لوله مانیسمان چیست - کاربرد لوله مانیسمان

لوله مانیسمان

به نام خدا و با سلام و عرض ادب خدمت کاربران و صنعتگران عزیز که در تمام مدت برای پیشرفت جوامع صنعتی تلاش کرده و در تلاش هستند تا کشور ما به مرتبه صنعتی بالایی برسد ، شرکت مهزیار فولاد صنعت با هدف فروش و تامین لوله های مانیسمان و  انواع لوله فولادی ، درصدد است که شما صنعتگران و کاربران عزیز را در مسیر پیشرفت یاری نموده و با هدف تامین آنجه که نیاز دارید ، با بهترین کیفیت و نارلترین قیمت ، خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به شما ارائه دهد. لوله مانیسمان چیست ؟ سوالی است برای اکثر کاربران صنعت ، روش ساخت لوله مانیسمان از دیگر سوالاتی میباشد که ممکن است بسیاری از کاربران صنعت با آن مواجه بوده و قصد داشته باشند از این موضوع اطلاعاتی کسب کنند. همچنین اطلاعاتی درباره قیمت لوله مانیسمان در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت . با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید .

لوله مانیسمان چیست - روش ساخت لوله مانیسمان

لوله مانیسمان چیست – روش ساخت لوله مانیسمان

لوله مانیسمان چیست ؟

لوله مانیسمان چیست ؟ سوالی است برای اکثر کاربران که مهزیار فولاد صنعت قصد دارد برای شما عزیزان به شرح آن بپردازد . لوله مانیسمان برای اولین بار در قرن نوزدهم توسط برادران مانیسمان اختراع شد . این لوله های بدون درز از شمش های فولادی تولید میشوند . لوله های مانیسمان با کشش و نورد شمش های گرد فولادی ساخته میشود ، و بعلت عدم وجود خط جوش بر روی این لوله ، از نشت ، جوانه زنی و رشد ترک خوردگی و …. جلوگیری می کند و در برابر تنش های فیزیکی و فشار ، از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

همچنین در برابر تغییرات آب و هوا مطابقت بسیار خوبی دارند ،  در اصطلاح بازاری لوله های بدون درز مانیسمان به لوله های مانیسمان معروفند و این لوله فولادی آلیاژِی ، اولین لوله بدون درزی است که وارد کشور ما شده است .


مواد اولیه در روش ساخت لوله مانیسمان

مواد اولیه در روش تولید لوله مانیسمان ، قطعه های فولادی است که به شکل شمش های گرد میباشند که این شمش های گرد را از طریق کشش و حرارت دادن ، غلطک و روش گریز از مرکز ، به لوله های بدون درز ( مانیسمان ) تبدیل میکنند . لوله های مانیسمان ، در بخش هایی از صنعت که به دقت بالایی نیاز دارد ، کاربرد فراوانی دارد .


روش تولید لوله مانیسمان

روش تولید لوله مانیسمان ، به سه شکل صورت مییپذیرد :

  • روش تولید لوله مانیسمان از طریق عملیات سنبه زنی یا اکستروژن که در آن پوسته لوله توخالی ساخته می شود
  • روش تولید لوله مانیسمان با کاهش دادن قطر و ضخامت دیواره پانل لوله تو خالی ، کشیده میشود (روش ریخته گری گریز از مرکز )
  • روش تولید لوله مانیسمان در روند نورد گرم و یا نورد سرد ( ریخته گری پاششی )

1-روش تولید لوله مانیسمان از طریق عملیات سنبه زنی

در این روش ساخت لوله مانیسمان به این شکل میباشد که شمش را طبق سفارشی که مشتریان داده اند ، برش میدهند ، سپس شمش های برش داده شده را در کوره قوسی کخه حرارت درر آن با سوخت گاز است ، حرارت میدهند ، برای توخالی کردن درون شمش ، از یک سنبه به نام (ماندرل) استفاده میکنند ، بعد از این مرحله ، سنبه را جدا میکنند ، سپس مرحله تابگیری را انجام داده ، و پس ازاین اقدام سر و ته لوله گرفته میشود تا حالت برنده نداشته باشد .

پس از این عملیات ، مرحله کشش انجام میشود ، که تا 24 متر است ، در مرحله بعد عملیات سرد کاری توسط آب انجام میشود ، و سپس لوله را به طول های دلخواه بر میدهند ، بعد از آن تست هیدرواستاتیک را روی نمونه ها انجام میدهند .

نکته ی قابل توجه اینجاست که پس ساخت لوله مانیسمان ، اگر قصد صادر کردن به خارج از کشور را داشته باشند ، باید سطح این لوله را با روغن پوشش دهند ، یا به اصطلاح میبایست روغنکاری شود تا جلوی خوردگی لوله گرفته شده و پس از آن بسته بندی کنند .

با استفاده از ماندرال داخلی و یا غلطک پیلگر و با استفاده از روش نورد کردن ، ضخامت لوله های مانیسمان را کاهش میدهند .

2-روش تولید لوله مانیسمان از طریق ریخته گری گریز از مرکز

در روش تولید لوله مانیسمان از طریق ریخته گری گریز از مرکز ، اگر بخواهیم لوله های مانیسمان طول کوتاه و ضخامت بالایی داشته باشند ، از روش ریخته گری گریز از مرکز استفاده میکنیم ، در این روش از یک قالب چرخنده استفاده میشود که با سرعت بسیار بالایی در حال چرخیدن است ، فلز مذاب داخل قالب چرخنده میریزند و نیروی گریز ، از مرکزی که در قالب چرخنده وجود دارد ، باعث میشود که مواد مذاب به قسمت بیرونی قالب تمایل پیدا کنند و در اینجا فرآیند انجماد ، از دیواره قالب صورت میگیرد .

3-روش تولید لوله مانیسمان از طریق ریخته گری پاششی

از این روش برای ساخت لوله مانیسمان کمتر استفاده میشود .

در روش ریخته گری پاششی ، محفظه ای وجود دارد که حاوی نیتروژن است ، مواد مذابی که قرار است با آن بدنه لوله ساخته شود ، در این محفظه نیتروژن دار قرار میگیرد ، چرخش میله ای که در آن قرار دارد ، باعث پاشیده شدن این مواد مذاب بر روی میله میشود ، ضخامت لوله ای که ساخته میشود ، به قطر این میله بستگی دارد، مقدار مواد مذابی که پاشیده میشود ، ضخامت دیواره لوله مانیسمان را تعیین و کنترل می کند .


کاربرد لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان (بدون درز) در صنایع حساس ارزش بسیار بالا و حیاتی دارد .

به سبب نداشتن درز و جای جوش خوردگی و بعلت یک تکه بودن آن ، مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارد و بسیار قابل اطمینان است .

لوله مانیسمان در خطوط نفت ، گاز ، و پتروشیمی و همچنین خطوط هیدرولیک و فشار قوی کاربرد بسیار موثر و قابل اعتمادی دارد ، اگر مواد قابل انتقال از این لوله ارزش بالای داشته باشد ، و یا نشت آن مواد خطرناک باشد از لوله های مانیسمان استفاده می کنند ، در صنایع دارویی و غذایی از لوله های فولادی و استیل بدون درز استفاده می کنند .

این لوله ها در خطوط انتقال برق نیز کاربرد فراوان دارند . لوله های مانیسمان از استحکام بالایی برخوردار بوده و به همین خاطر در سازه های فولادی هم از آنها استفاده میشود ، در بویلرها و مبدل ها ، لوله های میلی متری مانیسمان بکار گرفته میشود ، دلیل آن هم دقت و ظرافن در ابعاد این لوله هاست ، لوله های مانیسمان نسبت به انواع و اقسام لوله های دیگر ، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند ، اما قابل اعتماد و مطمئن هستند ، و طول عمر بیشتر و مفیدتری دارند .

مهزیار فولاد صنعت ، امیدوار است سوال بوجود آمده  در ذهن صنعتگران و کاربران صنعت ، مبنی بر (لوله مانیسمان چیست) را حل نموده و این معما را برطرف کرده باشد .


قیمت لوله مانیسمان

به دلیل نوسانات شدیدی که در بازار آهن آلات وجود دارد ، قیمت لوله مانیسمان ، دیگر لوله ها و مقاطع فولادی ثابت نبوده و دچار نوسانات شدیدی میشود ، شما خریداران و صنعتگران گرامی ، میتوانید جهت خرید لوله های مانیسمان ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، پرسنل فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ، صورت درخواستی شما را در کمترین زمان ممکن پیگیری ، و با نازلترین قیمت برای شما فراهم خواهند آورد . همچنین جهت مشاوره و راهنمایی در انتخاب نوع لوله ، میتوانید با کارشناسان مهزیار فولاد صنعت تماس گرفته و از هر گونه مشاوره و راهنمایی در زمینه لوله های مانیسمان و دیگر لوله های فولادی بهره مند شوید . لوله های مانیسمان بدون درز در مهزیار فولاد صنعت از کیفیت خولبی برخوردار بوده و با توجه به قیمت آن ، کیفیت را به ما تضمین خواهیم کرد ، چرا که کیفیت حق شماست .

همچنین میتوانید قیمت های لوله های مانیسمان را در سایت مهزیار فولاد صنعت مشاهده نمایید ، شایان ذکر است قیمت های موجود در سایت ، بصورت تخمینی بوده و صرفا جهت برآورد هزینه های صنعتکران میباشد ، اما این قیمت ها دور از قیمت های واقعی نبوده و شما میتوانید جهت برآورد کردن هزینه هایتان به صورت تخمینی ، به این قیمت ها اکتفا کنید .


شما خریداران و صنعتگران محترم میتوانید با تماس با واحد فروش شرکت ، به شماره44449101-021 تماس بگیرید ، پرسنل واحد فروش صورت خرید شما را در کمترین زمان ممکن تامین خواهند کرد .

شایان ذکر است شرکت مهزیار فولاد صنعت، علاوه بر لوله مانیسمان ، در زمینه فروش انواع لوله های مختلف فعالیت دارد ، که در ذیل قید شده

خواهشمندیم جهت خرید اقلام فولادی قید شده ، با واحد فروش شرکت تماس بگیرید ، و یا اینکه با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکیpps@mahzyar.netو mahzyar.net97@gmail.com صورت درخواستی خود را ارسال کرده ، پرسنل بخش فروش شرکت در اولین فرصت و در کوتاه ترین زمان درخواست شما را پیگیری کرده و پیش فاکتور مربوطه را برای شما ارسال خواهند کرد .


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *