ورق آلیاژی ST52

دانستنی های ورق آلیاژی ST52

با سلام و عرض ادب خدمت کاربران مهزیار فولاد صنعت ، شرکت مهزیار فولاد صنعت ، یک شرکت بازرگانی است که در زمینه فروش و تامین کلیه مقاطع فولادی اعم از ( ورق آهنی ، لوله های آلیاژی و فولادی ، همچنین انواع ورق های آلیاژی و …. ) فعالیت گسترده ای دارد و تمام تلاش خود را می کند تا شما عزیزان از خدمات راضی بوده و خریدی مطمئن و آسوده ای را تجربه کنید . جهت اطلاع از قیمت ورق آلیاژی ST52 ، با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس بگیرید ، پرسنل فروش شما را در جهت خرید یاری نموده و راهنمایی های لازم را جهت خریدی مطمئن به شما ارائه می نمایند .

در این صفحه ، ما قصد داریم مطالبی درباره ورق آلیاژی ST52 در اختیار شما قرار دهیم ، با مهزیار فولاد صنعت همراه باشید .


مشخصات و کاربرد های ورق آلیاژی ST52

آیا شما فولادهای کم کربن آلیاژی را می شناسید ؟ فولاد های کم کربن آلیاژی نقش زیادی در کاهش هزینه در پروژه های عمرانی دارند و این کاهش هزینه بخاطر کاهش حجم مصرفی فولاد است .

ورق آلیاژی ST52 ، بخاطر ترکیبات شگفت انگیزی که از استحکام و شکل پذیری دارد ، جایگاه بسیار ویژه ای در این میان دارد ، می خواهیم شما را با ورق ST52 بیشتر آشنا کنیم . با ما همراه باشید .


با ورق آلیاژی بیشتر آشنا شویم

در ورق ST52 ، عناصری مانند ( سیلیسیم و منگنز ) وجود دارد که باعث می شود ورق ST52 ، در مقایسه با ورق هایی مثل ورق ST37 و ST44 از خاصیت استحکام و ارتجاعی مناسبتری برخوردار باشد ، که این یکی از مهمترین خواصی است که ر صنعت ساختمان سازی مورد نظر است ، همچنین فولاد ST52 ، خاصیت جوشکاری که این خاصیت هم متمایز کننده این ورق می باشد ، در جریان عملیات حوشکاری استحکام اکثر فولاد ها به سبب حرارت زیادی که به آنها وارد میشود ، کاهش می یابد ، اما در ورق آلیاژی ST52 اینطور نیست ، ورق های ST52 بعد از انجام عملیات جوشکاری و یا عملیات شکل دهی همچنان استحکام خود را حفظ می کنند .


مشخصات عمومی فولاد ST52

ورق آلیاژی ST52 ، در بازار کشور ما با استاندارد DIN17006 آلمان عرضه میشود ، که البته در حال حاضر این استاندارد از بین رفته و استاندارد DINEN100271 جای آن را گرفته ، ولی از این نام و نام هایی مثل ST52 و ST44 ، همچنان در ایران استفاده می شود . در بازار ورق ST52 ، در بازار به نام های ( ورق سیاه )  و ( فولاد منگنز کم کربن ) نیز شناخته می شود ، بر اساس استاندارد عددی که بعد از واژه ( ST ) می آید ، کشش نهایی فولاد و استحکام فولاد را نشان می دهد . 

تنش نهایی ورق آلیاژی ST52 ، 3600 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است ، فولاد کم کربن ST52 ، 5200 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است .

فولاد کم کربن ST52 با گرید 37 ، در بازار عرضه می شود ، یعنی به این صورت ST52-3N عددهای از 1 تا 3 که بعد از نام هر فولادی می آید ، کیفیت و کارایی آن فولاد یا ورق را نشان می دهد ، گرید یا درجه یک نشان دهنده کاربرد های معمولی فولاد است ، که این گرید در کنار نام فولاد معمولا نوشته نمی شود ، از گرید یا درجه 2 برای کارهای بسیار مهم استفاده میشود ، و از گرید یا درجه 3 برای فولادهای که درجه خلوص بالا دارند و یا خواص جوشکاری مناسب دارند ، استفاده میشود .

حرف N که در کنار گرید می آید نرمالیزه شدن فولاد را نشان می دهد .


عنصرهای موجود در ورق آلیاژی ST52

با توجه به کاربرد ورق آلیاژی ST52 برای تولید این ورق باید عناصر آلیاژی متفاوتی به آن اضافه شود ، همچون ( منگنز Mn25 ، کربن ( C ) ، سیلیسیم ( Si ) ، گوگرد ( S16 ) ، فسفر ( P15 ) ، اینها عناصر آلیاژی تشکیل دهنده ورق ST52 می باشند .


ورق آلیاژی ST52

ورق آلیاژی ST52


دو مورد از خواص مکانیکی

رایج ترین گرید این محصول در بازار ایران ، ورق کربن استیل ST52  ، در گرید 3 است ، ورق های ST52 در عرض از 100 تا 4500 میلیمتر و طول های 2500 الی 24000 میلیمتر و ضخامت های 8 تا 150 میلیمتر در بازار عرضه می شوند ، کاربران این ورق ها در صنایعی همچون ساختمان سازی و مخزن سازی است ، در حالت رولی ورق آلیاژی ST52 ، فولادی است با خاصیت سازه ای و آلیاژ کم و استحکامی بالا .

ورق های ST52  ، قابلیت این را دارند که با انواع فولاد جوشکاری شوند ، این فولاد مقاومت به خوردگی بالایی دارد و دلیل این مطلب هم کم بودن کربن در این فولاد است ، عملکرد این ورق سیاه در دمای بالا . پایین هم بسیار خوب است .


مقایسه بین فولاد ST52 و ST37

با توجه به تمام خواصی که در مورد فولاد ST52 گفته شد ، ولی در ایران فولادی که در ساختمان استفاده می شود ، اکثرا از فولاد ST37 است ، ورق ST52 و ST37 از نظر وزنی و از نظر قیمت با هم برابر هستند ، ولی از ت=نظر استحکام ، ورق ST52 چون عناصر آلیاژی بیشتری دارد ، از استحکام بیشتری هم برخوردار است .

اگر از ورق آلیاژی ST52 بجای ST37 استفاده کنند ، این کار باعث کاهش وزن فولادی که استفاده می کنند ، می شود ، بخاطر همین موضوع کاربرد این فولاد در سالهای اخیر ، پیشرفت بسیار خوبی داشته اما کاربرد فولاد بیشتر در صنعت است ، نه در ساختمان .

یکی از دلایل آن ، موضوع زلزله است که در ساختمان سازی یک موضوع حیاتی است ، بیشتر مهندسین بر این عقیده اند که اگر از فولاد ST52 بصورت بهینه استفاده نشود ، این فولاد ممکن است مقاومت ساختمان در برابر زلزله را کاهش دهد .

عناصر آلیاژی که در ورق آلیاژی ST25 وجود دارند ، باعث ساختمان بلوری آهن ریزتر شود و در نتیجه استحکام آهن بیشتر شود و همچنین خواص جوشکاری مناسب و خوبی پیدا کند ، که همه اینها ، این نوع فولاد را برای استفاده در صنعت مناسب تر میکند ، فولاد ST37 هم صلبیت بیشتر و انعطاف پذیری کمتری دارد که این خواص ، این فولاد را برای استفاده ساختمانی مناسبتر می کند .


کاربرد ورق آلیاژی ST52 در چیست ؟

این فولاد و محصولات جانبی این فولاد ، کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند ، از ورق فولادی ST52  در بدنه جرثقیل ها ، اکلت پل ها ، در ساخت ریل قطار ، در شاسی ماشین های سنگین ، دیواره قطعات صنعتی ( مانند انواع مخزن ها ) استفاده میشود .

همچنین فولاد ST52 دارای خواص جوشکاری عالی است و در عملیات و جریاناتی که احتیاج به اتصال جوش و جوشکاری باشد ، بسیار موثر و مورد توجه است ، مثل : تجهیزات بالابر ، ساخت اجزای پلیت فرم ها ، توربین های بادی ، سازه های زمینی و دریایی و ….


راهنمایی برای خرید فولاد ST52

عرضه فولاد ST52 ، بصورت میلگرد ST52 از قطر 20 میلیمتر الی 800میلیمتر ، ورق های ST52 با ضخامت 3 میلیمتر الی 150 میلی متر ئ تسمه ST52 که در سایزهای مختلفی در بازار عرضه میشود ، فولاد ST52 در کارخانجات داخلی کشور تولید میشوند ، کارخانجاتی مانند ( فولاد آلیاژی اصفهان ) ، فولاد آلیاژی اسفراین و فولاد آلیاژی ایران .

قبل از اینکه به خرید انواع فولاد اقدام کنید ، اول در مورد قیمت این فولاد ها ، به خصوص ورق آلیاژی ST52 کاملا تحقیق کنید ، می توانید از تحقیقات میدانی ( پرسش و پاسخ ) یا آنلاین استفاده کنید ، بعد از اطمینان از قیمت فولاد ، از شرکت هایی که فولاد آلیاژی با سرتیفیکیت و آنالیزهای معتبر عرضه می کنند ، خرید انجام دهید .

بعضی از شرکتها هم خدمات مشاوره ارائه می دهند ، که در صورت خرید ، شما هم می توانید از مشاوره های مهزیار فولاد صنعت هنگام خرید بهره مند شوید .


شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با تجربه و تخصص خود در زمینه خرید و فروش کلیه مقاطع فولادی و آلیاژی ، شما را در امر خرید یاری نموده و خرید مطمئن و آسوده ای را برای شما خریداران محترم به ارمقان خواهد آورد ، با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن آلات ، جهت اطلاع دقیق از قیمت ورق آلیاژی ST52 ، با شماره تماس واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، همچنین میتوانید از طریق ارسال پیام به واتس اپ مهزیار فولاد صنعت به شماره 09383940223 و یا با ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، تیم فروش شرکت را از صورت خرید خود آگاه سازید . همچنین خدمات جانبی نظیر ( خدمات گالوانیزه ، سوراخکاری ، برشکاری ، آنالیز و بازدید از محصول قبل از خرید ) قابل ارائه برای شما عزیزان می باشد .

مهزیار فولاد صنعت ، علاوه بر ورق ST52 ، در زمینه ورق های فولادی ذیل فعالیت دارد :


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *