قوطی های فولادی

نگاهی اجمالی به قوطی های فولادی

با سلام درود و عرض ادب خدمت کاربران عزیز مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم نگاهی جامع به قوطی های فولادی داشته باشیم . با ما همراه باشید تا با قوطی و پروفیل صنعتی بیشتر آشنا شده و با کاربردشان در صنایع بیشتر آشنا شوید.


پروفیل سنگین یا قوطی های صنعتی، قطعات فولادی مهمی هستند که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند. در بازار انواع گوناگونی از قوطی های صنعتی وجود دارند که بسیار پر کاربرد هستند. با توجه به نوع کاربرد قوطی های صنعتی، آنها را به دو دسته تقسیم می کنند:

  1. نوع صنعتی
  2. نوع ساختمانی

از مزایای قوطی صنعتی، وزن کم آن و استقامتم بالای آن است.


قوطی های فولادی صنعتی

این قوطی در صنعت ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است، به همین خاطر اگر در قیمت این محصول تغییراتی بوجود آید، تاثیرات زیادی بر بازار مسکن و خودرو سازی بوجود می آید. عواملی که در نرخ قوطی صنعتی تاثیر دارند، مثل کیفیت پروفیل، تغییرات نرخ ارز، ابعاد قوطی و شرکت تولید کننده. این عوامل باعث کاهش و یا افزایش نرخ قوطی صنعتی می شوند.


قوطی های فولادی مبلی

قوطی مبلی که به آن ( پروفیل سبک ) هم می گویند، از انواع مهم پروفیل است. ضخامت آن کمتر از 2 میلی متر است و با ورق روغنی به روش نورد سرد ساخته می شود. قیمت آن بر اساس واحد وزن قوطی مبلی محاسبه می شود. در ابعاد و ضخامت های گوناگونی تولید می شود. این محصول ویژگی های بارزی دارد، از جمله :

  1. قابلیت آبکاری دارد
  2. قابلیت جوش پذیری و فرم دهی عالی دارد
  3. قطر و ضخامت مناسبی دارد و در مصرف صنعتی که نیاز به پروفیل کم ضخامت باشد، از قوطی مبلی استفاده می شود
  4. کیفیت سطح آن عالی است
  5. تنوع ابعادی دارد

قوطی های مبلی به سبب وزنکم، ظاهر براق و سطح یکپارچه و ضخامت کم طرفداران خاص و جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان مقاطع فولادی دارد.


قوطی های فولادی گالوانیزه

اول باید بدانیم که گالوانیزه کردن یعنی آهن یا فولادی که تولید می شود، بوسیله ی مواد مذاب پوشیده می شود تا بتواند کارایی بهتر و بالاتری داشته باشد. قوطی گالوانیزه در صنعت کاربرد فراوانی دارد و هم در تجهیزات ساختمانی بسیار پرکاربرد است. کاررخانه های مختلفی در ایران پروفیل گالوانیزه تولید می کنند. پروفیل های گالوانیزه قیمت های متفاوتی دارند که بطور معمول تفاوت این قیمت ها بر حسب کارخانه ای است که این پروفیل ها را تولید می کند. یکی از نقطه ضعف های قوطی های فولادی گالوانیزه، خاصیت زنگ زدگی است. جلوگیری از زنگ زدگی، از طریق غوطه ور سازی گالوانیزه در پوششش گالوانیزه گرم استفاده می کنند.


پروفیل و قوطی های فولادی

پروفیل و قوطی های فولادی

پروفیل یا قوطی فولادی گالوانیزه

پروفیل یا قوطی فولادی گالوانیزه از پر فروش ترین جنس های پروفیل است و دلیل این فروش بالا، مزایای زیادی است که این پروفیل دارد. در قیمت پروفیل یا قوطی گالوانیزه، پارامتر های مهمی تاثیر دارند، از جمله:

  1. کیفیت آن
  2. نوع ورقی که در ساخت آن استفاده می شود
  3. ابعاد آن
  4. و کارخانه ای که تولید کننده آن است

پروفیل فولادی زد Z

پروفیل Z محصول فولادی است که در صنعت استفاده های فراوانی دارد، به آن فوللادی ضد رطوبت نیز می گویند و از آن در سقف سازه ها و تیر ها و ستون ها استفاده می کنند. پروفیل فولادی Z را در شکل های تولید می کنند تا بتوانند آن را در هر قسمت از سازه به بهترین نحو استفاده نمایند. استاندارد پروفیل z، استاندارد اروپایی است و سایزی که برای آن تعریف شده است، نشان دهنده ارتفاع آن است. مثلا پروفیل زد 15 یعنی پروفیل با ارتفاع 15 سانتی متر.

پروفیل Z

پروفیل Z

استاندارد سایز های 14 تا 30 در میان اسستاندارد های پروفیل های فولادی Z بیشترین کاربرد را در صنعت دارد. از کاربرد های مهم پروفیل z می توانییم اشاره کنیم به:

  1. در ساخت سقف سوله ها استفاده می شود
  2. در ساخت سقف و سالن های ورزشی، انبار های بزرگ و سقف پارکینگ ها کاربرد دارد
  3. برای اتصال سازه های تسکلت فلزی استفاده می شود

پروفیل های فولادی زد در سازه های صنعتی و ساختمانی بسیار پرکاربرد است و علت آن می تواند قیمت مناسب آن و ویژگی های مثبتی که دارد باشد و با توجه به این ویژگی ها، استفاده از آن برای مصرف کننده مقرون به صرفه است.

 


پروفیل های فولادی درب و پنجره

درب و پنجره در ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است. درب و پنجره علاوه بر اینکه باید از نظر کیفی خوب و عالی باشد،در سطح کیفی ساختمان تاثیر گذار هستند. از نظر زیبایی نمای ساختمان نیز اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین در انتخاب پروفیل درب و پنجره می بایسد دقت فراوان نمود. از انواع پروفیل درب و پنجرهمی توان از پروفیل های سپری، پروفیل های چهارچوبی، پروفیل های پروفیل لنگه دری، چهارچوب فلزی، چهارچوب ساده و چهار چوب نام برد. این پروفیل ها در برابر آب و هوای مرطوب مقاومت بالایی دارد و همچنین در برابر لرزش های حاصل از زمین لرزه نیز مقاومت خوبی دارد.


پروفیل فولادی آبرو

پروفیل آبرو از تجهیزات ساختمانی است که در ساخت ناودان مورد استفاده دارد. به پروفیل آبرو، گاتر شیروانی هم می گویند. از آن درر شیروانی ها و سقف های شیب دار استفاده می شود و بوسیله ی آنها برف و باران به پایین هدایت می شود. دو نوع پروفیل آبرو داریم:

  • یکطرفه
  • دوطرفه

قیمت پروفیل آبرو به عوامل گوناگونی بستگی دارد، مثل: طول پروفیل،ضخامت پروفیل و شاخه پروفیل. در صنعت ساختمان سازی بسیار مهم است. شرایط محیطی و منطقه ای در هنگام انتخاب پروفیل آبرو باید در نظر گرفته شود، در صورتی که به این موضوع توجه نشود، مصرف کنندگان دچار مشکل می شوند و باید هزینه های گزافی را بپردازند.


قوطی های فولادی سی C

از پروفیل های سی در پوشش سقف یا دیوار استفاده می شود و شکل آن طوری طراحی شده است که به راحتی در سازه ها نصب می شوند. از آن برای پوشش دیواره ها-اتصال ستون هایی که باهم فاصله ی زیادی دارند و در پوشش سقف های سبک صنعتی استفاده می شود. پروفیل و قوطی های فولادی C را از ورق های فولادی گالوانیزه و ورق های فولادی غیر گالوانیزه تولید می کنند. ابعاد پروفیل C بر اساس ارتفاعش مساوی با 150 میلی متر است. آنچه که باعث شده پروفیل C تقاضای زیادی در بازار فولاد ایران داشته باشد، مقاومت به خوردگی بالای آن است که از ویژگی های منحصر به فرد این پروفیل می باشد.

پروفیل C

پروفیل C


مهزیار فولاد صنعت تامین کننده ی انواع قوطی و پروفیل ساختمانی و قوطی صنعتی است. شما می توانید جهت خرید این مقاطع، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و یا صورت های درخواستی خود را به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نمایید. تیم فروش شرکت و کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن به سفارش های شما خریداران محترم رسیدگی خواهند نمود. همچنین جهت مشاهده قیمت روز مقاطع فولادی، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را نصب نموده و از قیمت روز آهن آلات آگاه شوید. با ما در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *