تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/08

تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/08

با سلام و درود بر شما کاربران عزیز و ارجمند مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته قصد داریم به تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/08 پرداخته و مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


تحلیل بازار آهن و فولاد ایران تاریخ 1400/12/08

در هفته ای که گذشت، وقایع سیاسی گوناگونی در سطح جهان رخ داد و مهمترین آها، حمله ی نظامی روسیه به کشور اکراین و مطابق آن افزایش قیمت جهانی و نفت و طلا اتفاق افتاد.

در چنین شرایطی و با بالا رفتن قیمت جهانی نفت، قیمت جهانی فولاد نیز متعاقب آن افزایش پیدا کرد و قیمت جهانی فولاد در 6 ماه گذشته بیش از 40% درصد افزایش را نشان می دهد.

بالا رفتن قیمت جهانی فولاد تدریجا در بازار فولاد و آهن داخل تاثیر گذاشته و قیمت های اعلامی در هفته ی اول اسفند ماه به نسبت هفته ی آخر بهمن ماه با افزایشی حدود 5% رو به رو گشته است.

پیش بینی می گردد در صورتی که نرخ ارز در محدوده ی 26 هزار تومان ثابت بماند و شرایط سیاسی فعلی همچنان پابرجا بماند، قیمت جهانی فولاد همچنان روند افزایشی را در پیش گیرد، چرا که قیمت جهانی سنگ آهن که در 6 ماه گذشته بیش از 100% افزایش قیمت داشته، نشان گر بالا رفتن قیمت بلند مدتی فولاد و آهن آلات در سطح جهان می باشد.

در صورتی که قیمت جهانی سنگ آهن در 6 ماه اول سال 2022 به کمتر از 100 دلار باز نگردد، قیمت های جدید قیمت های قطعی بوده و انتظار بالا رفتن قیمت جهانی فولاد در ماه های آینده و سال های پیش رو همچنان ملموس می باشد.

در بازار آهن و فولاد ایران، وقایع رخ داده، شک ناگهانی را به بازار وارد نموده و قیمت ها با اندکی افزایش به نسبت هفته ی آخر معاملاتی، معامله می گردد.

پیش بینی می شود قیمت ها پیش از سال نو خورشیدی در همین محدوده ها ثابت مانده و نوسانات اندکی را در بازه قیمتی مثبت تجربه خواهد نمایند.

تحلیل بعدر در تاریخ 1400/12/13 در وب سایت مهزیار فولاد صنعت بارگذاری خواهد شد.

تیم تحلیل مهزیار فولاد صنعت


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *