لوله های فولادی API

نگاهی جامع بر لوله های فولادی API یا API5L

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته هدف ما معرفی لوله های فولادی API بوده و سعی داریم این لوله را از ابعاد مختلف بررسی نماییم. لطفا با ما همراه باشید تا با این لوله فولادی بیشتر آشنا شوید.
این ویدیو مختصری از مطلب این صفحه می باشد


لوله های فولادی API

استاندارد API که برای لوله های انتقال به کار می رود، در حقیقت استاندارد مرجع مدار های پایپینگ در جهان می باشد. استاندارد API که در حقیقت استاندارد کشور ایالات متحده آمریکا است، استاندارد جامع و مرجع کلیه سازه های پایپینگ در جهان بوده و در حقیقت این استاندارد ها در زیر مجموعه ی استاندارد های ASTM آمریکا قرار می گیرد.

لوله های API جهت مصارف آبرسانی

لوله های فولادی API می توانند به روش های مختلف تولید گردند، به این صورت که لوله هایی که با آلیاژ های پیشوند API تولید می گردند،  می توانند فشار بالای سازه ای را در مدار های انتقال آب برای سازه های خطوط انتقال لوله، تحمل نمایند. لوله های API می توانند به روش های لوله مانیسمان ، لوله های درزدار ( درز مستقیم )،  و به روش اسپیرال تولید گردند. این لوله ها هنگامی که قرار است به صورت درزدار و یا اسپیرال تولید گردند، برای دارا بودن استاندارد API مورد سختگیرانه ترین بازرسی های این استاندارد قرار می گیرد. لوله های API درزدار چه به صورت درز مستقیم و چه به صورت اسپیرال در صورتی که قرار باشد استاندارد API گردند، به جز آلیاژ ورق بکار رفته در این لوله ها می بایست درز جوش آنها مورد بازرسی های هیدرو استاتیک و رادیو گرافی قرار گیرد تا بتواند در دسته ی لوله های فولادی API قرار گیرند.

لوله های API جهت آبرسانی

آلیاژ های لوله های فولادی API

لوله های API در استاندارد ASTM شامل استاندارد های بسیار گسترده ای می شودکه در این بخش از مقاله، به تعدادی الز معروفترین آن ها که در مدار های سیالات استفاده می شوند، اشاره می کنیم.

  • لوله API5L GRB
  • لوله API5L X42
  • لوله API5L X60
  • لوله API5L X65
  • لوله API5L X70
  • لوله API5L A106 GRB
  • لوله API5L A333 GR6
  • لوله API5L A333 GR11

آلیاژ های قید شده در این متن در حقیقت پر مصرفترین نوع آلیاژ های API برای لوله در جهان می باشد. لوله های مذکور می تواند جهت کلیه ی مصارف صنعتی به کار گمارده شود.

لوله های فولادی API جهت مصارف گاز رسانی

لوله های API اگر دارای استاندارد با پیشوند X باشند، می توانند جهت خطوط انتقال گاز مورد مصرف قرار گیرند. دز حقیقت کلیه ی لوله های به کار رفته در خطوط انتقال گاز ( بین شهری و درون شهری ) می بایست دارای استاندارد های API بوده تا بتوانند در مدار سیالات گاز قرار گیرند. لوله هایی که استاندارد API را پاس ننموده اند، هرگز نمی توانند در خطوط انتقال گاز مورد استفاده قرار گیرند. لوله های API که برای انتقال گاز مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به صورت لوله مانیسمان ، لوله های درز مستقیم ( تست گاز )، و یا لوله های اسپیرال ( تست گاز ) مورد مصرف در صنعت قرار گیرد.

لوله های فولادی API جهت گاز رسانی

لوله های فولادی API مورد مصرف در پالایشگاه ها

این لوله ها می توانند در پالایشگاه های نفت و گاز مورد استفاده قرار گیرند. این لوله ها در صورتی که قرار باشد در خطوط انتقال و یا در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار گیرند، بعضا می توانند به صورت اتصالات فلنج به یکدیگر پیچ و مهره گردند، به این صورت که فلنج های هم سایز لوله های فولادی API را به سر و ته کلیه شاخه های لوله جوش داده و سپس خطوط انتقال به وسیله ی لوله هایی که سر و ته آنها فلنج شده، بهم پیچ و مهره گشته و خط انتقال ساخته می شود. در نقاط اتصال کلیه ی خطوط انتقال بین شهری و درون شهری، به سیتینگ ها و شیر فلکه های مدار سیال می بایست کلیه ی لوله های فولادی API فلنج گذاری گردند.

لوله فولادی API در پالایشگاه ها

لوله API همانطور که در مطلب بالا به آن اشاره شد، از اصلی ترین لوله های مصارف نفت، گاز، و پتروشیمی، خطوط انتقال گاز و خطوط انتقال آب با فشار بالا می باشد.


شما می توانید جهت تهیه لوله های آلیاژی از جمله لوله های آلیاژی API با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا با ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ما را از صورت های خرید خود آگاه نمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن، پیش فاکتور مربوطه را ارسال نموده و در صورت تایید قیمت، مقاطع مورد نیاز شما را به سراسر کشور ارسال نموده و به دستتان خواهد رساند. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. جهت اطلاع از قیمت لوله های فولادی API و همچنین خرید این لوله فلزی، باه مان در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *