لوله مانیسمان کاوه

لوله مانیسمان

با سلام و درود خدمت شما صنعتگران عزیز و ارجمند ، مهزیار فولاد صنعت ، پیشرو در صنایع فولادی و آلیاژی است و با تجربه و تخصصی که در زمینه انواع آلیاژ ها دارد ، قادر است کلیه لوله های فولادی مورد نیاز شما عزیزان را تامین نماید ، لطفا جهت اطلاع از قیمت ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، ما لوله مانیسمان را در برند های مختلف ، از جمله لوله مانیسمان کاوه ، لوله مانیسمان چینی در رده های مختلف تامین خواهیم نمود . با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه لوله مانیسمان کاوه به شما ارائه دهیم .


لوله مانیسمان کاوه

لوله مانیسمان کاوه

لوله مانیسمان 

هماطور که می دانید ، لوله مانیسمان بعنوان یکی از کاربردی ترین لوله های بدون درز که دارای تولید داخلی است ، شناخته می شود ، می قصد داشته باشیم لوله را بطور کلی توصیف کنیم ، می توان این چنین توصیف نموده که لوله یکی از استفاده ترین مقطع است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، همانطور که می دانید ، شرکت های بسیاری در تولید لوله های فولادی فعال هستند ، یکی از کمپانی هایی که بعنوان پیشگام در حوزه تولید لوله های مانیسمان فعالیت دارد ف شرکت لوله های دقیق کاوه ایرانیان است ، که ما در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را بیشتر با این کمپانی آشنا نموده و آن را بررسی کنیم . با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید تا به بررسی این شرکت بپردازیم .


اطلاعاتی مختصر درباره شرکت لوله دقیق کاوه ایرانیان 

این شرکت ، با تولید لوله های درز دقیق فولادی عنوان اولین تولید کننده این لوله ها ، را از سال 1382 به خود ثبت نمود و فعالیتش را آغاز کرد ، در این شرکت ، سالیانه 15000 تن تیوب های بدون درز و 75000 تن لوله های بدون درز تولید می شود که اغلب به روش های کشش سرد و نورد گرم فعالیت خود را به مرحله انجام می رساند ، این شرکت ، به دلیل دارا بودن تجهیزات بسیار پیشرفته ، محصولاتی با کیفیت تولید کرده و به بازار عرضه می دارد ، و لازم به ذکر است که این کمپانی علاوه بر ارائه محصولات فولادی ، محصولات تولیدی خود را عرضه می دارد .


توضیحاتی درباره لوله مانیسمان کاوه 

لوله ها ، بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : 1.لوله های درز دار 2.لوله های بدون درز 

با جوش دادن لبه ها ورق های فولادی ،  میزان استحکام لوله های درز دار بیشتر می شود . 

تولید لوله بدون درز ، اولین بار در سال 1886 توسط برادران مانیسمان به مرحله انجام رسید ، نام های این دو برادر رینهارد مانیسمان و مکس مانیسمان بود و این دو برادر موفق شدند ساخت لوله های بدون درز را به اسم خود به ثبت برسانند .

برادران مانیسمان ، پس ااز این واقعه ، شرکتی را تاسیس نموده و به تولید لوله های بدون درز پرداختند ، و پس از تاسیس و تولید این لوله بدون درز ، این لوله با عنوان ( لوله مانیسمان ) معرفی و عرضه ی آن به سراسر دنیا انجام پذیرفت . 


روش ساخت لوله مانیسمان

شرکت مهزیار فولاد

نحوه ساخت لوله های مانیسمان کاوه 

لوله مانیسمان کاوه ، همانند برند های دیگر از طریق نورد گرم ساخته می شوند ، ماده اولیه جهت ساخت لوله های بدون درز ، شمش های فولادی است ، ما قصد داریم در ادامه مطلب ، مراحل مربوط به تولید لوله مانیسمان را به شما عزیزان توضیح دهیم . با ما همراه باشید . 

  1.  مرحله برش : برش شمش های فولادی در طول های 6 و 12 متری ، چرا که لوله مانیسمان کاوه در طول های 6 و 12 متری عرضه می شود .
  2. مرحله پیش گرم کردن : حرارت دهی شمش های فولادی ، جهت شکل دهی به لوله های بدون درز .
  3. مرحله سوراخ کاری : در این مرحله ، یک میله ی نوک تیز به داخل شمش های فولادی گداخته وارد شده و داخل این شمش ها را سوراخ می کند . 
  4. مرحله الانگاتور : در این مرحله از تولید ، لوله ها از دستگاهی به نام دستگاه الانگاتور عبور کرده ، که نقش همگن سازی و مسطح کردن لوله را ایفا می کند . 
  5. مرحله سنبه زنی یا ( پرتاب سنبه ) : با پرتاب سنبه ای به طول 12 متر به داخل لوله مانیسمان کاوه ، باعث می شود که سوراخ ایجاد شده در سراسر لوله ، به شکل یکنواخت ایجاد شود . 
  6.  مرحله تاب گیری : قطعا در طی فرایند تولید لوله ، احتمال ایجاد تاب بر روی لوله وجود دارد ، در این مرحله از تولید ، تاب و موج های ایجاد شده در لوله از بین خواهند رفت .
  7. مرحله خروج سنبه : در این مرحله ، پس از برطرف نمودن موج ها و تاب های لوله ، سنبه از داخل لوله خارج خواهد شد . 
  8. مرحله کروی سازی لوله : از آنجایی که لبه ی انتهایی و لبه ی ابتدایی لوله اغلب به حالت تیز و برنده است ، این مرحله انجام می پذیرد تا این حالت برندگی بطور کامل از بین برود .  
  9. مرحله کشش : فرآیند کشش ، در تولید لوله مایسنمان کاوه ، باعث کمتر شدن ضخامت لوله ها می شود ، و این کار به جهت رساندن لوله ها به ابعاد استاندارد تولیدی صورت می پذیرد . 
  10. مرحله خنک کردن لوله : در این مرحله ، کاهش دما ، از طریق عبور لوله ها از تونل های پاشش آب سرد صورت می پذیرد .
  11. مرحله برش مجدد : در این مرحله ، برش لوله ها توسط دستگاه های برش در طول های 6 متری و 12 متری صورت می پذیرد.
  12. مرحله کونیک : در این مرحله ، ابتدا و انتهای لوله را صاف می کنند ، و این امر باعث آسوده تر شدن فرآیند جوشکاری لوله مانیسمان کاوه خواهد شد.
  13. مرحله پولیش کاری : این عملیات ، جهت افزایش مقاومت به خوردگی لوله های مانیسمان انجام می پذیرد ، که این عملیات را بوسیله ی روغن های مخصوص انجام می دهند.
  14. مرحله بسته بندی لوله ها : در این مرحله که بعنوان مرحله آخر و یا انتهایی محسوب می شود ، لوله های مانیسمان کاوه را به صورت شش ضلعی توسط تسمه بندیل یا همان بسته بندی می کنند ، و مهر و موم شدن انتها و ابتدای لوله ، صرفا به این خاطر انجام می پذیرد که سلامت لوله تضمین شود . 

نکاتی درباره ی استاندارد های لوله مانیسمان کاوه 

همانطور که می دانید ، لوله های مانیسمان بر اساس استاندارد هایی همچون استاندارد ASTM و ASME ، استاندارد DIN ، API ، BS ، و EN تولید می شود ، که شرکت لوله های دقیق کاوه نیز در تولید لوله های بدون درز  از استاندارد های ذکر شده پیروی می کند ، میزان ضخامت لوله های تولیدی توسط این شرکت ، از 0.9 الی 15 میلیمتر بصورت متغیر بوده و به همراه آن قطر خارجی آنها از 6 الی 141 میلی متر دچار تغییر خواهند شد ، لازم به ذکر است که طول این لوله ها 6 الی 12 متر می باشد .


رده بندی لوله های مانیسمان کاوه 

لوله مانیسمان ، بطور کل در رده های مختلف تولید می شوند ، بعنوان مثال : لوله مانیسمان رده 40 و لوله های مانیسمان رده 80 ، از پر مصرف ترین لوله ها در صنایع مختلف است ، اما رده هایی دیگری مانند رده 20 ، 60 ، 120 ، و دیگر رده ها در بازار موجود است ، شرکت لوله دقیق کاوه ، لوله های مانیسمان را در رده های 40 و 80 تولید و به بازار عرضه می کند . 


لوله مانیسمان کاوه از نظر کاربرد 

همانطور که پیداست ، با توجه به پرمصرف بودن این لوله در صنایع ، به این نتیجه خواهیم رسید که این لوله نقش بسیار مهمی را در صنایع ایفا می کند ، بعنوان مثال : 

  • انتقال نفت 
  • انتقال گاز 
  • انتقال مواد پالایشگاه 
  • کاربرد در خطوط کانال های گاز رسانی 
  • کاربرد در حمل مایعاتی که بصورت هیدروکربنی هستند 
  • انتقال سیالاتی که دارای فشار بالایی هستند 
  • لوله های گاز شهری 

از مواردی هستند که نقش لوله های مانیسمان کاوه برجسته خواهند شد . 

یکی دیگر از مهمترین کاربرد های لوله های مانیسمان ، این است که گاز هیدروژن را در خود نگه داشته و ذخیره می کند ، چرا که لوله بدون درز ، هیچ گونه درزی ندارند و این تمایز در برابر درز جوشی که در لوله درزدار وجود دارد ، باعث کارآمد بودن این لوله های بدون درز شده است .


قیمت لوله مانیسمان کاوه و عوامل تاثیر گذار بر روی آن 

یکی از بزرگترین و اصلی ترین بخش هزینه های مربوط به تولید لوله مانیسمان ، دقیقا به ماده اولیه آن باز می گردد ، که همان شمش های فولادی است ، و لازم به ذکر است که طبق معمول عرضه و تقاضا تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دارد ، و همانطور که می دانید با کم شدن عرضه و بیشتر شدن تقاضا ، قیمت محصول افزایش می باید ، و نکته ی دیگری که قابل ذکر است ، این است که دلیل اصلی گران تر بودن لوله های بدون درز نسبت به لوله های درزدار ، بخاطر بالاتر بودن هزینه ماده اولیه تولید لوله درز دار ، یعنی شمش های فولادی است ، و همچنین تجهیزات ساخت لوله های بدون درز ، قطعا با لوله های درزدار تفاوت های بسیاری دارد . 

همچنین کمپانی هایی نظیر ( لوله اهواز ، لوله پروفیل سپاهان ، لوله سپنتا ، لوله ساوه و همچنین گروه در پاد تبریز ) به تولید لوله های بدون درز یا مانیسمان می پردازند .


مهزیار فولاد صنعت ، بعنوان تامین کننده و فروشنده لوله های مانیسمان ، در خدمت شماست تا این لوله را با متعادل ترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار دهد ، لطفا جهت اطلاع بیشتر از قیمت لوله مانیسمان کاوه و دیگر برند های موجود ، با واحد فروش به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، لذا در صورت امکان از طریق ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com  , و ارسال پیام به واتس آپ شرکت به شماره 09383940223 ما را از صورت های خرید خود آگاه سازید ، تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، آماده ی پاسخکویی به شما عزیزان هستند . مشاوران مهزیار فولاد صنعت ، شما را در انتخاب صحیح انواع لوله های فولادی یاری می نماید . 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانالتلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *