ورق های آتشخوار

نگاهی مختصر به ورق های آتشخوار

با سلام و درود بر شما کاربران مهزیار فولاد صنعت ، با آرزوی پیشرفت روز افزون شما صنعتگران عزیز در کشور عزیزمان . مهزیار فولاد صنعت یک شرکت بازرگانی است که فعالیت خود را در زمینه تامین و فروش انواع مقاطع فولادی و آلیاژی گسترش داده و با سالها تجربه و تخصص در این زمینه ، شما عزیزان را در زمینه خرید انواع لوله و انواع مختلف ورق آهنی و آلیاژی و دیگر مقاطع موجود در صنعت یاری می نماید . در این صفحه قصد داریم نگاهی مختصر به ورق های آتشخوار داشته باشیم و این ورق فولادی را مورد بررسی قرار دهیم . همچنین جهت اطلاع از قیمت این ورق های فولادی ، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید .

با ما همراه باشید تا به بررسی این ورق فولادی بپردازیم .


ورق آتشخوار

ورق های آتشخوار

ورق های آتشخوار

از این ورق ها اغلب جهت ساخت دیواره های مخازن به شکل عدسی و خم مورد استفاده قرار می گیرند که از استحکام کششی بالایی برخوردار بوده و دارای درصد تطویل مطلوبی هستند .

ورق A516 دز دو گرید A516 Gr 60 و A516 Gr 70 بوده و از دسته های ورق های ساختمانی محسوب می شوند.

ورق a516 و ,ورق 17mn4 بعنوان مهمترین ورق های آتشخوار بشمار می آیند.

از پرکاربرد ترین ورق های فولادی در صنایع مخزن سازی ، می توان به ورق آتشخوار a516 گرید 60 , ,ورق A516 Gr 70 اشاره نمود .

همچنین گرید های دیگر ورق های آتشخوار ، عبارتند از : ورق A516 گرید 55 و ورق A516 گرید 65 که  این دسته از ورق های فولادی مطابق با استاندارد امریکا ASTM  تولید می شوند .

یکی دیگر از ورق هایی  که بعنوان ورق های آتشخوار محسوب می شوند ، ورق های فولادی 17Mn4 است که بر اساس آزمایش هایی که بر روی این ورق انجام شده و همچنین مقایسه هایی که با انواع برند ها و استاندارد های مشابه آن انجام شده است ، به نتایج مطلوبی رسیده اند .

اگر بخواهیم به کاربرد این ورق های آلیاژی اشاره ای داشته باشیم ، می توان از این ورق در صنایعی مثل گاز ، صنعت نفت ، پتروشیمی و پالایشگاه ها بکار برد ، چرا که این ورق فولادی در برابر حرارت ، فشار و بخار آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای صنایع ذکر شده بسیار مناسب می باشند .


مشخصات ورق های آتشخوار

همانطور که گفته شد ، این ورق به صورت گرید های مختلف در بازار موجود است و تفاوت موجود در گرید های مختلف، در عدسی شدن ، تست کشش و ضربه، و میزان فضا و دمای موجود است و به این صورت که به میزان بالا رفتن گرید موجود در این ورق ها، قابلیت های ذکر شده در ورق های آتشخوار افزایش پیدا خواهند کرد .

همانطور که می دانید ، علت اصلی تفاوت بین ورق های فولادی، به ترکیب ساختاری آنها بستگی دارد که این تفاوت در ترکیبات شیمیایی، باعث می شود که یه ورق فولادی از دیگر ورق ها منحصر به فرد شده و کاربرد آن متفاوت شود ، این موضوع در ورق آتشخوار نیز صدق می کند، چراکه ترکیبات موجود در ورق آتشخوار باعث شده تا بتوانند درجه حرارت از 585 الی 1250 درجه سانتی گراد را متحمل شوند، پس بنابراین مشخصات این ورق های فولادی این قابلیت را دارند تا مایعات و گاز ها را با بالاترین درجه حرارت از خود عبور دهند .

از مهمترین و پرکاربرد ترین ورق های فولادی آتشخوار ، می توان به ورق A516 و ورق 17mn4 اشاره نمود. لازم به ذکر است که در صنایع مخزن سازی، ورق های A516 نقش برجسته تری دارند، چرا که از ورق های A516 گرید 60 , A516 گرید 70 در ساخت این مخازن ها استفاده می شوند و دلیل اصلی استفاده از ورق های A516 ، این است که از خواص جوشکاری و برشکاری برخوردارند ، اما به این نکته می بایست توجه نمود که ورق A516 Gr 70 نسبت به ورق A516 Gr 60 ، دارای کیفیت بیشتری بوده و خواص جوشکاری ، انعطاف پذیری و برشکاری بیشتری دارد .


کاربرد های ورق فولادی مخزنی آتشخوار

کاربرد های این ورق فولادی ، در صنایع مختلفی است که در آن عملیات با حرارت بسیار بالا بوده و در آن فشار بالا است ، بدین جهت از این ورق می توان در اتصالات و مبدل هایی که تحت فشار هستند، مخازن های کروی شکل، تجهیزات انرژی، و مخازن های تحت فشار استفاده نمود .


ورق A516

ورق A516

کاربرد و ترکیبات موجود در ورق A516

ورق A516 در دسته ورق های گرم قرار دارند، زیرا تولید آن به صورت نورد گرم است. این ورق فولادی عمدتا به دو گرید 60 و 70 تولید و به بازار عرضه می شوند که در گروه ورق های ساختمانی قرار می گیرند.

مهمترین و اصلی ترین و کاربرد این ورق ها، در صنایعی است که در آن به سختی بسیار بالا نیاز است.

ورق فولادی A516 ، در چهار گرید متفاوت تولید شده و به بازار عرضه می شود و مورد استفاده صنعتگران قرار می گیرد، این چهار گرید موجود در بازار ، با نام های A516 Gr 55 ، A516 Gr 60 ، A516 Gr 65 و A516 Gr 70 در بازار ایران موجود است و تفاوت موجود بین گرید های ذکر شده ، در میزان ترکیبات عناصر سازنده در این ورق ها می باشد ، ترکیبات رایج این ورق ها عبارتند از کربن، منگنز، کرم، مولیبدن که در برخی مواردی که بسیار خاص هستند از نیکل و وانادیوم و همچنین تنگستن استفاده می شود.

شرکت های ذکر شده در ذیل ، بیشترین ضخامتهای ورق A516 را تولید نموده اند :

  • کمپانی ایلیج ( کشور اکراین )
  • کمپانی پوسکو ( کشور کره جنوبی )
  • کمپانی دوفرکو ( کشور بلژیک )

شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با تجربه ی خویش در زمینه ورق های آلیاژی ، به همراه تیم آلیاژ شناسش در خدمت شما است، لطفا جهت خرید انواع ورق های A516 در گرید های 60 و 70 و دیگر گرید های موجود در ضخامت ها و ابعاد مورد نظرتان، با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید، فروشندگان مهزیار فولاد صنعت شما را در زمینه خرید ورق های آتشخوار یاری خواهند نمود، همچنین در صورت امکان با ارسال پیام به شماره واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش را از صورت خرید خود مطلع سازید . ما در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان ممکن مقاطع مورد نیاز شما عزیزان را تامین خواهیم نمود . 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *