ورق های فولادی روغنی

تبدیل ورق سیاه به ورق های روغنی

با سلام و درود بر شما کاربران مهزیار فولاد صنعت. در این نوشته قصد داریم مراحل تبدیل ورق سیاه به ورق های روغنی فولادی را به شما عزیزان شرح دهیم. همچنین شما می توانید جهت خرید ورق روغنی با واحد فروش شرکت به شماره 44449101-021 تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در تماس باشید. تیم فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت با سالها تجربه و تخصص در این زمینه، شما عزیزان را در زمینه انواع مقاطع فولادی و آلیاژی یاری خواهند نمود.

با ما هماره باشید تا با مراحل تبدیل ورق های سیاه به ورق های روغنی بیشتر آشنا شوید.


ورق های گرم و سرد

همانطور که می دانید، ورق ها به طور کل به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : سرد و گرم.

ورق های گرم

این دسته از ورق آهنی ، ابتدا در دماهای بالا گداخته شده و سپس عملیات نورد بر روی آنها انجام می شود که به آن نورد گرم می گویند که طی این فرایند ضخامت آن کمتر می شود که جزء متریالی است که در ورق سیاه و یا به عبارتی دیگر ورق ST37 بوده و همچنین شمش بکار گرفته شده در این متریال در نورد گرم قرار گرفته می شود. ورق های نورد سرد نیز طی فرآیند نورد سرد ساخته و به بازار عرضه می شود. به شما عزیزان پیشنهاد می شود اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره نورد سرد کسب نمایید، مقاله مربوط به نورد سرد چیست را مطالعه نمایید.  


مراحل تبدیل ورق های سیاه به ورق روغنی فولادی

تبدیل شدن تختال های فولادی به ورق گرم

همانطور که می دانید، ورق های نورد گرم به ورق سیاه معروف می باشند. تولید ورق های سیاه بدین شکل است که این ورق ها از تختال های فولادی ساخته شده که و در کوره های مخصوص در دماهایی بین 1250 الی 1280 درجه سانتی گراد پیش گرم خواهند شد، سپس بین غلتک های فشار بالا قرار گرفته و همراه با افزایش طول ، ضخامتشان کاسته می شود که اصطلاحا ورق مورد فرایند کشش قرار می گیرد که این فرایند خود موجب می شود تا ورق در مقابل کشش مقاوم شده و یا به اصطلاح موجب افزایش مقاومت به کشش خواهد شد و باعث افزایش یافتن سختی ورق خواهد شد.

اکسیداسیون سطح ورق

معمولا فرایند نورد در دمای بالا انجام می شود، بر این اساس سطح ورق نورد شده اکسیداسیون ایجاد می شود و این خود باعث می شود ورق از نظر ظاهری تیره شود و جالب است بدانید دلیل اصلی نام گذاری این ورق به ( ورق سیاه ) می تواند به دلیل تیره شدن ورق بر اساس فرایند اکسیداسیون باشد.

اسید شویی

ورق روغنی ورقی است که از ورق سیاه تولید می شود که اصولا دارای کربن کمی است لازم به ذکر است که ورق سیاه در ابتدا اسید شویی می شود، این فرایند باعث کاسته شدن لکه های سیاه رنگ از روی پولک ها شده و پس از طی کردن چند در نورد سرد از ورق سیاه به ورق روغنی تبدیل خواهد شد.


ویژگی های ورق های روغنی فولادی

ویژگی های ورق های روغنی ، به نوعی کاملا بستگی به عناصری دارد که در ورق روغنی وجود دارد. پس بر این اساس درصد منگنز، تیتانیوم، کربن، و دیگر عناصر های بکار رفته در ورق روغنی ، بعنوان عامل تاثیر گذار بر خواص این ورق می باشند.


گرید های ورق های روغنی فولادی

گرید های ورق های روغنی فولادی به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  • ورق های روغنی ST13
  • ورق های روغنی ST14
  • ورق های روغنی EK2
  • ورق های روغنی QSTE

ورق های فولادی روغنی ST13

این ورق ها دارای قابلیت به کشش هستند که به آن ST13 می گویند

ورق های روغنی فولادی ST14

این دسته از ورق ها به دسته ی ورق های فوق کشش معروفند که از خود کشش بیشتری نشان می دهند که به آنها ST14 می گویند.

ورق های روغنی EK2

این دسته از ورق ها لعاب پذیر هستند که به ورق های EK2 معروفند

ورق های QSTE

این دسته از ورق ها دارای خواص ضد سایش بوده و به ورق های QSTE معروفند.


ورق های روغنی فولادی و کاربردش

ورق های روغنی دارای کاربرد های فراوانی هستند که به مواردی از این کاربرد ها اشاره می کنیم:

  • تولید فیلتر اتومبیل  که از ورق های ST14 که فوق کشش می باشند، استفاده می شود
  • در تولید بدنه های اتومبیل مثل ( گل گیر ) از ورق روغنی ST13 استفاده می شود
  • در تولیدات اجاق های گاز، از ورق های روغنی لعاب گیر استفاده می شود

ما در مقاله های خود اطلاعاتی درباره نحوه شکل دهی فلزات در سایت قرار داده ایم. اگر قصد دارید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب نمایید، لطفا بر روی لینک شکل دهی فلزات کلیک نموده و اطلاعات مربوطه را مطالعه نمایید. مادر این صفحه اطلاعات جامع و مفیدی را درباره این موضوع برای شما کاربران عزیز قرار داده ایم. 


ورق سیاه و ورق روغنی در تفاوت کیفیت

لازم به ذکر است که سطح ورق روغنی از طریق نورد سرد باعث می شود که کیفیت بهتری نسبت به ورق سیاه پیدا کند. از این جهت قیمت ورق روغنی نسبت به قیمت ورق ST37 بیشتر می باشد. ورق های فولادی که از طریق نورد گرم تولید می شوند، از کربن بیشتری برخوردار می باشند و به دلیل فرایند آنیل که پس از نورد گرم بر روی ورق های فولادی انجام می شود، بر این اساس این ورق ها نرم تر هستند، اما استحکام ورق های سیاه از ورق های روغنی بسیار بیشتر می باشد و تنها دلیل آن، وجود عنصر کربن بیشتر در ورق سیاه می باشد.


مهزیار فولاد صنعت بعنوان خریدار و فروشنده ورق های فولادی ، در خدمت شماست تا کلیه نیاز های شما را در زمینه مقاطع آلیاژی و فولادی در کوتاه ترین زمان ممکن تامین نماید. لطفا جهت خرید ورق های روغنی و ورق های سیاه با واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت به شماره 44449101-021تماس حاصل نموده و یا از طریق ارسال پیام به واتز اَپ شرکت به شماره 09383940223 و ارسال ایمیل به آدرس الکترونیکی pps@mahzyar.net و mahzyar.net97@gmail.com تیم فروش شرکت را از صورت های خرید خود آگاه سازید. تیم فروش شرکت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 17:30 پاسخگوی شما عزیزان بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن، پیش فاکتور های مربوطه را برای شما عزیزان ارسال نموده و پس از تایید، مقاطع مورد نیاز شما را به سراسر کشور ارسال و به دستتان خواهد رساند. با ما در تماس باشید.

جهت سهولت در استعلام قیمت کلیه مقاطع فولادی، می توانید با نصب اپلیکیشن مشاهده قیمت آهن آلات مهزیار فولاد صنعت، از کلیه قیمت های مقاطع فولادی بهره مند شوید. همچنین با نصب این اپلیکیشن، می توانید صورت های درخواستی خود را به واحد فروش شرکت مهزیار فولاد صنعت ارسال نمایید.


ما را در اینستاگرام دنبال کنید

جهت مشاهده ساخت کلیپ های مقاطع فولادی اینجا را کلیک کنید

کانال تلگرام

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *