تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/06

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه قصد داریم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/06 پرداخته و این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/06

تحلیل هفته ی منتهی به 1400/09/06:

در هفته ای که گذشت، قیمت های تاثیر گذار بر روی شاخص های فولادی در جهان، ریزشی بوده، به این صورت که قیمت نفت برنت دریای شمال در یک هفته ی گذشته، بیش از 15% دچار ریزش شده که با توجه به افزایش قیمت حدود 3 درصدی قیمت جهانی سنگ آهن همچنان بازار جهانی فولاد در هفته ی پیش رو، بازار ریزشی را تجربه خواهد نمود.

خبر های واصله از جهش نوعی جدید از ویروس کرونا که در آفریقا شایعه شده، ترس جهانی را از این که قرنطینه های سراسری مجددا اعمال گردد بالا برده و قیمت هانی نفت، تحت تاثیر خبر فوق بیش از 15% از ارزش خود را در یک هفته گذشته از دست داده است و تاثیر مستقیم روند کنونی بر قیمت های فولاد در بازار های جهانی خواهد گذاشت.

همان گونه که در هفته ی گذشته پیش بینی شد، قیمت های ثابت با نوسانات بیشتر منفی همین اتفاقات در بازار هفته ی گذشته رخ داد و با توجه به قیمت های کاهشی شاخص های اصلی جهانی، همچون انس طلا، قیمت نفت جهانی و قیمت بیت کوین، هفته ی پیش رو می تواند نوسانات منفی را در بازار های جهانی تجربه نماید.

در بازار داخلی ایران، کلیه ی آهن آلات، علی رقم بالا رفتن قیمت ارز، در یک هفته ی گذشته، قیمت های ثابت و بعضا منفی را تجربه نمودند که این امر متاثر از قیمت جهانی فولاد بوده و عدم تقاضا برای خرید در بازار داخل نیز به راکد بودن بازار فروش محصولات فولادی دامن زده و همچنان به دلیل نبودن خریداران در بازار بازار آهن و فولاد در هفته پیش رو همچنان با نوسانات منفی پیش بینی می گردد و بالا رفتن 3 درصدی قیمت جهانی سنگ آهن در این هفته، همچنان می تواند تاثیری جهت افزایش قیمت بر شاخص های محصولات فولادی در ایران و جهان داشته باشد.

این نوشته مربوط به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/09/06 بوده و تحلیل هفته ی بعد، در تاریخ 1400/09/13 در وب سایت مهزیار فولاد صنعت بارگذاری خواهد شد.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *