تشخیص لوله های مانیسمان

تشخیص لوله های مانیسمان تقلبی از لوله های مانیسمان اصل

لوله مانیسمان در طیفی وسیع در صنایع گوناگون و در زمینه های مختلف کاربرد دارد، اما تشخیص میزان کیفیت این لوله و این که لوله مانیسمان تقلبی را از اصل بشناسیم و متمایز کنیم، بسیار مهم است. مهزیار فولاد صنعت در مقاله 10 راه جهت تشخیص لوله های مانیسمان تقلبی از لوله های مانیسمان اصل را به شما عزیزان معرفی می نماید. با ما همراه باشید.


تشخیص لوله های مانیسمان از طریق مشاهده چین و چروک

لوله های مانیسمان در سطح خود دارای چین و چروک هستند و این چین و چروک ها کاملا مشهود هستند. این لوله ها جمع شده و چین خورده هستند. خطوط و چروک روی این لوله های مانیسمان، به دلیل روش تولید و فرآیند تولید آنها می باشد. تولید کننده های این نوع لوله های چین و چروک دار، برای ساخت این لوله ها از تکنیک های اشتباه استفاده می کنند، اما قصد و نیت آنها این است که لوله های با کربرد و استحکام بالا تولید کننده اما شیوه غلط تولید آنها باعث جمعشدگی و چروک از سطح لوله های مانیسمان می شود و این لوله ها بسیار راحت ترک می خورند و یان باعث کاهش استحکام این لوله های مانیسمان می شود که می تواند بعنوان دلیلی باشد تا بتوانیم در تشخیص لوله های مانیسمان نسبت به لوله های تقلبی موفق تر عمل نماییم.

تشخیص لوله های مانیسمان از طریق مشاهده حفره هایی بر سطح لوله

در سطح لوله مانیسمان تقلبی، شیار ها و حفره هایی وجود دارند که این حفره ها در اثر سایش شدید ایجاد شده است. همین حفره ها و شیار ها و نقص های بعدی را بر روی سطح لوله بوجود می آورند. علت اصلی این نقص و ایراد، بیش از حد قرار گرفتن لوله های آهنی مانیسمتان در فرآیند نورد توسط بعضی از تولید متتدگان است، بخاطر همین حفره و شیار هاییدر سطح لوله بوجود می آید.

تشخیص لوله مانیسمان از طریق شکاف برداشتن بر سطح لوله مانیسمان

راه سوم شناخت لوله مانیسمان، این است که سطح لوله های مانیسمان تقلبی به آسانی شکاف بر می دارد. این شکاف به 2 دلیل ایجاد می شود:

  • اول اینکه متریال این لوله ها معمولا بی کیفیت و ناهمگن است و ناخالصی زیادی دارد، بنابراین لوله های تولید شده بی کیفیت است و به راحتی سطح آن شکاف بر می دارد.
  • دلیل دوم ایجاد شکاف، تجهیزاتی است که از آن این لوله ها را تولید می کنند و این تجهیزات کیفیت مطلوب را برای تولید این لوله ها ندارند، باعث می شوند ناخالصی هایی وارد دستگاه شوند و باعث شکاف هایی بر روی لوله می شوند. این راه نیز می تواند راه موثری جهت تشخیص لوله های مانیسمان تقلبی باشد.

تشخیص لوله های مانیسمان از طریق مستعد بودن لوله برای ترک خوردن

لوله مانیسمان تقلبی سطحی مستعد برای ترک خوردن است. در تولید این لوله تقلبی مواد خامی بکار برده می شود که متخلخل است و منفذ دار است. در جریان خنک سازی این لوله، شکاف هایی در آن بوجود می آید که باعث ترک خوردگی در سطح آن می شود.

تشخیص لوله های مانیسمان ازطرق خراش برداشتن لوله

لوله های مانیسمان تقلبی دارای سطحی است که به آسانی خراش بر می دارد، چون تولید کنندگان این لوله برای تولید آنها از تجهیزات خوبی استفاده نمی کنند، ممکن است این خراش ها بسیار عمیق بر روی لوله ایجحاد و ظاهر شوند. وجود همین شیار ها و خراش ها استحکام لوله مانیسمان را کاهش می دهد.

نداشتن درخشش فلزی در لوله های مانیسمان تقلبی

لوله مانیسمان تقلبی درخشش فلزی نداردو رنگی شبیه به آهن دارد. علت اصلی این امر استاندارد نبودن دمای نورد این لوله ها است. در فرآیند نورد دمای لوله، باید بصورت مکانیکی اندازه گیری شود، ولی تولید کنندگان این لوله های فولادی بصورت دستی اندازه گیری می کنند و این لوله ها فاقد نورد ناحیه آستینت هستند . در نتیجه در حد استاندارد عملکرد و کارایی ندارند.

تشخیص لوله های مانیسمان تقلبی از طریق بیضی بودن مقطع لوله

لوله های تقلبی مانیسمان سطح مقطع بیضی شکل دارند. بعضی از تولید کنندگان لوله مانیسمان، بخاطر اینکه در مواد خام صرفه جویی کنند، مرحله نورد کاهشی را بیشتر می کنند و این کاهش از استحکام لوله می کاهد و لوله ابعاد استانداردی پیدا نمی کند.

تشخیص لوله های مانیسمان

تشخیص لوله های مانیسمان

تشخیص لوله های مانیسمان از سریق سایز لوله ها

سایز لوله های مانیسمان تقلبی که قطرشان بزرگ است، عمدتا با خطا همراه است. دلیل این موضوع سه چیز است:

  1. دمای ناپایداری که از فولاد دارد
  2. ترکیب ناهمگن فولادی که لوله از آن تولید می شود
  3. بیش از حد بودن میزان دستگاه نورد و تاخیر دستگاه ها

این 3 مورد باعث می شود قطر داخلی لوله افزایش یابد و نتیجه این می شود که لوله مانیسمان فولادی بی هیچ فشاری بر روی آن ترک بخورد و شکستگی در آن ایجاد شود.

همنچنین لوله های مانیسمان تقلبی عمدتا فاقد علامت تجاری استاندارد هستند، و از دیگر راه های تشخیص لوله های مانیسمان تقلبی، این است که لوله مانیسمان تقلبی در امتداد خود دارای موج می باشد.

مهزیار فولاد صنعت ارائه دهنده ی لوله های مانیسمان با بهترین کیفیت بوده و اصل بودن لوله های ارسال شده از این شرکت ، جزو تعهدات و وظایف ما بوده سعی ما بر آن است که در عرضه ی انواع مختلف لوله صنعتی از نظر کمی و کیفی، رضایت شما خریداران گرامی به بهترین شکل ممکن به خود جلب نماییم.


مهزیار فولاد صنعت تامین کننده انواع لوله های مانیسمان در رده ها و سایز ها و ضخامت های مختلف است. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان کفید واقع شده باشد. لطفا جهت خرید لوله های مانیسمان، ببا واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نمایید، و یا از طریق ارسال پیام به واتساپ شرکت به شماره 09383940223 تینم فروش شرکت را از صورت های درخواستی خود آگاه نمایید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 بعد از ظهر ( به غیر از روز های پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 13:30 ) پاسخگوی شما خریداران گرامی خواهند بود. همچنین جهت اطلاع از قیمت مقاطع فولادی، می توانید اپلیکیشن مشاهده قیمت روز آهن آلات مهزیار فولاد صنعت را بر روی گوشی اندروید خود نصب نموده و از قیمت روز مقاطعه فولادی و آهن آلات صنعتی آگاه شوید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *