فولاد نورد

فولاد نورد سرد و فولاد نورد گرم

مزایای هر نوع فولاد را یاد بگیرید و برای پروژه خود انتخاب کنید.

فولاد در بسیاری از گرید ها، مشخصات و اشکال وجود دارد. انجمن جهانی فولاد لیست بیش از 3500 نوع مختلف از فولاد را ارائه می دهد که هر کدام خواص منحصر به فردی دارد. انواع مختلف به این معنی است که فولاد می تواند به طور گسترده ای در زیرساخت ها، لوازم خانگی، وسایل نقلیه، توربین های بادی و بسیاری از کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال بهینه سازی خواص فولاد برای هر کاربرد فراتر از تغییر ترکیب شیمیایی است. پردازش  های انجام شده برای تولید فولاد همچنین می تواند بر محصولات فولادی تاثیر بگذارد، حتی زمانی که نمرات و مشخصات یکسان باشد. یک تمایز کلیدی در میان محصولات فولادی پیش ساخته، تفاوت میان فولاد نورد گرم و نورد سرد است.


تفاوت بین فولاد نورد گرم و نورد سرد چیست؟

مهم این است که تفاوت اصلی بین فولاد نورد گرم و نورد سرد در از فرآیند تولید آن ها است . “نورد گرم” به پردازش با حرارت انجام می شود ، گفته شده و “نورد سرد” به فرآیندهای انجام شده در دمای اتاق یا نزدیک به آن اشاره می کند. با وجودی که این تکنیک ها بر عملکرد و کاربرد کلی اثر می گذارد، نباید با مشخصات رسمی و نمرات فولاد مرتبط با ترکیبات متالورژیکی و رتبه بندی عملکرد آن تداخلی داشته باشد و اشتباه گرفته شود. فولادهای دارای نمرات و مشخصات مختلف می تواند نوردگرم یا نورد سرد، از جمله فولادهای کربنی پایه و جز سایر آلیاژهای فولادی باشد.

ممکن است واضح باشد، اما برخی از انواع فولاد برای کاربرد های خاصی مناسب هستند. دانستن اینکه استفاده از آنها می تواند به جلوگیری از مصرف بیش از حد مواد خام کمک کند و همچنین می تواند زمان و پول را برای پردازش بیشتر صرفه جویی کند، بسیار ضروری است. بنابراین درک تفاوت های بین فولاد گرم و سرد برای انتخاب بین آن ها لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *