کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل

کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل

در این مقاله به اختصار به روش تولید لوله های سایز بالا و آلیاژ های مصرفی لوله های سایز بالای صنعتی اشاره نموده و کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل و اسکله سازی مورذ ارزیابی قرار می دهیم. با ما همراه باشید.


می توانید خلاصه ی مطلب این صفحه را در ویدیو زیر مشاهده نمایید.


روش تولید لوله های سایز بالا

همان گونه که در مقاله های گذشته به آن اشاره شد، لوله های سایز بالا، در دسته ی آهن آلات و فولاد های کلیدی ساخت سازه و استراکچر های خاص قرار می گیرد. روش تولید لوله های سایز بالا به این شکل است که این لوله ها از ورق های فولادی که به روش نورد گرم تولید گشته اند تولید می شوند، همچنین این لوله ها به روش های گوناگونی تولید شده و با توجه به شکل تولید آنها و نوع آلیاژ بکار رفته در بافت فولاد هایی که با آن لوله های سایز بالا تولید می شود، موارد مصارف گوناگونی در صنایع مختلف از جمله صنایع پل سازی را دارد.

آلیاژ های معمول برای لوله های سایز بالا برای ساخت سازه های فضایی و فلزی، می تواند از گرید های S235 آغاز گردد. این لوله ها در صورتی که برای پروژه های انتقال میعانات نفت و گاز مورد کاربرد قرار گیرد، می بایسد دارای آلیاژ های کربن استیل بالاتری که در دسته ( X52 – X60 – X70 ) قرار می گیرد باشد، اما برای پل سازی و ساخت پل با لوله های سایز بالا، استاندارد های آلیاژی S235JR ، S275JR ، S355JR ، جزئ استاندارد های کلیدی ساخت قرار می گیرد.


کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل

پس از روش تولید لوله های سایز بالا، می پردازیم به مصارف این لوله در صنایع مختلف ( از جمله مهمترین آنها کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل ). لوله ها از دیر باز از محبوب ترین مقاطع فولادی و آهنی برای ساخت پل ها بودند. برای ساخت پل های گوناگون از دیر باز و از زمانی که لوله های فولادی سایز بالا وارد صنعت شدند، از این لوله ها برای ایجاد ستون های حمال در بستر رودخانه ها بعنوان پل استفاده شده است. در حقیقت لوله های سایز بالا از اببتدای شکل گیری برای ساخت پل های فلزی به خدمت گرفته شدند. در سال های گذشته و با پیشرفت طراحی های مهندسان راه سازی، لوله های سایز بالای فولادی جایگله ویژه ای در ساخت پل های معلق و پل های حلالی و دیگر پل ها … ایفا کرده اند.

از سایز های گوناگون لوله های سایز بالا، جهت ساخت پل های فلزی در کشور های مختلف دنیا، امروزه استفاده می شود. برای ساخت پل های فلزی، لوله های دهنه بزرگ یا همان اصطلاحا لوله های سایز بالای آهنی بکار گرفته می شود، به این صورت که معمولا پایه ها و ستون های اصلی در فرآیند ساخت پل های فلزی، لوله هایی با سایز های بالاتر و ضخامت های بیشتر استفاده می شود و برای تاج و دیگر ماعلقات پل معمولا از لوله هایی با ضخامت های پایین تر استفاده می شود.

در ادامه ی این مقاله، عکس ها و نمونه کار هایی که در پل سازی در جهان با لوله های سایز بالای آهنی انجام می شوند را به شما نشان می دهیم.

کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل

نمونه هایی از پل های ساخته شده بوسیله ی لوله های سایز بالا

کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل

پل طبیعت تهران
از بزرگترین استراکچر های لوله ای فلزی در جهان میباشد که نقش کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل را برجسته می سازد.

لوله های سایز بالا برای فرآیند پل سازی ( ساخت پل های فلزی با لوله های فولادی  ) با آلیاژ های گوناگون و سایز های گوناگونی تولید می شوند. معمولا لوله های فولادی برای مصارف و ساخت پل سازی، از سایز های 14 اینچ به بالا مورد استفاده قرار گرفته، در صورتی که استراکچر پل فلزی ابعادی بسیار بزرگتری داشته باشد، سایز و ضخامت جداره ی لوله ها بیشتر و و بیشتر می شود، در صورتی که پل های کوچک در مسیر رودخانه هایی که عرض کمتری دارند، ساخته شود، از لوله هایی با سایز های پایین تر برای ساخت استراکچر پل استفاده می شود.

در حفیفت لوله های فلزی فولادی با سایز های بیش از 14 اینچ می تواند گزینه ی بسیار ایده آلی برای ساخت سازه های فلزی این چنینی در صنایع راه سازی و در صنایع دریایی باشد.

در مقاله های آینده به دیگر کاربرد های لوله های سایز بالای فولادی در دیگر صنایع نیز اشاره خواهیم کرد. امیدواریم مقاله مربوط به این صفحه ( کاربرد لوله های سایز بالا در ساخت پل ) برای شما کاربران عزیز مفید واقع شده باشد.


شما خریداران گرامی می توانید جهت خرید لوله های سایز بالای فولادی در ضخامت های مختلف و با آلیاز های گوناگون، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. شرکت مهزیار فولاد تامین کننده کلیه لوله های ساییز بالا فولادی در ایران می باشد. کارشناسان تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) ) پاسخ گوی شما خریداران و مشتریان عزیز خواهند بود. همچنین شما عزیزان می توانید صورت های درخواستی خود را به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نموده و بی شک تیم فروش شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام خواهند نمود. شما کاربران عزیز می توانید جهت سهولت در اسستعلام قیمت کلیه ی مقاطع فولادی، اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را نصب نموده و قیمت های مقاطع فولادی را به صورت زنده در این اپلیکیشن مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *