تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/05/02

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/05/02

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند. در این صفحه قصد داریم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/05/02 و آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/05/02

در هفته ای که گذشت، قیمت اکثر مقاطع آهنی و فولادی همچون هفته های پیش از آن به نوسانات منفی قیمتی رو به رو گشته اند و قیمت انواع ورق و میلگرد در بازار ایران همچنان به صورت کاهشی و در قیمت های پایین تر از هفته های قبل از آن معامله شدند.

دلیلی اصلی ریزش قیمت آهن آلات در هفته های گذشته، تاثیر کشور روسیه در بازار جهانی فولاد و افت شدید قیمت جهانی سنگ آهن می باشد که در ماه های گذشته قیمت جهانی سنگ آهن بیش از 30$ دلار در هر تن کاهش یافته است و در هفته ی جاری قیمت سنگ آهن به محدوده ی 105 دلار در هر تن رسید.

قیمت ارز نیز در بازار ایران در محدوده ی قیمتی 32 هزار تومان در حال نوسان می باشد که هر گونه نوسان منفی قیمتی بر روی ارز نیز می تواند بر روی روند قیمت گذاری فولاد نیز تاثیر گذار باشد.

در هفته ای که گذشت، خریداران انواع مقاطع فولادی و آهنی بیش از پیش برای خرید عقب نشینی نموده و قیمت های کالاهای خارج شده از کارخانجات داخلی همچون فولاد مبارکه، فولاد گیلان، اکسین، ذوب آهن اصفهان و کلیه شرکت های تولید کننده ی میلگرد همچنان با نوسانات منفی رو به رو گشته است.

از سوی دیگر نوسانات قیمت مستقلات در سال های گذشته و عدم توان خرید قشر بزرگی از جامعه و رکود در بازار مسکن نیز از دیگر عوامل موثر در روند کاهش قیمت فولاد می باشد.

بطور کلی، نتیجه گیری که از شرایط بازار و آهن فولاد در حال حاضر وجود دارد، مشتریان بسیار کم و قیمت هایی با نوسانات منفی و ریزش هایی همچنان متمادی برای هفته های آینده در این بازار پیش بینی می گردد.

این نوشته مربوط به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/05/02 بوده و تحلیل هفتگی بعدی نیز در تاریخ 1400/05/08 در سایت مهزیار فولاد صنعت بارگذاری خواهد شد.

تیم تحلیلی شرکت مهزیار فولاد صنعت.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *