تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400-04-20

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/04/20

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیاتر فولاد صنعت. در این صفحه قصد داریم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/04/20 پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/04/20

در هفته ای که گذشت، اقلام فولادی و وآهنی در بازار ایران با نوسانات اندک منفی قیمت های خود را سپری نمودند، بطوری که نبود مشتری در بازار مصرف همچنان باعث رقابت بر سر فروش محصولات فولادی در میان تولید کنندگان، فروشندگان و بازرگانان این عرصه می باشد.

قیمت های جهانی فولاد، همچنان پس از ریزش قیمت سنگ آهن جهانی از قیمت های حوالی 150 دلاری تا قیمت های حوالی 120 دلاری در هفته ی گذشته بسیار بر قیمت جهان فولاد تاثیر گذار بود و در هفته ی گذشته بازار جهانی سنگ آهن با ریزش مجدد بیش از 5 درصدی رو به رو گشت، بطوری که قیمت های سنگ آهن با خلوص 61% درصد هفته ی گذشته در هر تن 122 دلار معامله میشد، اما این قیمت ها در هفته ی جاری به حوالی 112 تا 113 دلار در هر تن رسید.

کاهش قیمت جهانی سنگ آهن از اصلی ترین دلایل ریزش جهانی قیمت فولاد و مطابق آن ریزیش پیاپی قیمت جهانی در میان اقلام فولادی می باشد.

با توجه به مناقشه نظامی میان روسیه و اکراین، که در ماه های گذشته تاثیر بسیار زیادی بر قیمت مواد خوراکی در جهان گذاشته است، بسیاری از پروژه هایی که نیاز به مصرف فولاد در جهان دارند، با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر بازار های صنعتی جهان که پس از این جنگ شکل گرفته است، قیمت های جهانی به دلیل عقب نشینی خریداران جهت خرید مقاطع فولادی در چند ماه گذشته، ئست خوش تغییرات منفی گشته و روند ریزش قیمت جهانی سنگ آهن که در 3 ماه گذشته حدود 30% از ارزش خود را از دست داده است، دلیل دئیگری بر ریزش پیاپی قیمت فولاد در بازار ایران دارد.

از آن سو مذاکرات برجام دولت فعلی برای توافق بر سر برنامه اتمی، باعث بوجود آمدن این تفکر در میان فعالین اقتصادی گشته که قیمت ارز از دایره فعلی فراتر نمی رود، به همین دلیل کمبود مشتری در بازار داخل و کمبود مشتری در بازار های منطقه ای صادراتی ایران و متعاقب آن، ریزش های فعلی در قیمت های جهانی سنگ آهن و قیمت جهانی نفت، دلیل اصلی ریزش های پیاپی ماه های اخیر بازار آهن و فولاد ایران می باشد.

پیش بینی می گردد با توجه به روند ریزشی قیمت سنگ آهن جهانی، قیمت ها در هفته های آینده نیز ریزشی پیگیری شود.

این مطلب درباره تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد تاریخ 1400/04/20 بوده و تحلیل هفتگی بعدی در وب سایت مهزیار فولاد صنعت بارگذاری خواهد شد.

تیم تحلیلی شرکت مهزیار فولاد صنعت.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *