ورق آهنی ضد سایش و هاردکس

1- ورق ضد سایش

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و اررجمند مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته قصد داریم اطلاعاتی درباره ورق آهنی ضد سایش در اختیار شما عزیزان قرار داده و این ورق آلیاژی را برای شما عزیزان معرفی نموده و به کاربرد های آن در صنایع مختلف بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.


در ویدیوی زیر، خلاصه ای از مطلب این صفحه برای شما عزیزان آماده شده است. می توانید مشاهده نمایید.


ورق آهنی ضد سایش و هاردکس

ورق ضدسایش

شرکت مهزیار فولاد

ورق های آهنی ضد سایش همانگونه که از نامشان پیداست، در دسته ی فولاد های سخت که مقاوم در برابر سایش می باشند، قرار می گیرد. این ورق ها کربن استیل بوده و در فرآیند نورد گرم فولادی تولید و عرضه می گردد. ورق های ضد سایش در گرید های گوناگونی تولید می گردد و کلیه کارخانجات و سازندگان ورق های ضد سایش فولادی، این ورق ها را با سختی های گوناگونی ( Hardness ) تولید و عرضه می نماید.

ورق های هاردوکس با سختی ۴۰۰ ، ۴۵۰ ، ۵۰۰ ، ۶۰۰ برینل می باشد ، که از میان آن ها ورق های هاردکس با سختی ۴۰۰ ، ۴۵۰ ، ۵۰۰ در صنایع داخلی کاربرد بیشتری دارد . این ورق های فولادی ، آلیاژی با کربن بالا است و چون کربن موجود در آن بالا است ، سختی آن را افزایش و قدرت آن را کاهش میدهد ، بنابراین برای ساخت و ساز های ساختمانی ، مثل تیرهای ستون ها در پل ها ، یا ساختمان ها ایده آل نیست ، اما در تماس با مواد ساینده بسیار مقاوم است .

سختی ورق های ضد سایش از سختی 300 آغاز شده و تا سختی 700 می تواند بالا رود. ورق های ضد سایش با پسوند سختی خود در بازار شناخته شده، به این صورت که مثلا کمپانی هاردکس ورقی که با نام هاردکس 400 معرفی می کند، در حقیقت ورقی است که سختی معادل 400 برینر را در شرایط سازه ه ای تحمل می نماید.


کاربرد ورق آهنی ضد سایش در صنایع مختلف

ورق های ضد سایش فولادی همانطور که گفته شد، در دسته ی ورق های کربن استیل قرار گرفته و عناصر کربن و منگنز در بافت این ورق ها بیش از دیگر عناصر می باشد. ورق های ضد سایش همچون دیگر کربن استیل ها به روش نورد گرم فولادی تولید شده و این ورق ها در دسته ی فولاد های خاص صنعتی قرار می گیرد که تکنولئژی ساخت آن در دست تعداد محدودی از کشور ها می باشد.

از ورق ضد سایش در مصارف صنعتی بسیار استفاده می شود. ورق های ضد سایش فولادی در شرایط سازه ای و استراکچر می تواند مقاومت بسیار زیادی را در مقابل سایش از خود تحمل نماید. از همین رو این ورق ها مصارف بسیار زیادی در صنایع معدنی و دیگر صنایع فلزی دارند. در مقاله زیر به مواردی از استفاده از ورق ضد سایش اشاره می کنیم.

ورق های ضد سایش با توجه به قابلیت های بالایی که در شرایط سازه ای و در شرایط سایش سازه ای از خود نشان می دهد، گزینه ی بسیار ایده الی برای ساخت دیسک کلاچ خودرو ها و ماشین آلات سنگین، و راه سازی، دیسک ترمز سوپر اسپورت ها، و خودرو های خاص شهری، ساخت کشویی برای جرثقیل هایی با تناژ بالا.

در حقیقت ورق های ضد سایش در کلیه ی سازه های مذکور برش خورده و سپس در سازه ی مورد نظر جهت کارایی بهتر مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا برای ساخت کشویی جرثقیل های غول پیکر و بزرگ، از ورق های ضد سایش استفاده می شود، چرا که دکل جرثقیل های صنعتی و غول پیکر به صورت کشویی از داخل هم بیرون می آیند و دوباره به داخل هم بر می گردد. این فرآیند با توجه به وزن بالایی که جرثقیل در شرایط عملیاتی می بایست تحمل نماید، این صفخات که به صورت جمع شونده داخل دکل رفته و سپس از دکل خارج می شود، از ورق آهنی ضد سایش ساخته می شوند، چرا که سایش در شرایط صنعتی در جرثقیل هایی که تناژ بالایی کالا جا به جا می کنند، همواره وجود داشته و دکل کلیه ی جرثقیل های صنعتی که به صورت کشویی عمل می نمایند، از ورق های ضد سایش برای ساخت آنها استفاده می شود.کاربرد ورق آهنی ضد سایش در جرثقیل

از دیگر مصارف چشمگیر ورق های ضد سایش، ساخت پاکت های خاک برداری و لوازم خاک برداری معدنی می باشد.

کاربرد ورق آهنی ضد سایش در پاکت های جرثقیل


ابعاد ورق های فولادی ضد سایش

ورق آهنی سایش در ابعاد و ضخامت های گوناگون در بازار مصرف موجود می باشد. این ورق ها از ضخامت 3 میلی متر الی 10 میلی متر قاببل سفارش و تهیه می باشند. شرکت های تولید کننده ی ورق های ضد سایش معمولا اروپایی بوده و در سال های اخیر، کشور های آسیای شرقی نیز به جرگه ی تولید کنندگان ورق های ضد سایش پیوستند.


کشور های تولید کننده ورق آهنی ضد سایش

این ورق ها تولید کشور هایی همچون آلمان، بلژیک، رومانی، اسپانیا، انگلستان، کره، تایوان، ژاپن، چین، هند می باشد و متاسفانه این آلیاژ در خاک ایران توسط هیچ کارخانه و شرکتی تولید نمی گردد و مصرف کنندگان ایرانی مجبورند که از کالاهای وارداتی و از ورق های ضد سایش فولادی وارداتی برای ساخت استراکچر های صنعتی خود استفاده نمایند.


شما می توانید جهت خرید ورق آهنی ضد سایش با سختی 400، 450، 500، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید و صورت خرید خود را به اطلاع کارشناسان فروش این شرکت برسانید. شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده ی کلیه ورق های فولادی ضد سایش در گرید ها و آلیاژ های مختلف در ایران است. همچنین می توانید با ارسال صورت های خرید خود به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 تیم فروش را از صورت های خود آگاه نموده و کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن، پیش فاکتور مربوطه را به شما عزیزان ارسال خواهند نمود. جهت اطلاع از قیمت های کلیه مقاطع فولادی به بخش مربوط به قیمت در وب سایت مهزیار فولاد صنعت مراجعه نموده و یا با نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت، به صورت آنلاین و زنده از قیمت های لحظه ای آگاه شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *