مخازن تحت فشار

ساخت انواع مخازن تحت فشار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با ورق های A516

مخازن تحت فشار ، یکی از انواع تجهیزات بسیار مهم و کاربردی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند. تقریباً تمام فرآیندهای صنعتی در این نوع کارخانه ها از طریق این مخازن انجام می شوند. مخازن تحت فشار عبارت است از یک مخزن ذخیره ای با ابعاد معین که برای نگهداری، ذخیره یا انتقال مواد شیمیایی و سیالات مختلف به کار می رود. این مخازن، تحت شرایط فشار و دمای معین که در بسیاری موارد، کنترل شده است عمل می کنند.

مخازن تحت فشار در مدل های مختلف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به کار می روند. به دلیل اهمیت این مخازن در انجام فرآیندهای حیاتی در پالایشگاه ها، دوام و ثبات دیواره مخزن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل بهترین ورق فولادی برای ساخت آن ها به کار می رود.

ورق فولادی A516 با گریدهای مختلف، بهترین نوع ورق فولادی برای تولید انواع مخازن تحت فشار، قابل استفاده در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی است. اگر به دنبال افزایش بهره وری تولید و بهینه سازی تجهیزات پالایشگاهی هستید، این ورق فولادی می تواند بهترین مخازن را به شما ارائه دهد. برای خرید ورق A516 می توانید با مرکز تخصصی مهزیار فولاد در تماس باشید.

 

انواع مخازن تحت فشار در صنایع پالایشگاهی شامل چه مواردی هستند؟

اگرچه شرایط دمایی و فشار درون مخازن تحت فشار، کنترل شده است اما به طور کلی می توان این مخازن را به سه دسته اصلی تقسیم بندی نمود؛ تانک های ذخیره سازی که در فشار معمولی کار می کنند، مخازن تحت فشار متوسط و مخازن تحت فشار با فشارهای عملیاتی بسیار بالا، سه دسته اصلی این تجهیزات به شمار می روند.

برای ساخت مخازن تحت فشار از ورق های فولادی که توان کششی بالا و مقاوم زیاد دارند استفاده می شود. تانک های ذخیره سازی را می توان در قسمت های ذخیره سازی مواد شیمیایی، تصفیه خانه فاضلاب پالایشگاهی، مخازن آب، سیلندرهای گاز، برج تقطیر و … مشاهده نمود. از مخازن تحت فشار معمولی در انجام واکنش های شیمیایی یا فرآیندهای انتقال حرارت در دما و فشار کنترل شده استفاده می شود.

مخازن تحت فشار که در شرایط فشار بالا یا فشار بحرانی کار می کنند باید دیواره های بسیار مقاومی داشته باشند. ورق های فولادی که دارای مولیبدن و کرومم هستند برای این کار مناسب می باشند. راکتورها، نمونه ای از این مخازن هستند.

مبدل های حرارتی و برج های جداسازی در صنایع نفت و پالایشگاه را می توان نمونه هایی از مخازن تحت فشار به شمار آورد. مبدل های حرارتی از یک مخزن بزرگ و تعدادی لوله های انتقال دهنده سیال ساخته شده اند که فرآیند انتقال حرارت را کنترل می کنند. برج های جداسازی نیز برای تفکیک اجزای نفت خام در پتروشیمی به کار می روند که از یک مخزن استوانه ای مرتفع ساخته شده اند. هر دو این تجهیزات از اهمیت زیادی در انجام فرآیندهای شیمیایی برخوردار هستند.

 

خرید و فروش ورق فولادی برای تولید مخازن تحت فشار : 

انواع گریدهای ورق فولادی، ورق A516، ورق مولیبدن – کروم، لوله فولادی، لوله گالوانیزه و … در تمام تأسیسات پالایشگاه ها استفاده می شوند. این متریال در حال حاضر در فروشگاه مهزیار فولاد با کیفیت بالا برای ارائه به مشتریان عزیز فراهم شده اند.

برای دریافت قیمت ورق فولادی و نحوه سفارش آن ها می توانید با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس : 9101 4444 – 021 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *