پروفیل فولادی

نکات مهم در مورد رنگ آمیزی سازه های فولادی

سازه های فولادی به اسکلت های فولادی محکم و مقاومی گفته می شود که برای پروژه های ساخت و ساز به عنوان شالوده و پایه اولیه ساختمان یا سازه به کار می روند. این سازه ها از بهترین پروفیل فولادی ساخته می شوند و در تمام شرایط آب و هوایی، دوام و پایداری خود را حفظ می کنند. اهمیت سازه های فولادی، به اندازه ای است که گاهی امنیت جان میلیون ها نفر در شهرها را تحت تأثیر قرار می دهد. استحکام تمام سازه ها اهمیت فوق العاده بالایی در شهرسازی و عمران دارند.

برای انواع سازه های فولادی مانند تمام بخش های یک صنعت، استانداردهای خاصی وجود دارند. مسائل متعددی پیرامون این سازه ها مطرح است که پرداختن به تمامی آن ها از حوصله این بحث خارج می باشد؛ اما در این مطلب به طور اختصاصی قصد داریم در مورد رنگ آمیزی سازه های فولادی و اسکلت های فلزی صحبت کنیم. با مهزیار فولاد همراه باشید.


چرا سازه های فولادی به رنگ آمیزی نیاز دارند؟

سازه های فولادی نیز مانند سایر فلزات در معرض عوامل مخرب محیطی قرار دارند؛ چه بسا که بسیاری از این سازه ها در ارتفاع زیاد ساخته می شوند و به شدت در معرض وزش باد، بارندگی، رطوبت، اکسیژن هوا و آلایندگی های هوا قرار دارند. تمام این عوامل می تواند اثرات مخربی بر روی سازه ها داشته باشد به گونه ای که پس از گذشت زمان، احتمال تخریب آن ها بسیار زیاد است.

برای حل مشکل فوق، اصول و قواعد رنگ آمیزی به عنوان بهترین راهکار برای محافظت از سازه های فولادی مطرح می شود. رنگ آمیزی اسکلت های فولادی نیز قواعد مخصوص به خود را دارد. لایه های مختلف رنگ که بر روی سطح پروفیل فولادی اِعمال می شوند، آن را در برابر خوردگی یا تخریب محافظت می کنند.


نکات مهم در رنگ آمیزی سازه های فولادی چیست؟

مواردی مختلفی وجود دارند که در رنگ آمیزی سازه های فولادی باید به آن ها دقت کرد. اولین نکته، ایمنی کار و همچنین سلامت کارگر را تضمین می کند و تحت عنوان رعایت اصول ایمنی رنگ آمیزی در محیط کار شناخته می شود. کارگرانی که قصد دارند در ارتفاع زیاد به رنگ آمیزی سازه های فولادی مشغول شوند باید تمام جوانب ایمنی کار را رعایت کنند؛ در غیر این صورت هرگونه کوتاهی منجر به مرگ آن ها خواهد شد.

نکته مهم دیگر در رنگ آمیزی سازه های فولادی، توجه به شرایط آب و هوایی است. انتخاب رنگ سازه بر اساس آب و هوای منطقه مورد نظر انجام می گیرد. در حال حاضر، رنگ های مختلف صنعتی برای شرایط متفاوت در کارخانه ها تولید می شوند. به طور مثال، نوع رنگ مقاوم به خوردگی برای شرایط اقلیمی مرطوب و گرم مناسب است و رنگ های خشک برای آب و هوای معتدل کاربرد دارند.

رنگ آمیزی سازه های فولادی با استفاده از ابزارهایی مانند قلم مو، پیستوله یا غلتک انجام می شود بنابراین استانداردهای رنگ در این حالت، معین می کنند که ضخامت لایه های رنگ روی سازه باید چقدر باشد. برای این سازه ها به طور متداول از سه لایه رنگ استفاده می شود؛ لایه اولیه یا پرایمر که مهم ترین لایه رنگ آمیزی است، دوام و پایداری تمام رنگ روی سازه های فولادی را تضمین می کند؛ لایه دوم یا لایه میانی و لایه سوم به ترتیب بعد از لایه پرایمر روی سازه اِعمال می گردند.

نکته مهم دیگر در حوزه رنگ آمیزی سازه های فولادی، آماده سازی سطح سازه است. این موضوع را در مطلب دیگری مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در حال حاضر مهزیار فولاد به عنوان یک مرکز تخصصی تأمین و فروش انواع پروفیل فولادی ، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس : 9101 4444 -021


ما را در اینستاگرام دنبال کنید
جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *