تیرآهن و هاش

آیا تیراهن فولادی با هاش فولادی متفاوت است؟

بیشتر افراد تیرآهن های فولادی را با هاش فولادی اشتباه می گیرند زیرا به یکدیگر شباهت دارند. اما به عنوان یک طراح ، یک معمار یا یک مهندس ، باید از تفاوت بین تیرآهن و هاش آگاه باشید.

هاش نوعی از تیرآهن فولادی هستند. تیرآهن های فولادی، اصلی ترین پایه های عمودی سازه ای هستند که از هاش هایی با ابعاد کوچکتر پشتیبانی می کنند. بنابراین “همه هاش ها تیرآهن هستند اما همه تیرآهن ها هاش نیستند”. تیراهن و هاش از جنبه های مختلف با یکدیگر فرق می کنند. برخی از آنها به شرح زیر است:

تفاوت اصلی بین تیرآهن و هاش در اندازه است. معمولاً هاش با ابعاد بزرگ را تیرآهن می گویند. اگر هاش ها به صورت افقی از سازه پشتیبانی کنند ، تیر آهن گفته میشوند. تولید کنندگان سازه های فلزی انواع مختلفی از هاش ها را بر اساس طول ، عرض و وزن تولید می کنند. هاش ها معمولاً از نظر اندازه بال ها از تیرآهن بزرگتر و از نظر اندازه جان از تیرآهن کوچکتر هستند.

تیراهن ها از ظرفیت تحمل بار بالایی برخوردار هستند. از آنجا که فولاد بسیار بادوام است ، آنها می توانند بارهای سنگین را تحمل کنند. آنها مسئول پشتیبانی از هر ساختاری هستند. تیرآهن های فولادی به دلیل ظرفیت حمل بار زیاد در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

در اصل ، یک تیراهن و یک هاش عملکرد مشابهی دارند. آنها با انعطاف پذیری در برابر نیروهای خارجی مقاومت می کنند. همانطور که در بالا ذکر شد ، تیرآهن ها پشتیبانی اصلی افقی یک سازه هستند.. تیرآهن ها دارای مقطع I شکل هستند. ولی معمولا هاش ها دارای مقطع H شکل هستند.

فرآیند ساخت برای تیراهن های فولادی و هاش متفاوت است. سازندگان فولاد سازه ضمن ساخت هر دو سازه فولادی ، باید مشخصات طراحی ، اتصالات جوش داده شده ، اندازه صفحه ، اندازه فلنج را در نظر بگیرند. آنها همچنین باید الزامات بار را برای تیرآهن های فولادی در نظر داشته باشند.

وظیفه اصلی یک تیرآهن فولادی انتقال بار به ستون‌هایی است که بر روی آن قرار دارد. تیرآهن ها اغلب برای ساخت پل‌ ها ، سازه های اسکله ساختمانی ، سازه های نیروگاهی و کلیه سازه های فلزی که بر روی آن ها بار قرار دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهزیار فولاد صنعت دارای تیمی از تولید کنندگان واجد شرایط فولاد است. ما برای تکمیل کلیه کارهای تولیدی صنعتی تجربه و تخصص لازم را داریم. تیم ما مسئولیت ساخت پروژه های صنایع مختلف را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *