تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/11/02

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/11/02

با سلام و درود بر شمال کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه فصد داریم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/11/02 بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/11/02

در هفته ای که گذشت، شاخص های مالی در بازار آهن و فولاد به صورت ثابت و با نوسانات اندک منفی رو به رو گشتند، چرا که در هفته ی گذشته قیمت ارز همچنان در سراشیبی سقوط قرار گرفته و تا محدوده ی 27،000 تومان پایین آمده و شرایط حاکم بر بازار ارز و شرایط حاکم بر جو سیاسی کشور با توجه به عقد قرار داد های بلند مدت 25 ساله با کشور چین، که این قرارداد های اقتصادی در حقیقت باعث ارز آوری در بخش های گوناگونی در صنایع می گردد، قیمت آهن آلات همچون  هفته های گذشته ثابت و با نوسانات منفی رو به رو گشته است.

اما در بازار های جهانی سنگ آهن همچنان پیشتازی می کند و به قیمت هر تن 130 دلار رسیده که نزدیک سقف بلند مدتی قبلی قیمت جهانی سنگ آهن می باشد. قیمت جهانی سنگ آهن باعث گشته که قیمت جهانی فولاد در یک سال گذشته افزایش پیدا کرده و با افزایشی تقریبا 2 برابری رو به رو گردد.

در سال 2022 اگر قیمت سنگ آهن بتواند از محدوده ی 140 دلار در هر تن عبور کند، احتمال رکور شکنی فولاد و رسیدن قیمت فولاد به سقف های تاریخی خود یحتمل بوده و بازار جهانی سنگ آهن و بازار جهانی فولاد بسیار می بایست در سال جاری میلادی از طرف فعالین این عرصه رصد گردد.

در بازار داخل با توجه به قیمت های بالای ماه های گذشته و دپو های بسیار زیاد انواع آهن آلات در انبار های مختلف در سراسر کشور، بازار پیش رو برای هفته ی جاری همچنان بازاری با ثبات و با نوسانات اندک منفی پیش بینی می گردد.

این نوشته مربوط به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران  در تاریخ 1400/11/02 برای شما کاربران عزیز قرار گرفته شده است. تحلیل بعدی در تاریخ 1400/11/09 در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

تیم تحلیل مهزیار فولاد صنعت.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *