ورق فولادی A283

1- ورق A283 -A285

با سلام و. درود بر کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله هدف این است که به ورق فولادی A283 پرداخته و این ورق آلیاژی را بررسی نماییم. با مهزیار فولاد همراه باشید تا به بررسی این ورق فولادی بپردازیم.


در ابتدا از شما دوستان عزیز دعوت می شود خلاصه ای از مطلب این صفحه را در ویدیو زیر مشاهده نمایید. ویدیوی زیر خلاصه ای مفید از مطلب این صفحه را به شما عزیزان نمایش خواهد داد.


ورق فولادی A283

ورق فولادی آلیاژی A283 در دسته استاندارد های فولادی کربن استیل جهت ساخت سازه های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد. استاندارد A283 در حقیقت استاندارد گروه AISI کشور ایالات متحده امریکا بوده و همانطور که در دیگر مقاله های وب سایت شرکت مهزیار فولاد گفته شد، استاندارد های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در خقیقت استاندارد های مرجع کشور ایالات متحده امریکا می باشد، به این صورت که قانون گذاری و تایید آلیاژ های بکار رفته جهت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ابتدای شکل گیری این صنعت در کشور ایالات متحده امریکا تعریف شده و پس از گذشت سال های متوالی همچنان استاندارد های سری ASTM-AISI بعنوان استاندارد های امریکایی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در خقیقت استاندارد های مرجع برای سازندگان و صنعتگران گرامی می باشد.


گرید های ورق A283

ورق های فولادی A283 در گرید های ( A، B، C ) تولید و عرضه می گردند که پر مصرف ترین آلیاژ گروه ورق های A283، آلیاژ پر مصرف ( AISI A283 Gr.c ) می باشد. ورق ورق A283 گرید C در صنایع نفت کاربرد بسیار داشته و از این ورق بعنوان اصلی ترین گرید آلیاژی برای ساخت مخازن انبار نفت استفاده می گردد. ورق فولادی A283 جهت تبدیل شدن به مخازن فولادی، و مخازن انبار نفت می بایست وارد دستگاه های فرمینگ نورد شده تا ورق های تخت شکل حلالی به خود بگیرند، سپس ورق های مذکور را که شکل حلالی شکل به خود گرفته اند در شرایط استراکچر بهم جوش داده و سازه ی نهاییی که به شکل استوانه ای شکل می باشد، در خقیقت سازه ی نگه دارنده و دپوی مواد نفتی می باشند.

آلیاژ A283 گرید C در صنعت نفت، در دسته ی اصلی ترین آلیاژ ها قرار می گیرد، دلیل این محبوبیت این است که ورق A283 Gr.c در تماس با مواد نفتی و میعانات نفتی و فراورده های نفتی می توانند مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و در حقیقت ورق آهنی A283 در شرایط سازه ای انبار نفت دچار فرسایش و فرسودگی و اکسیداسیون نمی شوند و مواد نفتی می توانند همچون دژ هایی محافظ، محافظت بالایی از بافت این ورق ها در مقابل پوسیدگی و خوردگی به عمل آورند.

ورق فولادی A283

ورق فولادی A283


ضخامت های ورق فولادی A283

ورق های A283 گرید C که در صنعت نفت بسیار پر کاربرد می باشند، از ضخامت های 2 میلی متر الی 100 میلی متر تولید و عرضه می گردند که با توجه به نوع کاربردی که در شرایط استراکچر ورق های A283 می بایست از خود نشان دهند، ضخامت های گوناگونی مورد استفاده جهت این استراکچر ها قرار می گیرد. ورق های A283 هم همچون دیگر کربن استیل های فولادی، به روش نورد گرم فولادی تولید می گردند و در حقیقت این ورق ها از اسلب هایی با همین آلیاژ در کارخانجات نورد گرم تولید می گزدند. این ورق ها می تواند ابعاد گوناگونی داشته و با توجه به سازه های نفت و گاز که در آن ورق A283 مورد کاربرد قرار می گیرند، ابعاد گوناگونی دارند. ابعاد این ورق ها، به این صورت می باشد که برای ضخامت های پایین، ابعاد 1*2 ، 2.5*1.25 ، 3*1.5 ، 1.5*6 می باشد و ورق های فولادی A283 که در ضخامت های بالاتر از 15 میلی متر مورد مصرف قرار می گیرند، معمولا دارای قواره های بزرگتر و ابعاد بیشتری هستند. ورق های A283 در بازار ایران، تولید کارخانجات داخلی و خارجی بسیار به وفور موجود بوده و کلیه ی صنعتگران گرامی ورق های A283 را با هر ضخامت و ابعادی می توانند استفاده نمایند. ورق های فولادی A283 گرید C می بایست دارای عناصری همچون کربن و منگنز در بافت خود بوده و عناصر فسفر و گوگرد بکار رفته در بافت این فولاد، می بایست کنترل شود که آلیاژ استحصال شده ی نهایی آلیاژ مرغوب و با کیفیتی بدست آید.

ورق های آلیاژی A285 GR C

ورق A285

ورق A285

خرید و فروش ورق های آلیاژی A285 با توجه به گستردگی مصارف این نوع آلیاژ در صنایع فولادی و فلزی در سراسر جهان در سال های گذشته بسیار رشد داشته و در این مقاله که توسط تیم تحقیقی شرکت مهزیار فولاد صنعت تنظیم می گردد، به کاربرد ها، شکل آلیاژ، ضخامت ها و فرایند تولید و بازار مارکتینگ خرید و فروش ورق های A285 در بازار ایران خواهیم پرداخت.

استاندارد آلیاژی A285 گرید C در دسته ی استاندارد های تعیین شده مطابق با ASTM کشور ایالات متحده امریکا می باشد که در سال های گذشته از آلیاژ مذکور جهت ساخت سازه های صنایع نفت و گاز استفاده می شود.

استاندارد A285 گرید C دارای عناصر آلیاژی کربن، سیلیسیوم، و منگنز می باشد و در بافت این فولاد می بایست عناصر مخرب فسفر و گوگرد کنترل شده باشد و از حد مجازی بالاتر نرود.

استاندارد ورق A285 گرید C مطابق با استاندارد ASTM کشور ایالات متحده امریکا جهت کاربرد های خاصی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

ورق های A285 گرید C در دسته ی ورق های ساخت مخازین دپو و انبار نفت در شرکت ها و پالایشگاه های نفتی می باشد. این ورق ها جهت مصارف گوناگونی همچون ساخت مخازن سوخت در بسیاری از خودرو های سواری، و یا در بسیاری از خودرو های سنگین، و ساخت مخازن انتقال نقت که بر روی واگن های قطار ها نصب می شود نیز استفاده می شود.

ورق A285 گرید C در دسته ی ورق های فولادی آلیاژی کربن استیل قرار می گیرد که اصطلاحا در این دسته ی ورق هبه این ورق ها، ورق های ( Low alloy ) گفته می شود.

در بازار ایران، خرید و فروش ورق های A285 گرید C در سال های گذشته، بسیار رایج گشته و از این ورق ها جهت استفاده در سازه های صنایع نفت، صنایع خودرو سازی، صنایع سازه های فلزی و دیگر کاربرد های صنعتی بکار گرفته می شود.

از استاندارد A285 گرید C برای ساخت سازه نیز استفاده می شود که این استاندارد در طراحی مهندسان ساخت سازه های فلزی در سال های گذشته نیز مورد کاربرد قرار گرفته و بسیاری از مهندسان از این آلیاژ جهت ساخت سازه های فلزی نیز بهره می برند.

شما می توانید جهت خرید انواع ورق های A285 گرید C در ضخامت های مختلف، همین حالا با واحد بازرگانی و فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره ۴۴۴۴۹۱۰۱-۰۲۱ تماس حاصل نموده تا قیمت لحظه ای و روزانه انواع ورق های آلیاژی A285 گرید C را از کارشناسان فروش این شرکت استعلام نمایید.


ورق های A283 در زمره ی پر فروش ترین ورق های قابل فروش توسط شرکت مهزیار فولاد بوده و شما می توانید این ورق ها را به صورت روزانه در ابعاد و ضخامت های گوناگون به صورت کالا های داخلی ( ساخت ایران و کالاهای وارداتی ساخت کشور های اروپایی و آسیای شرقی ) تامین و مصرف نمایید. شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های A283 و کلیه ورق های آلیاژی مصرفی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ایران می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ورق A283 با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید و یا با ارسال صورت های درخواستی به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 تیم فروش شرکت را از صورت های خود آگاه نمایید. کارشناسان مجموعه مهزیار فولاد صنعت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 بعد از ظهر آماده ی پاسخگویی به صورت ها و در خواست های شما مشتریان گرامی در سراسر ایران می باشد. لازم به ذکر است ورق های فولادی A283 خریداری شده توسط خریداران گرامی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط باربری های معتبر به دست شما خریداران گرامی خواهد رسید . همچنین جهت اطلاع از قیمت کلیه ی مقاطع فولادی و آهن آلات، می توانید با نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت از کلیه قیمت های ورق های فولادی، لوله های فولادی، مقاطع استنلس استیل و …. به صورت زنده آگاه شوید.

شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده و فروشنده کلیه فولاد های آلیاژی و آهن آلات خاص صنعتی در ایران.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *