n00048409 b 2

رشد تولید شمش و همه اقلام فولادی

به گزارش ماین نیوز، بر اساس آمار مورد بررسی مجموع تولید فولاد میانی (خام) در دوره این گزارش به رقم ۱۵ میلیون و ۱۶۸ هزار تن رسید که نسبت به رقم ۱۴ میلیون و ۴۵۴ هزار تن عملکرد هفت ماهه پارسال افزایش پنج درصدی دارد.

برپایه این داده های ثبتی، از مجموع تولید شمش فولادی هفت ماهه ابتدایی امسال سهم بیلت و بلوم هشت میلیون و ۸۷۲ هزار تن و اسلب ۶ میلیون و ۲۹۶ هزار تن است.

ورق فولاد مبارکه , لوله مانیسمان api , لوله استیل 316 , لوله استیل 304 , میلگرد استیل 304 , بورس ورق استیل , ورق استیل نازک , ورق استیل دکوراتیو , ورق استیل 430 , قیمت ورق گالوانیزه , نبشی آهن , ناودانی آهن , میلگرد آهن , میلگرد فولادی , میلگرد ساده , خدمات برش لیزر , خدمات برش cnc , خرید آهن , آهن فروشی , لوله تست آب , قیمت لوله  مانیسمان , قیمت ورق آهن , قیمت نبشی و ناودانی قیمت قوطی آهنی , قیمت ورق گالوانیزه رنگی

همچنین کل تولیدات فولادی در مدت هفت ماهه امسال به رقم ۱۱ میلیون و ۷۵۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می دهد. میزان تولید هفت ماهه ۹۷ تولیدات فولادی ۱۰ میلیون و ۹۵۵ هزار تن بود.

آمار عملکرد امسال نشان می دهد که سهم مقاطع طویل فولادی پنج میلیون و ۶۸۲ هزار تن و سهم مقاطع تخت فولادی ۶ میلیون و ۷۰ هزار تن است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال به ترتیب رشد هشت و هفت درصدی دارد.

برپایه این بررسی در بخش مقاطع طویل فولادی بیشترین رشد تولید مربوط به تیرآهن در دوره هفت ماهه امسال در مقایسه با پارسال ۲۷ درصد است و در زمینه مقاطع تخت فولادی هم ورق پوشش‌دار با افزایش ۲۴ درصدی است. میزان تولید تیرآهن در هفت ماهه امسال به رقم ۶۲۵ هزار تن رسید، درحالی که در دوره مشابه سال گذشته ۴۹۲ هزار تن تولید ثبت شده بود.

علاوه براین میزان تولید ورق پوشش‌دار در هفت ماهه سال ۹۸ به رقم ۹۷۵ هزار تن رسید، درحالی که در دوره مشابه سال ۹۷ رقم ۷۸۸ هزار تن به ثبت رسیده بود.

رشد تولید آهن اسفنجی

آمار انجمن مزبور گویای آن است که در هفت ماهه امسال عملکرد در بخش آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ رشد هفت درصدی را نشان می دهد. میزان آهن اسفنجی تولیدی در دوره مورد بررسی امسال به رقم ۱۶ میلیون و ۲۵۴ هزار تن رسید، در حالی که پارسال در این مدت ۱۵ میلیون و ۱۹۹ هزار تن تولید شده بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام در نظر گرفته شده که باید سهمی به میزان ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن آن صادر شود.

براساس طرح جامع فولاد، چنانچه در افق ۱۴۰۴ بخواهیم به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام دست یابیم، نیازمند ۱۳۵ میلیون تن سنگ آهن و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی، ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنسانتره و ۷۲ میلیون تن گندله هستیم.

ظرفیت استخراج سنگ آهن کشور ۴۰ میلیون تن، کنسانتره ۲۴ میلیون تن، گندله ۲۲ میلیون تن و آهن اسفنجی ۱۸ میلیون تن اعلام شده است.

علاوه براین اعلام شد هنگام دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام، ۶ میلیون تن قراضه پایه آهنی نیز برای کارخانه های داخلی نیاز است.

بررسی ها نشان می دهد میزان مصرف قراضه کشور اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و میانگین مصرف سرانه فولاد کشور نیز به بیش از ۲۰۰ کیلوگرم رسیده است.

طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت پارسال بالغ بر ۲۵ میلیون تن فولاد خام (میانی) تولیدشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *