کاربرد لوله سیملس در ساخت دیگ بخار

کاربرد لوله سیملس یا مانیسمان در ساخت دیگ بخار

با سلام و درود برشما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم به کاربرد لوله مانیسمان یا همان لوله سیملس در ساخت دیگ بخار پرداخته و آن را بررسی نماییم. اما ابتدا به تشریح کلی این لوله ( لوله مانیسمان) خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


در این ویدیو خلاصه ای از مطلب کاربرد لوله مانیسمان در ساخت دیگ بخار در اختیار شما عزیزا قرار خواهد گرفت


لوله سیملس یا لوله مانیسمان فولادی

لوله های آهنی و فولادی در دنیای امروز انواع گوناگونی دارد که یکی از انواع لوله های فولادی لوله های مانیسمان می باشد. این لوله ها با نام های دیگری در بازار ایران و بازار های جهانی شناخته می شود، به این صورت که در بازار ایران صنعتگران گرامی و مصرف کنندگانی که از لوله های مانیسمان فولادی استفاده می کنند، آنها را لوله های بدون درز خطاب می کنند و در علم پایپینگ و لوله سازی در جعان به این لوله ها، لوله های سیملس می گویند.

لوله های مانیسمان وجه تمایزی که به نسبت دیگر لوله های فولادی دارند، جداره ی این لوله ها می باشد، به این صورت که در فرآیند تولید، شکل و سایز لوله به همان شکل ریخته شده و هیچ درزی در بافت لوله های مانیسمان وجود ندارد. این قابلیت لوله های ماینسمان را به نسبت دیگر لوله های فولادی بسیار متمایز کرده، به این صورت که این لوله ها می توانند فشار های بسیار بسیار بیشتری به نسبت دیگر لوله های فولادی در شرایط استراکچر ها و سازه های صنعتی از خود نشان دهد.

لوله های سیملس یا مانیسمان هر قدر که ضخامت دیواره ی بیشتری داشته باشد، مقاومت بیشتری در برابر فشار های داخل مدار های لوله از خود نشان می دهد. این لوله ها در مصارف گوناگون صنعتی بسیار پر کاربرد بوده و در این مقاله به یکی از موارد استفاده خاص لوله های فولادی اشاره می کنیم.

لوله های مانیسان یا سیملس از سایز 3.8 اینچ الی سایز 36 اینچ در صنعت جهان در حال حاضر قابلیت تولید و تعمیر را دارد. این لوله ها با آلیاژ های گوناگون کربن استیل تولید می گردد. پر مصرف ترین آلیاژ های مصرفی در لوله های سیملس در جهان، آلیاژ  A106 Gr.B – A106 Gr.A – A106 Gr.C – X42 – X52 – X60 – X65 – X70 و آلیاژ های خاص دیگری همچون A333 و A335   در دسته ی پر مصرف ترین آلیاژ های خاص فولادی جهت لوله های صنعتی مانیسمان قرار می گیرند. در ادامه ی این مطلب به کاربرد های لوله های مانیسمان جهت ساخت دیگ های بخار صنعتی اشاره خواهیم کرد.

کاربرد لوله های سیملس یا مانیسمان در ساخت دیگ بخار

کاربرد لوله های سیملس یا مانیسمان در ساخت دیگ بخار


کاربرد لوله های مانیسمان در ساخت دیگ های بخار

لوله های سیملس یا همان مانیسمان با آلیاژ ST35/8 و ST45/8 در حقیقت در دسته لوله هایی قرار می گیرد که هم می تواند فشار زیادی را در داخل خود تحمل نموده و هم با توجه به شکل آلیاژ می تواند گزینه ی مناسبی جهت مبدل حرارتی باشد، به این صورت که در حقیقت لوله های بکار رفته در دیگر های بخار که از داخل این لوله ها سیالات آب عبور می کنند، در شرایط کاری دیگ بخار مشعل های صنعتی حرارت مستقیمی را از صطح بیرونی لوله به لوله ها وارد می نماید.

پس از عبور سیال آب از داخل مدار های دیگ بخار، آب خروجی از دیگ با توجه به شرایط ذکر شده در سازه ای که لوله سیملس یا مانیسمان در آن بکار رفته، گرم شده و از استراکچر پس از عبور از داخل دیگر بخار، آب گرم خارج می شود. این لوله ها با توجه به دارا بودن آلیاژ های خاص صنعتی ( ST35/8 – ST45/8 ) می تواند حرارت وارده از پوسته ی خارجی لوله مانیسمان را با سرعت بیشتری به بافت داخل لوله منتقل نموده، در نتیجه سیال عبور کننده از داخل مدار پایپینگ دچار گرما شده و خروجی این سازه ی فلزی با به خدمت گرفتن لوله های سیملس یا مانیسمان صنعتی می تواند کیفیت بالایی را جهت عمر این سازه ها به سازندگان عرضه نمایند.

لوله های مانیسمان در مدار های دیگ های بخار معمولا در سایز های 1 اینچ – 1.5 اینچ – 2 اینچ – 2.5 اینچ – مورد استفاده قرار می گیرد و این لوله های مانیسمان معمولا در سایز های پایین مورد مصرف صنایع ساخت دیگ های بخار می باشند. در مقالات آینده به مصارف دیگر لوله های مانیسمان در دیگر سازه ها و استراکچر های فلزی اشاره خواهیم نمود.

کاربرد لوله سیملس و مانیسمان در ساخت دیگر بخار

کاربرد لوله سیملس و مانیسمان در ساخت دیگر بخار


شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ی لوله های مانیسمان و آلیاژی در ایران می باشد. شما می توانید جهت خرید لوله های مانیسمان آلیاژی با آلیاژ ST25/8 و ST45/8 با واخد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. لازم به ذکر است در بازار سنتی ایرا، لوله های مانیسمان آتشخوار با نام ( لوله آتشخوار ) شناخته شده و خریداران گرامی معمولا لوله های آتشخوار را جهت خرید این لوله های سیملس فولادی مطرح می نمایند. آلیاژ های st35/8 و st45/8 در دسته ی آلیاژ های مبدل های حرارتی بوده و این لوله ها همواره جزء با کیفیت ترین لوله ها جهت ساخت مدار های پایپینگ جهت پروژه های آتشخوار ( مبدل های حرارتی ) در صنایع می باشند. شما عزیزان می توانید جهت خرید این لوله با واحد فروش تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید صورت های درخواستی خود را واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن مقاطع فولادی مورد نظر شما عزیزان را ارسال نموده و به دستتان خواهند رساند. همچنین جهت کسب اطلاع از قیمت آهن آلات و کلیه ی مقاطع فولادی، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را نصل نموده و از قیمت کلیه مقاطع فولادی و آهن آلات به صورت زنده مطلع شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *