تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/18

تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/18

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه قصد درایم به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/18 پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/18

در هفته ای که گذشت شاخص های جهانی بر روی کالا های اساسی متغیر های بسیار زیادی را تجربه نمودند و قیمت جهانی سنگ آهن که طی ماه های گذشته روند رو به رشدی را پیش گرفته است همچنان در حال فتح قله های جدید قیمتی می باشد.

قیمت جهانی سنگ آهن در روز جاری به نسبت هفته ی گذشته در همین تاریخ بیش از 10% افزایش قیمت را نشان می دهد و افزایش بیش از 13 دلاری را در هر تن تجربه نموده است.

قیمت جهانی سنگ آهن در هفته ی گذشته میانگین تقریبی 112 دلار در هر تن معامله شد که این قیمت در هفته ی جاری و در روز های جاری به 126 دلار در هر تن رسید.

المان ها و سیگنال های ورودی از قیمت جهانی سنگ آهن بیانگر افزایش شدید قیمت جهانی آهن آلات خواهد بود که بازار ایران با توجه به حبابی که در تابستان امسال درگیر آن شده و قیمت های کاذب و غیر واقعی شکل گرفته در تابستان امسال همچنان در حال کاهش قیمت و نزدیک شدن به قیمت های جهانی می باشد.

پیش بینی می گردد همانطور که در هفته های گذشته اعلام شد قیمت ها تدریجا به ثبات نسبی رسیده و شیب بسیار کمی را به سمت بالا در هفته های آینده پیش رو بگیرند.

در هفته ای که گذشت به نسبت هفته ی قبل از آن دلار آمریکا با ریزش حدود 5 درصدی روبرو بود که این امر نیز بر کاهش قیمت انواع آهن آلات داخلی تاثیر بسزایی گذاشت.

از دیگر شاخص های قیمتی حائز اهمیت بر بازار جهانی فولاد می توان به افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت نفت برنت دریایی شمال و کاهش بیش از 20% ارزش بیت کوین اشاره نمود.

در هفته ی گذشته قیمت انواع میلگرد تقریبا هم قیمت با هفته ی قبل از آن اعلام شد با نوسانات منفی کمتر از  2%.

این امر در خصوص ورق های فولادی نیز اتفاق افتاد بدین صورت که در هفته ی جاری قیمت انواع ورق فولادی نیز بین 1 تا 3% کاهش را تجربه نمود.

پیش بینی می گردد روند واقعی شدن قیمت آهن آلات و فولاد در بازار داخل با توجه به ریزش قیمت دلار در هفته های آینده نیز ادامه یابد، این در حالیست که قیمت جهانی آهن آلات در حال افزایش بوده که دیر یا زود تاثیر قیمت های جهانی بر بازار آهن و فولاد ایران نیز گذاشته خواهد شد.

در این صفحه به تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/10/18 پرداخته شد. تحلیل هفتگی بعدی در تاریخ 1400/10/25 در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

(تیم تحلیل شرکت مهزیار فولاد صنعت)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *