لوله های مانیسمان فولادی

تفاوت لوله های مانیسمان فولادی با لوله های گاز خانگی

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما صنعتگران محترم و خریداران عزیز ، مهزیار فولاد صنعت ، با سالها تجربه و تخصص در زمینه انواع مقاطع فولادی ، انواع لوله مانیسمان فولادی ، در خدمت شماست تا کلیه نیازهای صنعتی شما عزیزان را در این راستا رفع نموده و هرگونه مقاطع فولادی مورد نظر شما را به بهترین شکل ممکن تهیه و تامین نماید ، همانطور که میدانید ، لوله مانیسمان ، یکی از پر مصرف لوله های فولادی در صنعت بوده و کاربران صنعت با این لوله سر و کار بسیاری دارند ، ما در زمینه تامین لوله های مانیسمان فولادی بسیار تجربه داریم ، با تیم فروش متخصص و مشاورانمان ، شما عزیزان را در زمینه خریدی مطمئن ، درست و آسوده یاری خواهیم نمود تا تجربه ایی بسیار موفق و خوب از خرید با مهزیار فولاد صنعت داشته باشید ، جهت اطلاع بیشتر از قیمت لوله مانیسمان ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس بگیرید ، تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، آماده ی پاسخگویی به تماس شما خریداران عزیز هستند .

در این صفحه ، قصد داریم مطالبی مفید درباره تفاوت لوله مانیسمان فولادی  با لوله های گاز خانکی به شما عزیزان ارائه دهیم ، لطفا با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید .


لوله های مانیسمان فولادی

لوله های مانیسمان فولادی

لوله های مانیسمان فولادی ولوله گازی

فعالیت و عملیات گاز رسانی به ساختمان ها ، و منزل های مسکونی و کارخانه جات صنعتی احتیاج به لوله و اتصالات مانیسمان  و لوله های درزدار و لوله بدون درز دارد که قادر باشند بار گازی را تحمل کنند ، لوله های گازی ، می تواند فشار بالای گاز را تحمل کنند و امنیت جانیی و مالی ما را تضمین کنند ، و برای اینکار ضرورت دارد که از لوله های گازی به جای لوله گالوانیزه استفاده شود . استفاده شود . 

در حال حاضر ، لوله گازی که لوله گاز سپنتا و لوله گاز سپاهان اصفهان بسیار پر فرو می باشند در بازار ایران .


لوله گاز خانگی چیست ؟

از نظر تولید ، لوله های گاز خانگی مثل لوله های مانیسمان ساخته می شوند  در اینجا ، یک تفاوت است است و آن هم این است که جنس لوله های مانیسمان  یا همان لوله بدون درز از جنس فولاد یا استیل است  و در جریان ساخته شدن آن اثری از درز یا جوش نیست ، و این لوله ها یک تکه هستند ، و درزی در آنها دیده نمی شود .


تفاوت لوله های مانیسمان فولادی و لوله گاز خانگی

لوله های مانیسمان فولادی ، دارای ضخامت بالایی است که بخاطر همین ضخامت بالا در لوازم و تجهیزات موتور خانه ها از آن استفاده می شود ، ولی به لوله های گاز خانگی مانیس گاز می گویند ، این نام بخاطر این به این لوله ها اطلاق می شود که  در این لوله های تحمل فشار گاز آنها بسیار بالا است ، تولید لوله های گاز خانگی در دو مدل است :

  • لوله API
  • لوله گاز روکار و یا لوله جوشی درزدار سبک
لوله های مانیسمان فولادی

لوله های مانیسمان فولادی

قیمت لوله های گاز تو کار بیشتر است از لوله گاز روکار ، و دلیل این قیمت بالاتر ، ضخامت بیشتر این لوله ها و توانایی و قدرت تحمل بار فشار بیشتر است ، همچنین لوله گاز از لوله های فولادی مانیسمان قیمت کمتری دارد ، زیرا لوله های مانیسمان بدون درز و بدون جوش تولید و توزیع می شوند .

به این موضوع هم توجه داشته باشید که از نظر وزنی ، لوله های گاز خانگی در لیست وزنشان با وزن وله های مانیسمان مساوی و یکسان است و تفاوت و اختلاف فقط از نظر روش ساخته شدن و تولید و درزدار بودن یا بدون درز بودن ، وجود و یا عدم وجود جوش است . اتصالات مانیسمان بنکن ، از جمله لوله و اتصالات گازی هم جنس با لوله گازی سپاهان است ، و همچنین اتصالات گازی آریا ، انواع لوله مانیسمان چینی و اتصالات جوشی شرکت اتصال ایران را می توان در این رده به حساب آورد ، که در فرآیند گاز کشی در اتصال لوله های گاز به هم دیگر از این اتصالات استفاده می کنند .

ابتدا و انتهای لوله ها یعنی همان دهانه لوله ها در خط تولید به شکل نیم گرد ساخته می شود ، دلیل این شکل نیم گرد به این خاطر است که موقع انجام لوله کشی ، زمانی که یکی از اتصالات جوشی درزدار و یا لوله های مانیسمان فولادی بدون درز سر لوله قرار داده می شود ، تا به لوله جوش بخورد ، اثر آن جوش معلوم و مشخص نشود و بعد از تمام شدن جوشکاری ، لوله تمیز بنظر بیاید و یکدست باشد .


مشخصه فنی لوله سبک و سنگین گاز خانگی سپاهان

لوله های گازی سپاهان را در شاخه های متری می سازند و تولید می کنند ، و در بازار های بورس لوله و اتصالات عرضه می کنند ، گروه صنعتی سپاهان ، لوله های گازی را از آهن Gr-Bpsl2 می سازد و تولید و عرضه می کند ، در لیست مشخصات انواع لوله گاز مثل لوله API و یا درزدار سبک سپاهان ، هم وزن لوله و هم ضخامت لوله را می نویسند ، تا هر کسی با توجه به مهندسی لوله کشی ساختمان و پروژه خود ، خودش ارزیابی کند و ببیند که کدام لوله مناسب کارش است .

یا اینکه از لوله فولادی مانیسمان برای لوله کشی گاز استفاده نماید ، ضمنا از دیگر مشخصات فنی گاز تعداد هر شاخه در بندیل آن به وزن کل بندیل است که در لیست آن بیان می شود .

از مشخصات لوله مانیس گاز خانگی ، سایز ، ضخامت و وزن آن است ، سایز آن 1/2 اینچ ضخامت آن 2/8 میلی متر و وزن هر متر از لوله آن 1/28 کیلوگرم است و وزن یک شاخه شش متری لوله گاز هم 7/68 کیلوگرم است .

در هر بندیل که از کارخانه لوله سازی سپاهان اصفهان خارج می شود ، در همین سایز 169 عدد لوله است که این تعداد ، یک دوم اینچ API است ، ضخامت یک لوله گاز خانگی ، سه چهارم اینچ است که این یک دهم میلی متراز سایز قبلی بیشتر است و 2/9 میلی متر است ، حالا یک متر لوله گاز خانگی وزنش سه چهارم اینچ یعنی 1/7 کیلوگرم است و یک شاخه کامل لوله گاز خانگی وزنش 10/7 کیلوگرم است .

لوله گازی API5L ، سایزش یک اینچ است و ضخامتش 3/4 میلی متر است ، و این لوله برای مصرف توکار کاربرد دارد ، یک متر لوله گازی یک اینچ وزنی برابر با 2/56 کیلوگرم دارد ، لوله مانیس گاز با سایز 1.41 اینچ ضخامتی برابر 3/6 میلی متر دارد ، کل شاخه 6 متری همین سایز وزنی برابر با 20/58 کیلوگرم دارد ، همچنین انواع لوله های مانیسمان فولادی و لوله گازی با انواع سایز و اندازه های مختلف به صورت کیلویی هم خرید و هم فروش می شوند .

لوله های مانیسمان فولادی

لوله های مانیسمان فولادی


مهزیار فولاد صنعت ، با تیم فروش با تجربه ای که دارد ، شما عزیزان را در زمینه انتخاب نوع لوله ( بنا به شرایط استفاده ) راهنمایی نموده ، و انواع مختلف لوله صنعتی و انواع لوله های مانیسمان فولادی را با کیفیتی مطلوب و قیمتی و متعادل تر از قیمت بازار ، در اختیار شما قرار می دهد ، جهت اطلاع از قیمت دقیق قیمت لوله مانیسمان ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، همچنین از طریق ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 و یا با ارسال اییمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، ما را از صورت خرید خود آگاه سازید ، تیم فروش مهزیار فولاد صنعت ، پس از دریافت سفارش شما عزیزان اقدامات لازم را مبذول ، پیش فاکتور مربوطه را ارسال و در صورت تایید ، مقطع فولادی مورد نظر شما عزیزان تامین و به سرار کشور ارسال و به دستتان خواهند رساند . با ما تماس بگیرید .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *