تولید لوله اسپیرال

نگاهی جامع به تولید لوله اسپیرال

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره تولید لوله اسپیرال و کاربرد های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا به تشریح این لوله های فولادی بپردازیم.

تولید لوله اسپیرال و کاربرد های آن در صنایع مختلف

در دنیای فولاد، امروزه لوله ها انواع گوناگون داشته و نوع استحصال آن ها در صنایع مختلف و در صنایع فلزی همواره از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده، بدین صورت که لوله های اسپیرال با توجه به سهل الوصول بودن آنها در فرآیند تولید و در شرایط نورد سرد، جزء لوله های محبوب در صنایع انتقال برای سایز های بالای لوله های فولادی می باشد. لوله های فولادی اسپیرال معمولا از سایز های 12 اینچ به ببالا تولید می گردند، چرا که این لوله ها برای تولید به سایز های کمتر از این سایز توجیه اقتصادی نداشته و با توجه به شرایط و المان های تولیدی لوله های اسپیرال، همواره این لوله ها از سایز های 12 اینچ الی 64 اینچ تولید گشته و همواره مورد مصرف صنایع انتقال آب در کشور های گوناون در جهان می باشد.

لوله های فولادی اسپیرال امتیاز و برتری که نسبت دیگر لوله های فولادی دارند، در حقیقت از این قرار است که این لوله ها با توجه به زاویه بندی دستگاه تولید این لوله ها ( دستگاه اسپیرال زن ) ورق های فولادی با هر عرضی را می تواند به سایز های لوله های فولادی از 12 اینچ به بالا تبدیل نماید. مثال : شما اگر یک رول ورق 10 میلی متر عرض 1 متر داشته باشید، با این ورق می توانید کلیه سایز های لوله را باتکنیک اسپیرال ( 12 اینچ به بالا ) تولید نمایید، این در حالی است که برای تولید مثلا لوله 12 اینچ درز مستقیم  به ورقی با سایز و ابعاد خاص جهت ساخت نیاز می باشد، چراکه در فرآیند درز مستقیم غالب ورق و قواره ی ورق می بایست دقیقا مطابف با ابعاد لوله تولیدی باشد، اما این شرایط در فرآیند تولید لوله های اسپیرال که درز آنها به صورت مارپیچ جوش داده شده و تولید می گردد متفاوت بوده و امکان تولید انواع سایز های لوله های فولادی سایز بالا به روش اسپیرال با عرض ورق یکسان میسر می باشد.

دلیل محبوبیت لوله های فولادی اسپیرالدر طول تاریخ، سهل الوصول بودن آنها نیز بوده است، این لوله ها در فرآیند تولید با تکنیک های مختلفی درز جوش می گردند، به این صورت که اگر این لوله های فولادی را جهت مصارف انتقال آب با فشار متوسط قرار باشد مورد کاربرد قرار گیرند، می بایست در فرآیند جوش کاری در کارخانه درر هنگام تولید لوله اسپیرال درز های لوله ها با کیفیت بالاتری جوش داده شوند. این لوله ها در بازار به 3 شکل ساخته و به فروش می رسد: 

  • لوله های اسپیرال صنعتی: این لوله ها به لوله هاییگفته می شوند که قرار نیست هیچگونه سیالی آنها عبور کنند، این لوله ها می توانند جهت مصارف ساخت سازه های فضایی و سازه های فلزی مورد استفاده قرار گیرند. لوله های اسپیرال که اصطلاحا در بازار فروش به آنها لوله اسپیرال صنعتی می گویند، با توجه به کیفیت پایین تر درز جوش آن، مناسب عبور سیال با فشار متوسط نمی باشد و از این لوله ها جهت ساخت سازه های فلزی ( مثلا پایه ی بیلبورد، شمع ک.بی جهت ساخت اسکله، و … ) استفاده می شود. از دیگر کاربرد های لوله های اسپیرال در خطوط انتقال آب ببا فشار پایین می باشد. این لوله ها هموارهدر خطوط انتقال آب روستایی و بین شهری مورد مصرف قرار می گیرد و لوله های اسپیرال با تکنیک تست جهت انتقال سیالات آب در خروجی چاه های کشاورزی در سراسر کشور اشاره نمود. این لوله ها که در حقیقت فشار متوسط از آنها عبور می کند، به روش اسپیرال تولید گشته و با توجه به قیمت پایین تری که به نسبت لوله های درز مستقیم دارند، گزینه مناسبی جهت خطوط انتقال آب بین روستایی و خطوط انتقال آب  فشار پایین می باشد.

تولید لوله اسپیرال

لوله های فولادی اسیرال می توانند با کیفیت بسیار بالاتری نیز تولید گردند. این لوله ها که با تکنیک اسپیرال برای خطوط انتقال با فشار متوسط و فشار متوسط رو به بالا تولید می گردند، در حقیقت لوله های تست گاز و تست آب بوده که در فرآیند تولید لوله اسپیرال مورد آزمون تست های هیدرواستاتیک و رادیو گرافی قرار می گیرد، پس لوله های اسپیرال می توانند در صورتی که در شرایطی تولید  مورد بازرسی های سخت گیرانه قرار گرفته و در شرایط تولید کیفیت بالایی برای تولید آن در نظر می گیرند، می تواند مورد مصرف صنایع خاص نیز قرار کیرد، مثلا لوله های اسپیرالی که استاندارد API دارند، می توانند جهت خطوط انتقال گاز نیز استفاده شوند، لازم به ذکر است که در دنیای لوله سازی امروز، لوله های فولادی اسپیرال کمتر مورد استفاده جهت صنایع انتقال سیالات فشار بالا قرار می گیرند، چرا که در این صنایع، بازرسی ها معمولا لوله های درز مستقیم را تایید می کنند، اما لوله ها اسپیرال همانطور که در این مقاله اشاره شد، همواره از بهترین و ارزان قیمت ترین لوله های فلزی و فولادی در جهان می باشد که مورد مصرف کلیه صنعتگران و صنعت کشاورزی قرار می گیرد.


شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ی لوله های اسپیرال در سایز های مختلف است. جهت خرید و یا اطلاع از قیمت این لوله ها، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا از طریق ارسال پیام به واتزاَپ شرکت به شماره 09383940223 صورت درخواستی خود را به تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ارسال نمایید. کارشناسان ما درخواست شما مشتریان عزیز را پیگیری نموده و پیش فاکتور مربوطه را در کمترین زمان ممکن ارسال و در صورت تایید، در کوتاه ترین زمان ممکن، مقاطع فولادی مورد نیاز شما عزیزان را به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهند رساند. با ما در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *