2 6

لوله های استنلس استیل 304

با سلام و درود خدمت شما صنعتگران عزیز و ارجمند ، با یکی دیگر از محصولات استنلس استیل در خدمت شما عزیزان هستیم . مهزیار فولاد صنعت ، یک شرکت بازرگانی است که در زمینه فولاد های آلیاژی و تخصصی ، و همچنین در زمینه انواع استنلس استیل در حالت لوله و ورق فعال بوده ، و انواع لوله استیل و ورق استیل را در تمامی ابعاد و اندازه ها و ضخامت ها برای شما صنعتگران و خریداران عزیز تامین خواهند نمود . لوله های استنلس استیل 304 ، یکی دیگر از لوله های استیل است که کاربرد بسیار زیادی در صناع مختلف دارد . ما لوله استیل 304 را در اندازه و ضخامت های مختلف در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم گذاشت . لطفا جهت اطلاع بیشتر از قیمت و خرید محصول ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید .

ما در این صفحه قصد داریم اطلاعاتی درباره لوله استیل 304 در اختیار شما عزیزن قرار دهیم ، با ما همراه باشید .


های استنلس استیللوله های استنلس استیل 304 یا 304L

این نوع لوله استیل ، یک لوله استیل از جنس فولاد است که ضد زنگ نیکل و کروم ، همراه با کربن خیلی کم 8 الی 18 است ، این لوله استیل در برابر خوردگی مقاوم و همچنین در برابر خوردگی بین دانه ای بعد از جوشکاری ، از مقاومت خوبی برخوردار است .

محدود شدن کاربید های مضر در لوله استیل ، به دلیل کربن کمی است که در لوله استیل وجود دارد ، به صورتی که از این نوع لوله استنلس استیل ، در عملیات جوشکاری و مکان هایی که دما محدود به 800 درجه فارنهایت است ، بهره می برند . لوله های استنلس استیل 304 در حالت انجماد ، غیر مغناطیسی بوده و در شرایط عملیات های حرارتی ، فاقد انعطاف است .

افزایش یافتن میزان سختی و قدرت کششی این لوله ، از طریق کار های سرد امکان پذیر است ، اما نکته اینجاست که این کار باعث می شود که خاصیت مغناطیسی این لوله کاهش پیدا کند .


تطابق لوله های استنلس استیل 304 با لوله های دیگر

تطابق لوله های استنلس استیل 304 یا 304L ، با موارد ذیل اشاره می شود :

  • در موارد جوشکاری : ASTM A269 ، ASTM A249 ، ASME SA269 ، ASME A249
  • در موارد بدون درز : ASME SA ، ASTM A511 ، ASTM A514 ، ASTM A269
  • در موارد نورد های سرد و بدون درز : ASME SA213 ، ASTM A213
  • در موارد لوله های مربعی و مستطیلی : ASTM 554
  • در موارد لوله های استیل : ASTM A312 ( بدون درز ) ، و A312( در حالت جوش داده شده ) ، و A376 ( در حالت جوش داده شده )

ss 304 pipes

لوله های استنلس استیل 304 از نظر ماشینکاری و جوش پذیری

رتبه بندی ماشینکاری لوله استیل 304 ، در 45% از B1112 است ، سرعت برش این لوله استیل ، به صورت میانگین 0.40 متر بر ثانیه است ، می توان به این خصوصیات اشاره نمود که به غیر از فرآیند  جوشکاری چکش و آهنگری ، از قابلیت های جوشکاری آسوده در تمام فرآیند های تجاری برخوردار است ، جوش ایجاد شده در لوله های استنلس استیل 304 ، از انعطاف پذیری و سختی بسیار خوبی برخوردار بوده ، نکته ای که حائز اهمیت است و می بایست به آن اشاره نمود ، این است که و جهت حفظ بیشترین حد مقاومت در برابر خوردگی پس از آهنگری ، عملیات آنیل کاری پیشنهاد می شود . آهنگری این لوله استیل ، بین 1150 الی 1290 درجه فارنهایت است .


عملیات حرارتی لوله استیل 304

لوله های استنلس استیل 304 فاقد انعطاف پذیری در عملیات حرارتی است ، همانطور که اشاره شد ، افزایش فرم پذیری و افزایش مقاومت کششی در این لوله استیل ، از طریق کار های سرد صورت می پذیرد ، لازم به ذکر است که محدوده آنیل کردن این لوله استیل ، بین 1010 الی 1121 درجه سانتی گراد بوده ، و از آب ، جهت بخش های سنگین و از هوا برای بخش های سبک تر بهره می گیرند . همچنین دامنه مرتبط با از بین بردن تنش ، ما بین 204 الی 400 درجه سانتی گراد است .


استیل 304اطلاعاتی درباره قدرت تحمل لوله های استنلس استیل 304

  • قانون تحمل دیوار در لوله های استیل زنگ نزن ( دایره ، مستطیل ، مربع ) + یا – 10% از دیوار اسمی این لوله های استیل هسستند .
  • تحمل مستقیم در این لوله های استیل زنگ نزن ( مربع ، مستطیل و دایره ) ، 075 اینچ است در 7 فوت .

 


کاربرد های لوله استیل 304

لوله های استنلس استیل 304 یا 304L ، در قطعاتی که احتیاج به جوشکاری و یا ماشین کاری ، سنگ زنی و پرداخت دارند ، که در این موارد مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالایی نیاز است ، مورد بهره وری قرار می گیرند ، به عبارتی دیگر می توان گفت لوله استیل 304 ، یک لوله استیل زنگ نزن با گریدی که همه منظوره بوده و بسیار کاربردی است . در مکان هایی که امکان خوردگی زیاد است ، مثل صنایع کاغذ و صنایع شیمیایی ، دارای عملکرد بسیار عالی است .

بطور کل ، می توان اشاره نمود در مکان هایی که نیاز اولیه آن مقاومت به خوردگی و خواص مکانیکی بسیار خوب مورد نیاز است ، از این لوله استیل استفاده می شود .

همچنین از این لوله استیل ، در صنایع مثل صنایع لبنیات ، نوشیدنی ، و صنایع غذایی دیگر ، مورد استفاده قرار می گیرد ، شایان ذکر است این صنایع ، اهمیت ویژه ای به بهداشت و پاکیزگی می دهد ، بنا بر این استفاده از لوله استیل 304 ، می تواند در این صنایع مورد استفاده قرار گیرد .

لوله های استنلس استیل 304

لوله های استنلس استیل 304

نکته ی دیگر که درباره کاربرد لوله های استیل 304 وجود دارد ، این است که وزن این لوله ها با توجه به ابعاد و کاربردشان دارای تفاوت بسیاری هستند .

جالب است بدانید کلیه قطعه هایی که می بایست در تماس با نیتریک ، اسید سیتریک ، و مواد شیمیایی غیر آلی ، روغن های خام و تصفیه شده ، رنگدانه ها و …. باشند ، از این ماده ضد زنگ ساخته می شوند .

در این لوله ، خاصیت مغناطیسی بسیار کم است ، و این خود باعث می شود که جهت استفاده از آن برای ساخت ابزار ها ، مناسب شود .

همچنین ، جهت معماری از لوله های استنلس استیل 304 استفاده می شود ، از این لوله ، در مکان هایی که مقاومت در برابر خوردگی لازم است ، مورد بهره وری قرار می گیرد ، ولی تحمل در درجه حرارت قوی ، شامل حال این لوله نمی شود .

از ویژگی های دیگر این لوله ، می توان به این اشاره نمود که این لوله درد کارهایی که نیاز به جوشکاری دارند ، مورد بهره وری قرار می گیرند ، و شکل گیری ، کششی بودن ، مهر زنی از ویژگیهای خوب و بارز این لوله استیل است .


شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با ارائه خدمات خود در زمینه لوله های استنلس استیل 304 ، در تلاش است تا نیاز شما را در این زمینه به بهترین شکل ممکن برطرف نموده ، و کلیه مقاطع استیل شما را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تامین خواهد نمود ، جهت اطلاع از قیمت و یا خرید لوله استیل 304 ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، همچنین از طریق ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسالی ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت را از سفارش های خود مطلع سازید . ما ببا تجربه و تخصص های خود آگاه سازید .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *