تیر آهن هاش

هاش

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این مقاله قصد داریم تیر آهن هاش را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید. 


ویدیو زیر، خلاصه ای از مطالب این صفحه می باشد.


تیر آهن هاش – بال پهن صنعتی

مقاطع فولادی و آهنی H که در اصطلاح عامیانه ی فارسی به آن هاش یا بال پهن نیز می گویند، در حقیقت همان مقطعی است که در زبان انگلیسی به ان اچ پروفایل ( H Profile ) یا H فولادی نامیده می شود. مقطع فولادی هاش می تواند به 3 طریق سبک، سنگین و فوق سنگین دسته بندی شده، به این صورت که به هاش های دسته ی سبک، HEA و به هاش های سنگین HEB  و به هاش های فوق سنگین HEM گفته می شود. 

اصطلاحات HEA، HEB، HEM در حقیقت مخفف شناخت پروفایل فولادی آلیاژی آهنی تیر آهن هاش یا همان بال پهن برابر با جدول استاندارد اشتال می باشد. این مقطع فولادی از سایز 100 میلی متر تا سایز 100 میلی متر معیار میلی متر های اعلامی فاصله ی بین دو بال تیر آهن هاش می باشد، تولید و عرضه می گردد و کاربرد هاش و تیر آهن فولادی، در صنایع ساختمان سازی، پل سازی، ساخت سازه ها و استراکچر های عظیم الجسه صنایع فلزی، ساخت سازه ها و استراکچر های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و در راه سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. 

آلیاژ های تولیدی برای تیر آهن هاش و تیر آهن های سبک سنگین و فوق سنگین، آلیاژ های گوناگونی بوده که این آلیاژ های فولادی برای مقاطع کاشت و بال پهن های صنعتی می تواند آلیاژ های ST37-2 ، ST44-2 ، ST52 از موارد آلیاژ های تولیدی هاش و بال پهن های فولادی و آهنی می باشد. 

از دیگر آلیاژ های پر کاربرد دسته ی هاش و بال پهن های صنعتی، آلیاژ S235JR، S275JR و 355JR می باشد. 

کلیه ی آلیاژ هایی که در این مقاله به نام آنها اشاره شد، در حقیقت آلیاژ هایی مطابق با استاندارد DIN آلمان بوده که برای این مقاطع فولادی تبدیل به استاندارد مرجع در صنایع فلزی جهان گشته است. در مقاله های بعدی به صورت مفصل به مقطع هاش و تیر آهن و بال پهن های سبک  و سنگین خواهیم پرداخت.


مقاله ی ورق استیل ۴۳۰قیمت ورق گالوانیزه  را نیز بخوانید
مقاله ی نبشی آهن  ,  ناودانی آهن را نیز بخوانید
مقاله ی میلگرد آهن و میلگرد فولادی را نیز بخوانید


شرکت مهزیار فولاد صنعت خریدار کلیه ی تیر آهن هاش و تیر آهن های صنعتی و فروشنده کلیه مقاطع فولادی HEA، HEB، HEM در ایران می باشد و همچنین کلیه ی آهن آلات ساختمانی می باشد. شما خریداران گرامی می توانید جهت کلیه ی تیر آهن ها و هاش ها و بال پهن های فولادی و آلیاژی و آهنی، با واحد شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید با ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 کارشناسان ما را از صورت های درخواستی خود آگاه نمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پیش فاکتور مربوطه را برای شما خریداران گرامی ارسال خواهند نمود. 

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت کلیه مقاطع فولادی، آهنی و آلیاژی، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را نصب نموده و از این اپلیکیشن بهره مند شوید. 


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *