لوله مانیسمان آلیاژی

نکات مربوط به خرید لوله های مانیسمان

با سلام د عرض ادب و احترام خدمت شما صنعتگران و کاربران مهزیار فولاد صنعت. شرکت مهزیار فولاد صنعت با هدف تامین و فروش کلیه مقاطع فولادی و آلیاژی سعی دارد شما عزیزان را در زمینه انوع لوله های فولادی و آلیاژی یاری نموده و لوله های مورد نیاز شما را در کوتاه ترین زمان ممکن تامین نماید. خواهشمندیم جهت اطلاع از قیمت انواع لوله مانیسمان آلیاژی در ضخامت ها و رده های مختلف با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و تیم فروش شرکت را از صورت های خرید خود آگاه سازید.

در این نوشته قصد داریم نکاتی مرتبط با خرید لوله مانیسمان را به شما عزیزان تشریح نماییم. با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید.


استاندارد لوله مانیسمان آلیاژی از نظر ساخت

در استاندارد لوله های فولادی مختلف، لوله ها از نظر نوع ساخت و نحوه ی تولیدشان به دو دسته  درزدار و مانیسمان تقسیم می شوند. لوله مانیسمان اغلب از شمش هایی ساخته می شوند که دارای مقطع دایره بوده و تو پر است که از طریق گرم کردن این شمش و ایجاد سوراخ در مرکز آن، و همچنین از فرایند هایی همچون حدیده کاری تا دمای 900 درجه از داخل و بیرون باعث می شود به شکل نهایی خود برسد. 

از آنجایی که لوله مانیسمان آلیاژی بدون درز می باشند، در نتیجه کاربرد های آن در شرایطی است که فشار بسیار بالا، مقاومت و استحکام بیشتری را داشته باشند. لازم به ذکر است که لوله مانیسمان از لوله های پر مصرف و پر کاربرد بوده و در صنایعی مانند صنایع نفت، صنایع گاز، و صنایع پتروشیمی مورد استفاده صنعتگران قرار خواهد گرفت.


  مشخصات ابعادی لوله مانیسمان آلیاژی

می توان این گونه اشاره داشت که مشخصات ابعادی لوله مانیسمان آلیاژی در استاندارد ASME B36.10 ذکر شده است که دارای قطر اسمی ( NPS ) بوده و ضخامت این لوله های فولادی با ( SCH ) شناسایی و تعیین می شوند .

در جدول استاندارد ASME B36.10 بدین شکل است که برای هر یک از لوله های فولادی بر اساس قطر اسمی آن و ضخامتی که در کلاسه آن ذکر سده است ، بر حسب میلی متر ضخامت آن لوله و فطر خارجی آن را دریافت. در این جدول استاندارد، لوله های مانیسمان از سایز های 8.1 الی 48 اینچ موجود بوده و در انواع رده های مختلف 10 ، 20 ، 40 ، 60 ، 80 ، 100 ، 120 ، 160 ، XS  ، STD ، XXS ، قید شده اند. لازم به ذکر است که لوله رده 40 و لوله رده 20 از چر مصرف ترین و پرکاربرد ترین لوله های مانیسمان است. اگر مایلید درباره لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 80 اطلاعات کافی کسب کنید ، می توانید به مقاله های موجود در وب سایت مراجعه نمایید.


قطر خارجی لوله مانیسمان آلیاژی

قطر خارجی اعلام شده توسط مشتریان ، از نکات بسیار مهم است که در خرید لوله مطرح می باشد. مواردی در انتخاب نوع لوله ها و یا سایز مورد نظر لوله ها برای مشتریان عزیز وجود دارد که می بایست با کارشناسان در این زمینه حتما مشورت شود ، کارشناسان مهزیار فولاد صنعت قادرند بعنوان بهترین راهنما در جهت یاری شما عزیزان در امر خرید لوله های مانیسمان باشند. اغلب به دلیل آگاهی نداشتن مشتریان از سایز ها و استاندارد های موجود ، قطری را بر حسب میلی متر برای لوله درخواستی خود عنوان می نماید که موجود نمی باشد که در این صورت ، به نزدیک ترین سایز موجود که نزدیک به درخواست مشتری است، پیشنهاد می شود.


نوع متریال مورد استفاده در لوله های مانیسمان

متریال مورد استفاده در لوله های مانیسمان آلیاژی، دقیقا بر اساس متریال های مشخص شده ای است که در استاندارد هایی مثل لوله API که همان API5L می باشد، استاندارد ASTM A106 ، و A53 ، و … و همچنین متریالی که در آلیاژ هایی مانند A335 و ST35.8 و ST45.8 مورد استفاده قرار گرفته است و در زمینه استنلس استیل می توان به 316 ، 310 ، و 304 اشاره داشت که قابل تولید هستند.


برند و کیفیت لوله مانیسمان آلیاژی

برند و کیفیت لوله مانیسمان ، از مسائلی است که برای صنعتگران و خریداران عزیز بسیار حائز اهمیت قرار می گیرد. شایان ذکر است که عمدتا لوله های مانیسمان در کشور ایران به صورت وارداتی بوده و تعداد محدودی از کار خانه های موجود در ایران به تولید لوله مانیسمان پرداخته اند که بعنوان مثال می توان شرکت دقیق کاوه، لوله سازی اهواز را ذکر نمود که معمولا تولیدشان تا سایز 5 اینچ بوده و اغلب با این حجم تولید، نمی توانند پاسخگوی نیاز های داخلی باشند و نکته ای که بسیار حائز اهمیت قرار می گیرد، این است که قیمت لوله مانیسمان وارداتی که از خارج کشور وارد شده است ، نسبت به لوله های مانیسمان تولید داخلی از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

نکته ی دیگر در خرید لوله مانیسمان آلیاژی وجود دارد که دانستن آن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. گاهی مشتریان لوله های درز مخفی را به جا لوله های مانیسمان خریداری می کنند ، ر صورتی که باید بدانید که لوله های مانیسمان می بایست بدون درز باشند و در بدون درز بودن این لوله های می بایست اطمینان حاصل نمایید. چندین راه وجود دارد تا لوله های بدون درز از لوله های درز دار قابل تشخیص باشند که ما به شما این راه ها را معرفی خواهیم نمود. البته ناگفته نمایند که راه هایی نیز وجود دارد که در هنگام خرید قابل تشخیص نبوده و نیاز به آزمایش و تجهیزات آزمایشگاهی می باشد.

 

راه های تشخیص لوله های درز دار

  1. اولی روش در تشخیص این لوله ، می تواند مشاهده درز جوش لوله باشد ( به شرط آنکه درز کاملا مشخص باشد )
  2. دومین روش از طریق لمس کردن درز جوش در بیرون لوله و داخل می باشد. برجستگی درز و لمس آن از راه هایی دیگر آن می باشد.
  3. تست شیمیایی از دیگر مواردی است که می توان از طریق آن لوله های درز دار و بدون درز را تشخیص داد، بدین صورت که دور تا دور لوله را تمیز نموده، زنگ و چربی را برداشته و بوسیله ی الکل و اسید نیتریک 10% سطح لوله را آغشته نموده و بدین ترتیب اگر قسمتی از لوله به رنگ تیره درامد، در نتیجه لوله درز دار بوده و دارای جوش می باشد.
  4. در این روش ممکن است به لوله صدمه وارد شده و در مجموع روشی مخرب می باشد. در این روش از آزمایش FLATTENING TEST  استفاده می شود، در پروسه این آزمایش، به لوله مایسمان آلیاژی فشار وارد نموده و در صورت شکسته شدن، متوجه درز آن خواهیم شد.

مهزیار فولاد صنعت با تجربه و تخصصی که در زمینه تامین و فروش انواع لوله های فولادی دارد، کیفیت محصول را به شما خریداران عزیز تضمین می نماید. لطفا جهت خرید و اطلاع از قیمت لوله مانیسمان با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 و ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش شرکت را از صورت های درخواستی خود آگاه سازید. ما پس از دریافت صورت های ارسالی شما اقدامات لازم را مبذول نموده و پیش فاکتور مربوطه را ارسال ، و در صورت تایید شما عزیزان در کوتاه ترین زمان ممکن تامین و به سراسر کشور ارسال خواهیم نمود. با ما در تماس باشید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *