فولاد ضد سایش

کاربرد های ورق های فولادی ضد سایش در صنعت

یکی از اساسی ترین مشکلاتی که صنعت با آن مواجه بوده ، نداشتن اطلاعات کاربردی در مورد پدیده سایش است ، ورق های فولاد ضد سایش ، ورق هایی هستند که از سایش بین دو سطح جلوگیری میکنند،  جنس این ورق ها ، از فولاد است و عمری طولانی دارند و برای شرایط سخت طراحی شده اند و در زمینه هایی مانند معدن ، معدن سنگ ، نوار نقاله ، حمل مواد و ساخت و ساز به کار میروند.

واحد اندازه گیری ورق های ضد سایش ، برینل است که این واحد را “یوهان آگوست برینل” که یک مهندس سوئدی بود پیشنهاد کرد و این واحد ، نشان دهنده ی سختی ورق ها می باشد .

برندهای مختلف ورق های ضد سایش :

  1. ورق های هاردوکس (Hardox) : با سختی 400 ، 450 ، 500 ، 600 برینل می باشد ، که از میان آن ها ورق های هاردوکس با سختی 400 ، 450 ، 500 در صنایع داخلی کاربرد بیشتری دارد . این ورق های فولادی ، آلیاژی با کربن بالا است و چون کربن موجود در آن بالا است ، سختی آن را افزایش و قدرت آن را کاهش میدهد ، بنابراین برای ساخت و ساز های ساختمانی ، مثل تیرهای ستون ها در پل ها ، یا ساختمان ها ایده آل نیست ، اما در تماس با مواد ساینده بسیار مقاوم است .
  2. ورق های دورستات (ِDurostat) : در گرید های 400 الی 600 برینل تولید می شوند ، و قابلیت ماشین کاری و جوشکاری آن نسبت به فولاد های دیگر بیشتر است ، کاربرد آن در صنایع معدنی ، فولاد سازی ، تولید سیمان و ادوات کشاورزی و لایروب ها و ….. می باشد .
  3. ورق های ضد سایش دلیدور (ِDillidur) : سایش و فرسایش در حال حاضر در اکثر صنایع مثل فولاد سازی ، معادن سنگ ، فلزات و سیمان ، هزینه بر و مشکل ساز است ، به عنوان مثال تیغه های برش ، فن ها ، خطوط انتقال مواد ، باکت ها و …. باید بیشترین مقاومت را نسبت به فرسایش و سایش داشته باشند ، در این راستا ورق های ضد سایش دلیدور در گرید های مختلف جهت مصرف عرضه شده است و تصمیم اینکه چه نوع ورق ضد سایشی و در چه ضخامت و گریدی در سیستم شما بازدهی مناسبی خواهد داشت ، بستگی به عواملی مانند سنگ ، خاک ، ماسه ، سیلیس ، رطوبت ، نمک و خشکی هوا ، دما و …. دارد .
  4. ورق های ضد سایش ولدوکس (Veldox) : ولدوکس نام تجاری فولاد ضد سایش است ، این فولاد مقاومت بالایی دارد ، چون الیاژ کمی دارد و در صنعت خودرو و مهندسی کاربرد دارد ، قابلیت جوش پذیری آن خوب است ، این ورق انواع مختلفی دارد . از ولدوکس 700 تا 1300 و ضخامت آن 4 تا 1400 میلی متر است .
  5. ورق ضد سایش کرسابرو (Creusabro) : کارایی فولاد های مقاوم به سایش 50 درصد از فولاد های معمولی بالاتر است ، و قابلیت جوش پذیری فوق العاده ای دارد . این  ورق ها ترکیبی از محتوا های آلیاژ های کروم ، نیکل ، مولیبدن و تیتانیوم است . هنگام سایش قابلیت کششی ان 70 مرتبه افزایش میابد و کاربرد ان در معادن و صنایع سیمان و فولاد ، کارهای عمومی و ماشین آلات کشاورزی است .

ورق های ضد سایش ضخامت ۶ میلیمتر تا ۶۰ میلیمتر ابعاد ۲*۶ وارداتی (هاردکس – راک استار – دلیدور – ان ای سی )

همینک در مهزیار فولاد

شماره تماس : 44449101 – 021

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *