تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/22

تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/22

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این صفحه قصد داریم به تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/22 پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/22

در هفته ای که گذشت، همانطور که در تحلیل هفته ی گذشته اعلام شد، قیمت آهن و فولاد در بازار ایران که طی ماه های گذشته روند فرسایشی منفی را طی می نمود، کلیه ی شاخص ها در این بازار جهت خود را تغییر داده و وارد روند مثبت قیمتی با شیب بسیار ملایم شده اند.

در گروه محصولات فولادی و آهنی، قیمت میلگرد آجدار با بیش از 2 درصد افزایش و در بعضی سایز ها تا 3 درصد افزایش رو به رو گشتند. در بازار فروش انواع ورق های فولادی سیاه و انواع ورق های نورد گرم این کالاها نیز در یک هفته ی گذشته روند قیمتی مثبت در حدود یک و نیم تا 3 درصد را در بازه ی قیمتی خود تجربه نمودند.

کلیه شاخص های گوناگون در بازار های جهانی طی هفته ی گذشته، روند مثبت به خود گرفته و اتفاقات فعلی که در جهان در حال رخ دادن می باشد، قیمت جهانی نفت برنت دریای شمال و قیمت جهانی سنگ آهن را بالا و بالاتر برده و قیمت فولاد در بازار های جهانی همچنان رو به افزایش می باشد.

قیمت نفت به نسبت هفته ی پیشاز آن با کاهش اندکی رو به رو گشت، چرا که بسیاری از کشور هایی که نفت آنها در مدار تولید خارج گشته بود، همچون ونزوئلا، مجدد به مدار تولید نفت خام باز گشته و باعث کاهش اندک قیمت جهانی این محصول گرانبها شدند.

قیمت جهانی فولاد که همواره پیرو قیمت جهانی نفت و قیمت جهانی سنگ آهن می باشد، با توجه به بالا رفتن صد در صدی قیمت سنگ آهن در بازار های جهانی همچنان نوسانات مثبت قیمتی را تجربه می نمایند.

انس جهانی طلا نیز که سال های مدیدی نیز بیش از 10 سال نتوانسته بود عدد جادویی 2000$ دلار را برای هر انس بشکند، در هفته ی گذشته وارد بازه ی قیمتی بالای 2000 دلار در هر انس رسید که رکورد تاریخی برای این فلز گرانبها می باشد.

پبیش بینی می گردد با توجه به تداوم تنش های نظامی میان کشور های روسیه و اکراین، قیمت جهانی فولاد، سنگ آهن و نفت، و طلا و دیگر کالاهای استراتژیک همچنان رو به مثبت و با شیب مثبت پیش رود.

این تحلیل مربوط به تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/22بوده و تحلیل بعدی در تاریخ 1400/12/28 در وب سایت مهزیار فولاد صنعت بارگذاری خواهد شد.

تیم تحلیل مهزیار فولاد صنعت.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *