تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد-ایران 12-04-1400

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران 1401/04/12

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند. در این صفحه قصد داریم تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران 1401/04/12 را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران 1401/04/12

در هفته ای که گذشت، کلیه مقاطع فولادی اعم از میلگرد، ورق، نبشی و ناودانی کاهشی بود، چرا که همچنان تقاضا برای خرید فولاد در بازار های جهانی بعد از جنگ روسیه  و اکراین همچنان کاهشی بوده و افزایش قیمت سنگ آهن در ماه های گذشته که منجر به افزایش قیمت مقاطع فولادی در سراسر جهان گشته بود، رو به کاهش گذاشت و سنگ آهن در هفته ی جاری حوالی 120 دلار در هر تن معامله شد.

قیمت جهانی سنگ آهنی یکی از عناصر تاثیر گذار بر روی قیمت فولاد در بازار ایران می باشد و دلیل بعدی کاهش قیمت ها، پایین بودن تقاضا برای خرید انواع مقاطع فولادی می باشد.

در هفته های گذشته پس از جنگ میان روسیه و اکراین، قیمت بسیاری از کالاها در جهان افزایشی و بسیاری از دیگر کاهشی گشت، بطوری که محصولات کشاورزی در جهان قیمت افزایشی را در پیش گرفته اند و ارز های دیجیتال و بسیاری از ارز های دیگر در جهان ارزش خود را از دست داده اند.

با توجه به شرایط فعلی رکود بر بازار جهانی فولاد و رکود جهانی اقتصاد، پیش بینی می گردد در هفته های گذشته نیز روند قیمت انواع فولاد و آهن آلات کاهش و رو به نوسانات منفی پیش رود.

از سوی دیگر قیمت ارز نیز که از شاخص تاثیر گذار بر بازار آهن و فولاد ایران می باشد، با توجه به کاهشی که در هفته های گذشته پس از انجام مذاکرات دور بعدی توافق برجام اتفاق افتاده، تاثیر سزایی را در روند کاهشی قیمت ها در هفته های جاری گذاشته است.

پیش بینی می گردد روند قیمت انواع آهن آلات و فولاد در بازار ایران طی هفته های آینده همچان با ثبات و با نوسانات منفی پیش رود.

این نوشته مربوط به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران 1401/04/12 بوده و تحلیل هفتگی بعدی، در هفته ی آینده مورخ 1400/04/18 بارگذاری خواهد شد.

تیم تحلیل مهزیار فولاد صنعت.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *