اسلب های فولادی

روش تولید اسلب های فولادی

مهزیار فولاد صنعت ، یک شرکت بازرگانی است که در زمینه انواع مقاطع فولادی ، از جمله انواع مختلف ورق آهنی ، لوله های استیل و انواع لوله های فولادی و آلیاژی دارای تجربه و تخصص بوده و کلیه خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به شما عزیزان عرضه می دارد . لطفا جهت خرید انواع ورق های فولادی ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید. ما در این صفحه قصد داریم درباره نحوه ساخت اسلب فولادی مطالبی را به شما عزیزان ارائه دهیم . با ما همراه باشید . 


اسلب فولادی

اسلب فولادی ماده ی اولیه ساخت کلیه ورق های نورد گرم فولادی می باشد . ورق های آهنی فولادی همچون ( ورق ST52 ، ورق S335 ، ورق A516 ، ورق A283 ، و همچنین ورق ST37 و ….. )

در صنعت فولاد جهت ساخت ورق های فولادی عریض از اسلب فولادی با ضخامت های بالا استفاده می گردد .


فرایند ساخت اسلب

جهت ساخت اسلب های فولادی ، در ابتدا آلیاژی که اسلب تولید شده می بایست داشته باشد ، در داخل دیگ مذاب ریخته شده و آلیاژ در دمای 1500 درجه سانتی گراد ساخته می شود ، در فرایند آلیاژ ریزی درصد های لازم از عناصر خاص فولادی به دیگ مذاب افزوده می شود تا در نهایت آلیاژ هدف ساخته شود .

در فرآیند آلیاژ ریزی چندین بار از ماده مذاب داخل دیگ نمونه برداری می شود و مورد آنالیز قرار می گیرد تا مطلوب ترین وضعیت آلیاژ ریزی بدست می آید .

سخت گیری در هنگام آلیاژ ریزی و نمونه برداری های متعدد و افزودن آلیاژ به مواد مذاب مهمترین بخش ساخت فولاد می باشد که با حساسیت بسیار صورت می پذیرد .

کلیه ورق های آلیاژی فولادی که به روش نورد گرم تولید می گردند ، ابتدا اسلب ریزی می شود . ورق های آلیاژی همچون ورق ST52 ، ورق A516 ، ورق 17MN4 ، ورق A283 ، ورق A285و ورق آلیاژی S355JR و ….. ) ابتدا اسلب ریزی شده و سپس ورق فولادی آلیاژی از همین  اسلبهای آلیاژ ریزی شده بوسیله نورد گرم تولید می گردد.


روش های تولید اسلب فولادی

به 2 روش تولید می گردد :

  • ریخته گری فولادی
  • قالب زنی نوردی صنعتی

ریخته گری : در این روش ، پس از ساخت آلیاژ و دیگ بخار، داخل قالب هایی به شکل اسلب ریخته می شود و پس از سرد شدن تولید می گردد .

در روش دوم : که کیفیت بالاتری و بازده بیشتری دارد ، انتهای دیگ بهه دستگاه ریخت اسلب متصل و مواد مذاب پس از عبور از داخل مجرای مستطیل شکل به غلطک های متعدد سطح کوبی شده و اسلب تولیدی کیفیت بسیار بالاتری به نسبت اسلب های ریخته گری را دارد .

اسلب های نوردی صنعتی دارای سرباره ی کمتر و سطح با کیفیت تر و بافت بهتری به نسبت اسلب های ساخته شده به روش ریخته گری دارد .

کیفیت در تولید اسلب برای ساخت ورق های فولادی بسیار الزامیست .

اسلب هایی که در بافت آنها ( موک ) یا ترک وجود دارد ، در نتیجه ورق های بی کیفیت از آنها تولید می گردد .

بهترین روش برای داشتن ورق های فولادی با کیفیت ، ساخت اسلب های با کیفیت است . اسلب های با کیفیت می بایست همگی دارای تاییدیه تست های آلیاژ ، کشش ، و لمینیشن باشد .

یوتی بودن ( لمینیشن ) از مهمترین عوامل کیفیت اسلب جهت عرضه به بازار نورد کاری گرم می باشد .

اسلب فولادی

اسلب فولادی


شرکت مهزیار فولاد صنعت ، تامین کننده کلیه ورق های فولادی و آلیاژی تولید شده از اسلب های با کیفیت صنعتی با آلیاژ ها و ضخامت های مختلف می باشد ، لطفا جهت اطلاع بیشتر از قیمت ورق های فولادی ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، همچنین از طریق ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، و ارسال پیام به واتس اپ شرکت به شماره 09383940223 ، ما را از صورت های درخواستی خود آگاه سازید . 


ویدیوی ذیل روش تولید اسلب های فولادی را نشان می دهد


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *