میلگرد ساده

خرید میلگرد ساده شاخه، کلاف

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته قصد داریم اطلاعات خوبی درباره یکی از آهن آلات ساختمانی و صنعتی به نام میلگرد ساده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

میلگرد های سری ساده که اصطلاحا در بازار با نام میلگرد ساده شناخته می شود، کاربرد بسیار زیادی در صنایع ساختمانی ئ صنعتی داشته که در این مقاله به کاربرد های بی شمار میلگرد های ساده آهنی که به صورت شاخه و یا کلاف تولید می گردند، در ساخت قطعات در صنایع ساختمانی و صنعتی اشاره می کنیم.

قبل از شروع این مقاله خاطر نشان می گردد جهت خریدانواع میلگرد های ساده شاخه و کلاف ساختمانی و صنعتی و میلگرد های ساده آلیاژی با شماره تماس 444449101-021 دایره شرکت مهزیار فولاد صنعت تماس حاصل نموده تا در خصوص خرید انواع میلگرد های ساده در ضخامت های مختلف با کارشناسان فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت در ارتباط باشید.


میلگرد ساده چیست؟

به میله های گردی گفته می شود که به روش نورد گرم فولادی تولید شده و به صورت کلاف یا شاخه تولید و عرضه میگردند. این میلگرد می توانند از سایز های بسیار پایین مثلا 20 میلی متر که در اصطلاح عامیانه به این گونه میلگرد های خیلی باریک مفتول گفته می شود، آغاز شوند و تا سایز های بسیار بالا مثلا 500 یا 600 میلی متر که در حقیقت کاربرد ساخت قطعات صنعتی بسیار پیچیده را دارند، ضخامت آنها متغیر می باشد.

مثلا برای ساخت مفتول های کلاف فولادی که در ضخامت های خیلی پایین ( ضخامتهای 1 میلی متر، 1.5 میلی متر، 2 میلی متر، 2.5 میلی متر ) تولید می شوند، این مفتول ها در اصطلاح عامیانه به مفتول های ( سیم آرماتور ) نیز شهرت یافته اند، اما در حقیقت تکنولوژی ساخت همین مفتول ها با ساخت میلگرد های ساده شاخه 12 متری مثلا سایز های 10 تا 20 یا سایز های دیگر، در حقیقت یکسان بوده و همگی به روش نورد گرم فولادی از سرخ نمودن و ذوب نمودن شمش های فولادی و عبور این شمش ها از خط نورد گرم فولادی استحصال می گردند و محصول نهایی اگر ضخامتی کمتر از 10 میلی متر داشته باشند، بعضا با نام مفتول یا ضخامت های خیلی پایین تر که برای مصارف ساختمانی ( بست کردن اتصالات میلگرد های آجدار ) در ساخت ستون های ساختمانی یا سازه های بتونی صنعتی، مفتول هایی با نام ( سیم آرماتور ) شناخته می شوند.

این مفتول های اصطلاحا سیم آرماتور جهت استفاده از بسیار از کاربرد های صنعتی بکار گرفته می شوند که در این مقاله به یکی از آنها اشاره شد. ضخامت میلگرد های ساده فولادی وقتی از 10 میلی متر به بالاتر باشند، در حقیقت با نام همان ( میلگرد ساده فولادی و یا آهنی ) شناخته می شوند.

میلگرد ساده

میلگرد های آهنی ساده در ضخامت های مختلف کاربرد های گوناگونی داشته که این کاربرد ها در طیف گسترده ای از ساخت قطعات صنعتی گنجانده می شود. .مثلا در هنگام مراجعه به مغازه گل فروشی پس از خرید دسته ی گل، گل فروش گل ها را با نوعی سیم مفتولی که کمتر از 1 میلی متر ضخامت دارد، دسته کرده و سیم را جهت نگهداری گل ها دور گل می پیچد، این سیم نیز در دایره همین میلگرد های ساده قرار می گیرد، اما ضخامت همین میلگردی که نوع 1 میل متر آن چنین کاربردی دارد، وقتی ضخامت آن به بیش از 100 میلی متر می رسد، کاربرد آن بسیار متقاوت شده، به این صورت که مثلا میلگرد ساده 100 میلی متر، جهت ساخت قطعاتی همچون چرخ دنده، به صورت پولک هایی به طول های بسیار کوتاه بریده شده و پولک بریده شده از این میلگرد، می تواند دندانه زنی شده و تبدیل به یک نوع چرخ دنده صنعتی گردد.

پس نوع کاربرد میلگرد های ساده در صنایع بسیار گوناگون می باشد که به چند نوع از کاربرد های میلگرد های ساده در این مقاله اشاره شد.

از دیگر پر کاربرد ترین موارد استفاده از میلگرد های ساده، استفاده از این میلگرد ها در صنایع تویی بافی، ساخت مش، و قطعات توری شکل اشاره نمود.

از این میلگرد ها جهت ساخت انواع مش های گوناگون ساختمانی ( مش فولادی به نوعی فولاد بافته شده به صورت توری یا جوش داده شده به صورت توری در ابعاد بزرگ می گویند که در بتون ریزی کف مورد استفاده قرار گرفته و مانع از ترک خوردن بتون در فصول سرد و گرم سال می گردد ) پس بیشترین نوع کاربرد میلگرد های ساده فولادی و آهنی که ضخامت انها بین 5 میلی متر تا 20 میلی متر  می باشند، ساخت مش های فولادی جهت آرماتور بندی سازه های کف بتونی و یا سازه های بزرگ بتونی همچون سد سازی، پل سازی، ستون های غول پیکر بتونی و دیگر کاربرد ها، بسیار  میلگرد های ساده فولادی مورد استفاده قرار می گیرد.

این میلگرد ها می توانند ضخامت های بسیار بالاتری داشته باشند که وقتی ضخامت این فولاد ها بسیار بالاتر می رود، آلیاژ نیز در شکل دهی این فولاد ها دخیل بوده، بطوری که ضخامت های بالای میلگرد های ساده معمولا از نوع آلیاژی ساخته می شود، چرا که مورد نیاز صنایع خاص بزرگ صنعتی قرار می گیرد.

مثلا از میلگرد سایز 800 ساده فولادی جهت ساخت دریچه خروجی آب از نیروگاه برق آبی در سد ها استفاده می شود، چرا که پولک بریده شده از میلگرد 800 میلی متر که به شکل همین میلگرد ساده فولادی تولید گشته است، می تواند بار بسیار زیادی را در چنین شرایطی از خود تحمل نموده و گزینه بسیار ایده آلی جهت ساخت دریچه خروجی آب از نیروگاه های برق آبی می باشد.

پس میلگرد های فولادی ساده کاربرد های بسیار زیادی در صنایع داشته و شما صنعتگران گرامی جهت خرید میلگرد ساده فولادی می توانید با دایره فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده تا این میلگرد ها را در ضخامتهای مختلف تولید انواع کارخانجات فولادی کشور خریداری نمایید.

شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ضخامت های میلگرد های ساده فولادی به صورت شاخه و کلاف در ایران.


خرید ، فروش و قیمت روزانه انواع شفت و میلگرد های ساده ی صنعتی و مفتولی به صورت سیاه ، ترانس ، پولیش ، پیلینگ ورق مبارکه

شفت و میلگرد ساده جهت انواع مصارف صنعتی و ساخت قطعات ، در صنایع مختلف کاربرد دارد این میلگرد ها در انواع آلیاژ های صنعتی و با ضخامت های مختلف به صورت شاخه و کلاف موجود می باشد . جهت استعلام آلیاژ های موجود با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت تماس حاصل نمایید . لوله درزدار

بازرگانی مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه میلگردهای ساده آلیاژی و صنعتی در ایران.آهن صنعتی

آهن آلات صنعتی (جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایز ها و ابعاد موجود با ما تماس بگیرید) آهن آلات ساختمانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت انواع میلگرد های آجدار و ساده و …. با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. کارشناسان فروش این شرکت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) پاسخگوی شما مشتریان و صنعتگران گرامی می باشند. همچنین می توانید صورت های درخواستی خود ر به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 ارسال نمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پیشفاکتور مربوطه را به شما عزیزان ارسال خواهند نمود.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *