تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/04/28

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/04/28

با سلام و درود بر شمات کاربران عزیز و ارجمند. در این صفحه قصد داریم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/04/28 پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/04/28

در هفته ای که گذشت قیمت کلیه اقلام فولادی در بازار ایران همچنان ریزشی بود، چرا که قیمت جهانی فولاد و قیمت جهانی سنگ آهن، طی ماه های گذشته رو به نزول گذاشته و درخواست برای خرید فولاد در جهان به شدت کاهش یافته است.

انواع میلگرد آجدار و ورق های فولادی در بازار آهن و فولاد ایران، با کاهش قیمتی حدود 5 الی 10 % درصد رو به رو گشتند و عوامل موثر در این کاهش قیمت را می توان پایین آمدن قیمت سنگ آهن، ارزان شدن بیلت و شمش های تولیدی شرکت های تولید شمش و بیلت داخلی و متعاقب آن کاهش قیمت شدید مقاطع فولادی در بسیاری از کارخانجات و کشور های جهان می باشد.

با توجه به کاهش قیمتی که در هفته های گذشته بر روی اقلام فولادی در جهان بوجود آمده، پیش بینی می گردد بازار راکد و ریزشی اقلام فولادی در سراسر جهان طی ماه های آینده نیز با روند ریزشی رو به رو گردد.

کلیه ی اقلام فولادی در بازار ایران نیز تحت تاثیر از قیمت های جهانی و اخبار سیاسی و اقتصادی، همچنان قیمت های منفی را در روز های کاری تجربه می نماید.

در هفته ای که گذشت، انس جهانی طلا نیز ریزشی بود و قیمت نفت برنت نیز به کمتر از 105 دلار در هر بشکه رسید، که قیمت های مذکور همچنان تاثیر گذار در روند قیمت گذاری آهن آلات در ایران می باشد.

از دیگر دلایل کاهش قیمت اقلام فولادی می توان به مذاکرات صورت گرفته میان ایران و 1+5 در خصوص توافق برجام اشاره نمود که تحرکات دیپلماتیک مثبتی از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای با طرف های غربی در حال جریان می باشد که اخبار این مذاکرات نیز می تواند بر روی بازار ارز و مطابق آن بازار آهن و فولاد تاثیر گذار باشد.

این مطلب درباره تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1401/04/28 بوده و تحلیل هفتگی بعدی در تاریخ 1401/05/01 در سایت مهزیار فولاد صنعت بارگذاری خواهد شد.

تیم تحلیل مهزیار فولاد صنعت.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *