 عنصر منگنز می باشد. ورق های ST52 در هر ضخامتی که تولید گردند، می بایست دارای منگنزی بیش از 0.9 درصد  وزنی تا حداکثر 1.5 درصد وزنی منگنز باشد. در حقیقت منگنز عنصر کلیدی در این فولاد کربن استیل بوده، به گونه ای که برخی از صنعتگران ورق های ST52 را با شرط میزان منگنز خریداری می نمایند، مثلا شرکتی درخواستی مطرح نموده که در آ« قید شده ورق ST52 که حداقل در آن 1.1 درصد منگنز داشته باشد، عنصر منگنز در بافت ورق های ST52 باعث بالا رفتن استحکام ورق های ST52 شده و در نهایت فولاد نهایی ریخته شده و نورد شده ی استهسال شده با دارا بودن عنصر منگنز به میزان های قید شده در این مقاله از نوع با کیفیت ترین در فولادهای کربن استیل سازه ای می باشد.


کاربرد ورق آلیاژی ST52 در لوله های شمع کوبی

نقش ورق های ST52 در ساخت لوله شمع کوبی نیز بسیار حیاتی می باشد. به گونه ای که در سال های اخیر خریداران این نوع لوله ها درخواست خود را به این صورت مطرح می نمایند که این لوله ها می بایست از ورق های ST52 تولید شده باشد. ورق های ST52 برای ساخت لوله های سایز بالا که در فرآیند شمع کوبی کاربرد دارند، به صورت لوله اسپیرال درآمده و در این نوع استراکچر های سازه ای، کاربرد فراوان دارد.

از دیگز خاصیت های ورق های کربن استیل ST52 این است که این ورق ها شرایط مناسبی را جهت خم کاری در ساخت سازه از خود نشان می دهد. ورق های کربن استیل ST52 قابلیت جوشکاری بسیار بالایی داشته و می تواند در انواع سازه های صنعتی به دیگر کربن استیل هایی که کمتر از 1.5 درصد منگنز و کمتر از 0.2 درصد در آنها کربن وجود دارد، جوش داده شود. در حقیقت آلیاژ ST52 قابلیت جوشکاری به دیگر گربن استیل ها با دیگر شرایط مذکور را داشته، به هیمن دلیل از ورق های ST52 در بسیاری از سازه های صنعتی استفاده می شود.


در این مقاله، به مصارف و کاربرد ورق آلیاژی ST52 در صنایع مختلف اشاره شد. مهزیار فولاد صنعت پیشرو در خدمات تامین و فروش مقاطع فولادی، در خدمت شما خریداران ارجمند است تا با تجربه ی خود شما عزیزان را در پروژه های در حال اجراییتان یاری نموده و کلیه مقاطع فولادی مورد نیار شما عزیزان را در کوتاه ترین زمان ممکن تامین نماید. لظفا جهت اطلاعات بیشتر از قیمت ورق های ST52 و یا خرید این ورق فولادی، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا پیام صورت خرید خود را به شماره واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نمایید. تیم فروش شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را ارسال نموده و در صورت تایید، کلیه مقاطع مورد نیاز شنا عزیزان را تامین و به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهند رساند. همچنین می توانید از طریق نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت از قیمت کلیه مقاطع فولادی آگاه شوید.  جهت اطلاعات بیشتر از قیمت و خرید ورق فولادی ST52 با ما تماس حاصل نمایید. مهزیار فولاد صنعت فروشنده انواع ورق های ST است و سعی دارد شما عزیزان را در راستای خرید این ورق فولادی و دیگر مقاطع فولادی یاری نماید. 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *