ورق های فولادی روغنی

نگاهی به استاندارد های ورق های فولادی روغنی

با سلام و درود بر شما صنعتگران و کاربران مهزیار فولاد صنعت. ما با هدف رشد و تعالی صنعت کشور پیش رفته و تمام تلاش خود را در راستای پیشرفت پروژه های صنعتی صنعتگران عزیز بکار خواهیم گرفت. مهزیار فولاد صنعت یک شرکت بازرگانی است که در زمینه فروش انواع مقاطع فولادی و آلیاژی دارای تجربه و خدمات خود را در این راستا با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. ورق روغنی یکی دیگر از ورق های فولادی است که بسیار مورد استفاده صنعتگران قرار می گیرد. لطفا جهت اطلاع از قیمت ورق روغنی و همچنین خرید این ورق های فولادی ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید. تیم فروش شرکت آماده پاسخ گویی به شما عزیزان می باشند. در این مقاله سعی داریم نگاهی اجمالی به ورق های فولادی روغنی داشته باشیم و آن را به اختصار برای شما عزیزان شرح دهیم. خواهشمندیم با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید تا در ادامه به شرح این استاندارد ها در ورق های فولادی روغنی بپردازیم.


استاندارد های ورق های فولادی روغنی

ابتدا لازم است قبل از توضیحات مربوط به استاندارد های ورق های روغنی، به نحوه تولید این ورق فولادی بپردازیم.

جهت ساخت ورق روغنی، ورق های گرم نورد دیده پس از فرایند پوسته زدایی وارد مرحله فرایند نورد سرد شده تا تحت فرایند نورد سرد قرار گیرد تا ورق های روغنی مورد نیاز تولید شود. لازم به ذکر است که این ورق ها بطور معمول همانند ورق ضد سایش با استاندارد های مختلفی تولید می شوند.

ضخامت های این ورق های فولادی معمولا از 0.3 الی 4 میلی متر است و قیمت این ورق ها معمولا بر اساس ضخامت ها و استاندارد ها مشخص می شود.  در مرحله ی بعد، این ورق ها جهت جلوگیری از خوردگی پس از فرایند نورد سرد، روغن اندود می شوند اما نکته ی حائز اهمیتی که وجود دارد، این است که در هنگام استفاده از ازن ورق های فولادی ، روغن این ورق ها توسط شوینده های قلیایی به سادگی پاک می شود.

ورق های تولید شده توسط این تکنولوژی، مانند ورق A516 در ضخامت های بالا ، توسط عملیات نورد به ضخامت های کمتری تبدیل می شوند. 

استفاده از نورد سرد در ساخت این ورق های فولادی ، باعث می شود تا این ورق ها از کیفیت ظاهری بهتری برخوردار شوند. این ویژگی باعث شده است تا از ورق فولادی روغنی بیشتر در مواردی استفاده شود که به ظاهر جسم اهمیت بیشتری داده می شود.


انواع مختلف استاندارد های ورق های فولادی روغنی

انواع مختلف استاندارد های این ورق فولادی به دو دسته تقسیم می شوند و دارای دو کیفیت می باشند:

  • کیفیت معمولی
  • کیفیت کششی

کیفیت معمولی

ورق های ST12 :

این کیفیت از سطح نرمالی برخوردار بوده و از هرگونه ترک و عیب های مضر می باشد، به عبارتی دیگر انتخاب این ورق های فولادی جهت شکل دهی و پوشش دهی بسیار مناسب است. نکته ی مهمی که در ورق ST12 وجود دارد، این است که هر یک از طرف های این ورق دارای یک خاصیت هستند. از این نوع ورق های فولادی روغنی، بیشتر در شکل دهی های ساده و یا خم کاری های ساده بکار گرفته می شود.

لازم به ذکر است که استاندارد ST12 از استاندارد های ورق روغنی است که معمولا با اسم ورق روغنی معمولی برای صنعتگران عزیز شناخته شده است که کاملا قابل جوشکاری می باشد.

کیفیت کششی

ورق های فولادی روغنی با استاندارد ST13

یکی دیگر از انواع مختلف ورق های روغنی ، ورق ST13 است. از این ورق فولادی بیشتر در شکل دادن عمیق استفاده می شود که از خاصیت نیمه کشش برخوردار است.

ورق های فولادی روغنی با استاندارد ST14

از دیگر استاندارد های این ورق روغنی، می توان به ورق ST14 اشاره نمود که در تولید آن، فرایند اکسیژن زدایی توسط آلومینیوم صورت می گیرد. سطح این ورق ها نسبت به ورق های معمولی، با صافی سطح بیشتری انجام می گیرد و میزان این سطح ارتباط مستقیمی با نیاز مشتریان دارد. ورق ST13 را بعنوان ورق های روغنی نیمه کشش و ورق ST14 را بعنوان ورق روغنی فوق کشش شناخته شده است. این فولاد ها هم مانند ورق ST12 برای جوشکاری مناسب هستند.


تولید کنندگان ورق های فولادی روغنی

تولید کنندگان مهم ورق های روغنی در داخل کشور

  • شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • شرکت هفت الماس
  • شرکت فولاد غرب آسیا

تولید کنندگان وارداتی عبارتند از

  • کشور قزاقستان
  • کشور روسیه
  • کشور کره
  • کشور چین

جالب است بدانید که ورق رنگی ورق های سفیدی هستند که که از طریق گالوانیزه نمودن ورق های روغنی تولید می شوند.


کاربرد عمده ورق های فولادی روغنی

از ورق های روغنی در :

  • در صنعت خودرو مثل ( ساخت بدنه، ساخت فیلتر ها و اگزوز ها )
  • ساخت لوازم خانگی
  • ساخت رادیاتور ها
  • در ساخت بشکه و مخازن آهنی
  • ساخت تجهیزات اداری

یکی از از مواردی که لازم است در این مقاله خدمت شما صنعتگران عزیز ذکر شود، این است که نام های ST12 ، ST13 ، و ST14 ، به نام های DC01 و DC03 و DC04 تغییر کرده اند.


شرکت مهزیار فولاد صنعت با سالها تجربه و سابقه در خدمت شماست تا انواع مختلف ورق آهنی مورد نیاز شما را در کوتاه ترین زمان ممکن تامین نماید. لطفا جهت اطلاعات بیشتر از قیمت ورق روغی با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال ایمیل به آدرس pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com و همچنین ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 تیم فروش شرکت را از صورت های درخواستی خود آگاه سازید. تیم فروش شرکت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 پاسخگوی شما عزیزان است. 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *