عرشه

ساخت عرشه های ساختمانی

در معماری، عرشه یک سطح صاف است که قادر به تحمل وزن مشخصی است، شبیه به کف، اما معمولا در فضای باز ساخته شده و بالاتر از سطح زمین قرار دارد، این عرشه ها اغلب به یک ساختمان متصل است. این اصطلاح تعمیمی از عرشه است که در کشتی ها یافت میشود .

عرشه یک خانه به طور کلی یک پلتفرم چوبی ساخته شده در سطحی بالاتر از زمین است و به ساختمان اصلی متصل می شود. و طور کلی برای ایمنی توسط یک نرده محصور شده است. دسترسی ممکن است از طریق خانه از طریق درها و از طریق یک راهرو از زمین باشد. عرشه های مسکونی می توانند در مناطق شیب دار و یا زمین های ناهموار که در غیر این صورت غیر قابل استفاده هستند، ساخته شوند. وهمچنین می توانند توسط یک سایبان برای کنترل نور خورشید پوشش داده شوند.

ساخت و ساز معمولی نوعی از یک ساختار با تیرآهن ، یا یک ساختار معلق است. تیراهن و پایه های آن بر روی میله متصل به ستون‌ها در زمین تکیه دارند.  به طور معمول، این نوع از عرشه ها سازه‌ای مهندسی شده هستند و به یک شرکت ساختمانی با تجربه نیاز دارند که در ساخت عرشه تخصص دارد. در حالی که این نوع ساخت‌وساز رایج است، اگر عرشه فولادی به درستی نوردهی نشده باشد، مسائل ایمنی قابل ‌توجهی ایجاد می‌شود.  در حال حاضر تعداد عرشه هایی که منجر به مرگ و آسیب های جدی شده  رو به افزایش است. یکی دیگر از اجزای کلیدی عرشه، نرده‌ها هستند. 

همچنین ممکن است درساختمان‌های بزرگ‌تر بر روی طبقات فوقانی ساختمان وجود داشته باشند که می‌تواند برای عموم به عنوان سکوی بازرسی یا بالکن باشد. هم چنین یک عرشه سطحی است که برای ساختن سطح بر روی شن در جزایر به عنوان مانع یا سد استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *