انواع لوله های گالوانیزه شده

تعریفی کلی از انواع لوله های گالوانیزه شده

با سلام و درود خدمت شما صنعتگران و علاقه مندان به علم متالوژی ، در این صفحه قصد داریم به منظور آگاهی و بالاتر بردن دانش شما عزیزان ، مطلبی در باره انواع لوله های گالوانیزه شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود ، همچنین لازم به ذکر است شرکت مهزیار فولاد صنعت ، با تجربه و تخصص خود در زمینه تامین و خرید و فروش انواع لوله فولادی و کلیه آهن آلات و مقاطع آلیاژی در سراسر کشور بهترین راهنمای شما بوده و شما را در اهداف صنعتی خود یاری خواهد نمود ، پرسنل فروش و مشاوران مهزیار فولاد صنعت ، با اطلاعات خود ف شما عزیزان رادر زمینه انتخاب صحیح انواع لوله های گالوانیزه شده  راهنمایی نموده و از انتخاب اشتباه انواع لوله های فولادی ، و ضرر های مالی پس ازآن جلوگیری خواهند نمود . جهت خرید و استعلام قیمت لوله گالوانیزه ، با شماره واحد فروش شرکت به شماره تماس 44449101-021 تماس بگیرید ، پرسنل مهزیار فولاد صنعت ، آماده پاسخگویی به شما عزیزان بوده و خدمات خود را در این زمینه به بهترین شکل ممکن در اختیار شما عزیزان قرار میدهند .


انواع لوله های گالوانیزه شده

لوله گالوانیزه ، به لوله هایی گفته میشود که از جنس فولاد نرم بوده و با فلز روی یا همان ( عنصر زینک ) پوشانیده شده است ، انواع لوله های گالوانیزه شده در سایز ها و ابعاد مختلف تولید میشوند ، و در برابر خوردگی ها ، زنگ زدگی ها ، اسید ها بسیار مقاوم بوده و حتی میتوان گفت به عبارتی علت اصلی پر مصرف بودن این لوله ها ، مقاوم بودنشان در ببرابر عوال ذکر شده است .


انواع لوله های گالوانیزه شده از نظر روش تولید

لوله های گالوانیزه شده ، از نظر روش تولید ، به دو دسته تقسیم میشوند :

  • روش تولید لوله گالوانیزه گرم
  • روش تولید لوله گالوانیزه سرد

نکته قابل توجه این است که انواع لوله های گالوانیزه شده بر اساس وزن نیز به دسته هایی تقسیم میشوند که به موارد آن اشاره میکنیم :

  • لوله های گالوانیزه سبک
  • لوله گالوانیزه متوسط
  • لوله گالوانیزه سنگین

لوله های گالوانیزه سرد و گرم و تفاوت آنها با یکدیگر

لوله های گالوانیزه ، بعنوان لوله های درز دار معرفی میشوند ، به عبارتی به این شکل توصیف میشود که ورق آهنی را طی مراحل مختلف ، به شکل لوله تبدیل خواهند نمود ، و پس از آن توسط جوشکاری ، محل اتصال ورق های آهنی را به یکدیگر متصل میکنند .

همانطور که اشاره کردیم ، لوله های گالوانیزه ، به دو شکل متفاوت تقسیم میشوند ، لوله های گالوانیزه سرد ، لوله های گالوانیزه گرم  ، که روش تولیدشان با یکدیگر کاملا متفاوت است

اگر بخواهیم تعریفی مختصر از عمل ( گالوانیزاسیون ) داشته باشیم ، میتوانیم بدین شکل تعریف کنیم :

به عملی که موجب پوشانده شدن سطح لوله های فولادی با فلز روی میشود ، عمل گالوانیزاسیون گفته میشود .


 گالوانیزاسیون گرم انواع لوله های گالوانیزه شده :

در تولید انواع لوله های گالوانیزه شده گرم، لوله ها در درون وان مذاب قرار میگیرند ، سپس این لوله ها را با روی مذاب شده پوشانده ، که در این روش سطح براقی را به لوله میدهند ، سپس لوله درون محلول الکترولیت قرار داده میشود ، و در مرحله بعدی عنصر روی را به روش الکترولیز ، بر روی سطح لوله قرار میدهند .

 گالوانیزاسیون سرد انواع لوله های گالوانیزه شده :

در این روش ، اط طریق پوشاندن روکش مات بر روی لوله ، لوله ها تبدیل به لوله های گالوانیزه میشوند ، نکته ی حاثز اهمیت اینجاست که در این روش ، میزان ضخامت عنصر روی نسبت به روش گالوانیزاسیون گرم ، بسیار کمتر است ، اگر قصد دارید بدانید میزان ضخامت عنصر روی در گالوانیزاسیون سرد به چه میزان است ، باید بگوییم به اندازه 25 میکرون بوده و باید به این نکته اشاره کرد که از ورق های گالوانیزه سرد ، در مصارف خانگی استفاده میشود .


مزیت های گالوانیزاسیون سرد

انواع لوله های گالوانیزه شده که از طریق روش گالوانیزاسیون سرد گالوانیزه میشوند ، دارای مزیت هایی هستند که قصد داریم به این مزیت ها اشاره کنیم :

  • دارای اسستحکام و مقاومت بیشتر نسبت به گالوانیزاسیون سرد
  • کمتر بودن هزینه ی این لوله
  • آسان بودن آنجام آن
  • نیاز کمتر به نیروی انسانی جهت ساخت

انواع لوله های گالوانیزه شده


کاردبرد انواع لوله های گالوانیزه شده و ویژگی های آن در صنعت

همانطور که میدانید ، وظایف کلی لوله ها ، بدین شرح است که سیالات را از محلی به محل دیکر منتقل می نمایند .

لوله های گالوانیزه ف به دلیل خاصیت و ویژگی ضد خورندگی و ضد زنگ بودنشان ، وظیفه انتقال سیالاتی همچون ( آب و گاز ) را میتوانند عهده دار شوند ، همچنین  از کاربرد های دیگر این لوله ، میتوان به مواردی همچون : دکل ها ، محافظت از کابل های مرتبط با شبکه ها و برق ها ، انتقال اب در صنایع های مختلفی مثل صنایغ کشاورزی ، پایه های فنس ، و همچنین حصار کشی در مناطق مختلف زمین و امور مربوط به تخلیه فاضلاب اشاره داشت .

تو کار بودن و یا رو کار بودن این لوله ها ف از موارد دیگری است که مورد توجه قرار گرفته و میتوان در این 2 حالت از آنها استفاده نمود .

لازم به ذکر است که امروزه لوله های گالوانیزه ، جایگزین لوله های پلاستیکی موجود در خانه ها شده اند . چرا که این امر جایگزینی ، باعث شده است که از زنگ زدگی لوله ها ، چوسیدگی و یا خورندکی آنها جلوگیری شده و خسارات مالی را شامل شود .

انواع لوله های گالوانیزه شده در بازار آهن آلات ، در طول 6 متری به مشتریان عزیز عرضه میشود ، باید به این موضوع اشاره کرد که این لوله ها پس از تولید ، ابتدا و انتهایشان رزوه میشود و این دنده ها بوجود آمده در انتها و ابتدای لوله های گالوانیزه ، طبق استاندارد NPT است ، و توسط دنده هایی که بصورت پیچی بوده ، ابتدا و انتهای آن به یکدیگر متصل شده و پس از آن آب بندی میشوند .

نکته ی حاثز اهمیت ، این است که به هیچ عنوان نباید جوشکاری بر روی انواع لوله های گالوانیزه شده  صورت بگیرد ، چرا که باعث از بین رفتن روکش موجود بر روی این لوله خواهد شد . 


مهزیار فولاد صنعت با استفاده از کادر مجرب خود ، و با تجربه زیادی که از دانش متالوژی دارد ، خدمات خود را در این زمینه گسترده نموده و یکی از اهاف بزرگ این مجموعه ، به نتیجه رساندن شما عزیزان در امر خرید انواع لوله های گالوانیزه شده و دیگر لوله های فولادی و آلیاژی است ، لطفا جهت خرید و یا استعلام قیمت ورق گالوانیزه ، با شماره تماس واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل فرمایید ، مشاوران ما ، شما عزیزان را در امر انتخاب صحیح مقاطع فولادی یاری میکنند و از مرحله مشاوره تا مرحله خرید همراه شما عزیزان خواهند بود ، همچنین از طریق ارسال پیامک به واتس آپ شرکت به شماره ۰۹۳۸۳۹۴۰۲۲۳ ، و یا ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com ، میتوانید صورت خرید خود را ارسال نمایید .


مهزیار فولاد صنعت ، علاوه بر انواع لوله های گالوانیزه شده ، در زمینه لوله های فولادی دیگر نیز فعالیت گسترده ای را دارد ، که ایین موارد در ذیل قید شده است :


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *